ایمپلنت دندان

آنچه می خوانید! ...

ایمپلنت یک روش بسیار با دوام است که ظاهر دندان ها در این روش بسیار طبیعی است و به زیبایی آنها افزوده می شود و این موارد در کنار موارد دیگری که همگی از مزایای ایمپلنت محسوب می شوند، باعث شده اند تا عده زیادی تمایل به استفاده از این روش داشته باشند.

ایمپلنت دندان جدیدترین و آخرین روشی است که برای ترمیم دندان های از دست رفته و یا آسیب دیده به کار می رود. ایمپلنت از سه بخش مختلف تشکیل می شود که بخش های تشکیل دهنده آن عبارتند از: پایه، روکش و اباتمنت.

پایه ایمپلنت در داخل استخوان قرار داده می شود و به جای ریشه دندان از دست رفته قرار می گیرد. پایه از تیتانیوم ساخته می شود و از سازگاری بسیار بالایی با بدن انسان برخوردار است.

پس از اینکه پایه استحکام خود را به دست آورد و به خوبی با استخوان جوش بخورد، بر روی آن روکش ایمپلنت که ظاهری شبیه به تاج دندان واقعی دارد، قرار می گیرد.

برای نصب روکش بر روی پایه در مرکز آپریل، هم از اباتمنت و یا چسب اینمپلنت استفاده می شود که چسب ایمپلنت مایع چسبناکی است که پس از به کار بردن آن هیچ چیز ا اضافی بر روی دندان دیده نمی شود اما اباتمنت به صورت پیچ و مهره است و زمانی که از آن استفاده می شود، قسمت های سیاه رنگ پیچ قابل رویت هستند.

اجزای ایمپلنت دندان

ایمپلنت دندان از سه بخش اصلی تشکیل شده است:

1. فیکسچر: این بخش که به عنوان ریشه مصنوعی عمل می‌کند، در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا است.

2. اباتمنت: این بخش رابط بین فیکسچر و روکش دندان است و وظیفه اتصال آنها به یکدیگر را بر عهده دارد.

3. روکش دندان: این بخش که قابل مشاهده است، مانند یک تاج دندان عمل می‌کند و جایگزین دندان از دست رفته می‌شود.

انتخاب نوع و جنس اجزای ایمپلنت دندان، با توجه به شرایط دهان و دندان شما توسط دندانپزشک متخصص انجام می‌شود.

انواع ایمپلنت دندان

در این قسمت انواع ایمپلنت دندان بر اساس برند و جایگاه قرار گیری آن در فک معرفی شده است که بهتر است به دقت مطلب را مطالعه کرده تا با آن ها آشنا شوید!!

1. بر اساس جایگاه در فک:

ایمپلنت اندواستیل: رایج‌ترین نوع ایمپلنت که در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد.

ایمپلنت ساب پریو استیل: برای افرادی که استخوان فک ضعیف دارند، روی استخوان فک قرار می‌گیرد.

عکس ایمپلنت دندان قبل و بعد
عکس ایمپلنت دندان قبل و بعد

2. بر اساس برند:

از جمله مشهور ترین برندهای ایمپلنت دندان می توان به چند مورد زیر اشاره کرد:

ایمپلنت‌های آمریکایی: مانند برندهای Zimmer، از کیفیت و سابقه بالایی برخوردارند.

ایمپلنت‌های آلمانی: مانند برندهای آی سی ایکس (ICX) و آرگون (Argon)، به دلیل کیفیت و دقت بالا شناخته شده هستند.

ایمپلنت‌های کره‌ای: مانند برندهای Osstem و Dentium، با قیمت مناسب و کیفیت قابل قبول، در دسترس هستند.

3. بر اساس روش درمان

4 نمونه از انواع ایمپلنت دندان که تقسیم بندی آن ها بر اساس روش درمان است شامل موارد زیر است:

1) ایمپلنت فوری:

دندان‌های جدید در یک روز! با ایمپلنت فوری، بلافاصله پس از کشیدن دندان، ایمپلنت در فک قرار می‌گیرد و روکش موقتی روی آن نصب می‌شود. این روش برای کسانی که می‌خواهند لبخند خود را به سرعت بازسازی کنند، ایده‌آل است.

2) ایمپلنت دندان یک مرحله‌ای:

جراحی ساده‌تر! در این روش، ایمپلنت و روکش در یک مرحله و بدون نیاز به جراحی دوم نصب می‌شوند. این روش برای کسانی که تراکم استخوانی مناسب دارند، مناسب است.

3) ایمپلنت دندان دو مرحله‌ای:

روش سنتی! در این روش، ابتدا ایمپلنت در فک قرار می‌گیرد و پس از چند ماه، زمانی که ایمپلنت به طور کامل به استخوان جوش خورد، روکش دائمی روی آن نصب می‌شود. این روش برای اکثر افراد مناسب است.

4) ایمپلنت دیجیتال:

دقت و ظرافت بیشتر! در روش ایمپلنت دندان دیجیتال، از تکنولوژی‌های دیجیتال برای طراحی و نصب ایمپلنت استفاده می‌شود. این روش دقت و ظرافت بیشتری را به ارمغان می‌آورد و برای موارد پیچیده‌تر مناسب است.

4. ایمپلنت پیچی

تصور کنید لبخندی زیبا و دندان‌هایی سالم داشته باشید، بدون نگرانی از لق شدن یا جابجا شدن دندان‌های مصنوعی. ایمپلنت‌های پیچی این آرزو را به واقعیت تبدیل می‌کنند. در این روش، از پیچ و مهره برای اتصال روکش و پایه ایمپلنت به یکدیگر استفاده می‌شود. این اتصال، ثبات و استحکام بی‌نظیری را به ارمغان می‌آورد و خیالتان را از بابت لبخندی ماندگار آسوده می‌کند.

مهره ای به نام اباتمنت، بین روکش و پایه ایمپلنت قرار می‌گیرد و نقش واسطه را ایفا می‌کند. این مهره، ثبات و دقت اتصال را افزایش می‌دهد و به شما اطمینان می‌دهد که روکش ایمپلنت، در جای خود ثابت خواهد ماند.

شرایط انجام ایمپلنت دندان

داشتن شرایط لازم برای ایمپلنت دندان، تضمین کننده‌ی موفقیت و ماندگاری این درمان در بلندمدت خواهد بود. این شامل چندین مورد است که ما در مقاله مرتبط به شکل مفصل در مورد آن صحبت کرده ایم، اما در این بخش به شکل خلاصه به چند مورد اشاره میکنیم:

۱. سلامت عمومی:فرد باید از سلامت عمومی و سیستم ایمنی قوی برخوردار باشد.

۲. سلامت دهان و دندان: تراکم استخوان فک باید به اندازه کافی برای نگه داشتن ایمپلنت مناسب باشد.

۳. سن مناسب: ایمپلنت دندان معمولاً برای افراد بالای ۱۸ سال انجام می‌شود.

۴. تعهد به مراقبت‌های بعد از ایمپلنت: رعایت بهداشت دهان و دندان و مراجعه منظم به دندانپزشک برای چکاپ و جرمگیری، از عوامل مهم در موفقیت ایمپلنت هستند.

۵. معاینه توسط دندانپزشک: در نهایت، دندانپزشک متخصص با بررسی شرایط و معاینه دقیق، می‌تواند به طور قطعی مشخص کند که آیا فرد کاندیدای مناسب برای ایمپلنت دندان هست یا خیر.

 مراحل ایمپلنت دندان (5 بخش مهم!)

مراحل ایمپلنت دندان در هر یک از روش های ذکر شده در فوق متفاوت است اما پایه و اساس هر یک از این روش ها یکسان هستند و مراحل تقریبا یکسانی برای آنها باید طی شود که این مراحل عبارتند از:

1) ویزیت بیمار:

اولین مرحله ایمپلنت دندان برای هر بیماری ویزیت شدن توسط پزشک است. بنابراین بیمار و یا متقاضی ایمپلنت باید در ابتدا توسط پزشک معاینه و ویزیت شود تا پزشک تشخیص دهد که این فرد در کل قادر به استفاده از ایمپلنت است و یا خیر.

2) بررسی وضعیت بیمار پیش از جراحی :

با ویزیت شدن بیمار توسط پزشک وضعیت بیمار توسط پزشک بررسی می شود و از سوابق بیماری های متقاضی ایمپلنت کسب اطلاع می شود. چنانچه از هر نظر بیمار شرایط لازم برای ترمیم دندان با این روش را داشته باشد، جلسه ای برای جراحی ایمپلنت او در نظر گرفته میشود.

3) آزمایش ها و عکسبرداری های مورد نیاز:

از دیگر مراحل انجام ایمپلنت دندان این است که متقاضی آزمایش ها و عکسبرداری های مورد نیاز را از فک انجام دهد تا وضعیت بخش های داخلی فک و لثه او مشخص شود. آزمایش و عکس باید پیش از جلسه جراحی به پزشک معالج تحویل داده شوند.

4) طی کردن مراحل جراحی:

با بررسی شدن وضعیت بیمار، سوابق بیماری های او عکس و تصویر به دست آمده در این خصوص پزشک می تواند مراحل جراحی را برای او آغاز کند که البته پیش از آن نیز باید روش جراحی با مشورت بیمار تعیین شود. هر یک از روش های ذکر شده در بخش فوق که به این منظور انتخاب شود، پزشک بر اساس آن جراحی را انجام می دهد.

حال اگر روش دیجیتالی به این منظور انتخاب شود طول درمان ایمپلنت دندان کاهش پیدا می کند اما اگر از روش معمولی استفاده شود، طول درمان افزایش پیدا خواهد کرد.

5) دوره نقاهت:

یکی از مهم ترین مراحل ایمپلنت دندان که در نتیجه حاصل از آن بسیار موثر است، دوره نقاهت است. در صورتی که بیمار دوره نقاهت را به خوبی طی کند و مراقبت های بعد از ایمپلنت را به خوبی رعایت کند، نتیجه بسیار خوبی از ترمیم دندان های خود دریافت می کند اما در صورت رعایت نکردن این موارد، مشکلاتی برای او همچون عفونت دندان به وجود می آید که شرایط را برای او ناخوشایند می کند.

مراحل قالب گیری ایمپلنت

قالب گیری ایمپلنت در دو نوبت مجزا برای فک بالا و پایین انجام می‌شود، اطلاعات دقیقی از موقعیت ایمپلنت‌ها، لثه و دندان‌های مجاور را به لابراتوار دندانپزشکی ارائه می‌دهد.

در اولین نوبت، قالب‌گیری اولیه با استفاده از سینی و مواد قالب‌گیری انجام می‌شود. در این مرحله، دندانپزشک سینی حاوی ماده قالب‌گیری را بر روی لثه و ایمپلنت‌ها قرار داده و تا سفت شدن کامل ماده، آن را در دهان بیمار نگه می‌دارد. این فرایند حدود 5 تا 10 دقیقه طول می‌کشد.

در نوبت دوم، قالب‌گیری نهایی با دقت و ظرافت بیشتری انجام می‌شود. در این مرحله، از مواد قالب‌گیری دقیق‌تر و قالب‌های مخصوص ایمپلنت استفاده می‌شود تا جزئیات دقیق لثه و ایمپلنت‌ها ثبت شود. این فرایند حدود 15 تا 20 دقیقه به طول می‌انجامد.

پس از اتمام قالب‌گیری، اطلاعات به دست آمده به لابراتوار دندانپزشکی ارسال می‌شود تا روکش یا پروتز نهایی بر اساس آن ساخته شود.

مزایای ایمپلنت دندان

از جمله مهم ترین مزایای ایمپلنت دندان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • ماندگاری، دوام، کیفیت و طول عمر بسیار زیاد
  • افزودن به زیبایی دندان ها و طرح لبخند
  • ایجاد ظاهر کاملا طبیعی
  • سفید شدن دندان ها
  • عدم ایجاد مزاحمت در زندگی روزمره
  • امکان استفاده از این روش تا پایان عمر
  • و …

 مزایا و معایب ایمپلنت

عوارض ایمپلنت دندان

ایمپلنت یکی از بهترین روش هایی است که برای ترمیم دندان به کار می رود و عارضه خاصی در این روش وجود ندارد.

عوارض ایمپلنت دندان در واقع فقط از نوع موقتی هستند که به وجود امدن آنها کاملا طبیعی است و مشکلی را ایجاد نمی کند. اما اگر افراد بعد از به کار بردن این روش مراقبت های بعد از آن را رعایت نکنند، با عوارض ایمپلنت دندان مواجه می شوند که این مشکلات عبارتند از:

درد و تورم: عفونت باعث التهاب و درد در محل ایمپلنت می‌شود. تورم لثه نیز از علائم رایج عفونت است.

قرمزی و خونریزی: لثه اطراف ایمپلنت قرمز و ملتهب می‌شود و ممکن است به هنگام مسواک زدن یا نخ دندان کشیدن خونریزی کند.

ترشحات چرکی: از محل ایمپلنت ترشحات چرکی و بدبو خارج می‌شود.

بوی بد دهان: عفونت ایمپلنت می‌تواند باعث بوی بد دهان شود که با مسواک زدن و دهانشویه از بین نمی‌رود.

شل شدن ایمپلنت: در موارد شدید، عفونت می‌تواند به استخوان فک آسیب برساند و باعث لق شدن و از دست رفتن ایمپلنت شود.

نکته: در صورت مشاهده هر یک از علائم بالا، به طور منظم به دندانپزشک خود مراجعه کنید تا از بروز عوارض جدی‌تر جلوگیری شود.

 نحوه خوابیدن بعد از ایمپلنت

مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان

از این جهت مراقبت های بعد از ایمپلنت دندان که باید در دوره نقاهت رعایت شوند، از قبیل زیر خواهند بود:

1) مصرف داروهای تجویز شده توسط پزشک:

با انجام شدن مراحل جراحی ایمپلنت لازم است تا متقاضیان این روش از داروهای تجویز شده توسط پزشک در زمانبندی مناسب استفاده کنند تا میزان درد و خونریزی از لثه انها تحت مراقبت قرار بگیرد و شرایط بهتری را در دوره نقاهت خود داشته باشند و به سرعت بیشتری بهبودی خود را به دست آورند.

2) پرهیز از استعمال سیگار و دخانیات:

یکی از مهم ترین و لازم ترین مسائلی که در دوره نقاهت پس از جراحی ایمپلنت باید رعایت شود، پرهیز از مصرف سیگار و دخانیات است؛ زیرا استعمال سیگار و سایر دخانیات باعث می شود که سرعت بهبود یافتن زخم های ایجاد شده در لثه کاهش پیدا کند و احتمال بروز عفونت در لثه افزایش یابد.

پس اگر نمیخواهید با این معضلات بعد از جراحی ایمپلنت رو به رو شوید، حتما مصرف سیگار و دخانیات به مدت حداقل یک هفته و حداکثر دو هفته ترک کنید.

لازم به ذکر است که

استعمال سیگار پس از این مدت زمان بر روی خود روکش های ایمپلنت تاثیر می گذارد و باعث می شود که نتیجه حاصل از ایمپلنت موفقیت آمیز نباشد و با سرعت بیشتری روکش ها زیبایی خود را از دست بدهند.

3) مصرف مواد غذایی آبکی و نرم:

مصرف غذاهای آبکی و نرم مورد دیگری است که از مراقبت های بعد از ایمپلنت محسوب می شود. این مساله باید حداقل تا سه روز بعد از ایمپلنت با گارانتی رعایت شود و غذاهای آبکی و نرم و ولرم مصرف شوند.

زیرا پس از جراحی ترمیم دندان، جراحت های ایجاد شده در لثه تحریک پذیر هستند و مصرف مواد غذایی سفت و یا داغ می تواند باعث تحریک شدن این جراحت ها شود.

4) استراحت کردن به میزان کافی:

از دیگر مواردی که باید بعد از ایمپلنت رعایت کنید، استراحت کردن به میزان لازم است و بهتر است که حداقل یک روز پس از جراحی را کاملا استراحت کنید. در این دوره هر گونه فعالیت اضافی و تحرک بی جا میتواند باعث افزایش خونریزی شود و مشکلاتی به وجود آورد. اما اگر به میزان کافی استراحت داشته باشید، با سرعت بیشتری بهبودی خود را به دست می آورید.

5) پرهیز از انجام دادن فعالیت های سنگین:

فعالیت های سنگین مانند: ورزش و یا بلند کردن اجسام سنگین می تواند باعث افزایش خون ریزی شود که باید از انجام این فعالیت ها تا زمانی که جراحت های لثه بهبود پیدا کنند، پرهیز کنید.

مراقبت بعد از ایمپلنت

6) رعایت الگوی صحیح خواب پس از جراحی:

در دو تا سه روز اول پس از جراحی نیز باید سعی کنید که الگوی صحیح خواب را رعایت کنید به نحوی که سر شما بالاتر از بدن در حین خواب قرار بگیرد که خون ریزی افزایش پیدا نکند.

در غیر این صورت ممکن است که هم خونریزی بیشتر شود و هم با وارد شدن خون به مجاری تنفسی دچار مشکلاتی شوید.

ایمپلنت و بارداری

ایمپلنت در بارداری

به طور کلی، انجام ایمپلنت در دوران بارداری توصیه نمی شود. متخصصان زنان و زایمان و دندانپزشکان ترجیح می دهند تا این عمل را به بعد از زایمان و دوران شیردهی موکول کنند.

چرا ایمپلنت در بارداری ممنوع است؟

تغییرات هورمونی: در دوران بارداری، هورمون ها به طور قابل توجهی تغییر می کنند که می تواند بر روند بهبودی ایمپلنت و احتمال عفونت تاثیر منفی بگذارد.
سیستم ایمنی ضعیف: سیستم ایمنی بدن در دوران بارداری ضعیف تر می شود و احتمال بروز عوارض ایمپلنت مانند پس زدن ایمپلنت را افزایش می دهد.
استرس و اضطراب: ایمپلنت یک عمل جراحی است که می تواند باعث استرس و اضطراب در مادر باردار شود. این امر می تواند بر سلامت جنین نیز تاثیر بگذارد.

ایمپلنت و دیابت

ایمپلنت دندان برای بیماران دیابتی

افراد دیابتی در صورت کنترل مناسب قند خون، می توانند ایمپلنت کنند. با این حال، باید مراقبت های بیشتری قبل، حین و بعد از عمل ایمپلنت انجام دهند. البته بهتر است این مورد را بدانید که ایمپلنت برای افراد دیابتی تحت شرایط خاص و با وجود داشتن یک سری الزامات انجام می شود.

چرا دیابت می تواند ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد؟

 

دیابت کنترل نشده: قند خون بالا می تواند روند بهبودی را کند کند و احتمال عفونت و پس زدن ایمپلنت را افزایش دهد.

بیماری های لثه: افراد دیابتی بیشتر در معرض بیماری های لثه قرار دارند که می تواند به ایمپلنت آسیب برساند.

خشکی دهان: دیابت می تواند باعث خشکی دهان شود که خطر پوسیدگی دندان و عفونت لثه را افزایش می دهد.

عوارض ایمپلنت در افراد دیابتی:

از جمله مهم ترین عوارض آن شامل:

عفونت: احتمال عفونت در محل ایمپلنت در افراد دیابتی بیشتر است.

پس زدن ایمپلنت: قند خون بالا می تواند احتمال پس زدن ایمپلنت را افزایش دهد.

مشکلات لثه: افراد دیابتی بیشتر در معرض بیماری های لثه مانند التهاب لثه و پریودنتیت هستند.

ایمپلنت و بیماری قلبی

ایمپلنت برای بیماران قلبی

در اکثر موارد، افراد مبتلا به بیماری قلبی می توانند ایمپلنت دندان انجام دهند. با این حال، به دلیل شرایط خاص این افراد، انجام ایمپلنت نیازمند ملاحظات و مراقبت های ویژه ای است.

چرا بیماری قلبی می تواند ایمپلنت را تحت تاثیر قرار دهد؟

عمل جراحی: ایمپلنت یک عمل جراحی سرپایی است که می تواند استرس و اضطراب را به همراه داشته باشد. این امر می تواند برای افراد مبتلا به بیماری قلبی خطرناک باشد.

داروهای ضد انعقاد: بسیاری از افراد مبتلا به بیماری قلبی از داروهای ضد انعقاد خون مانند وارفارین استفاده می کنند. این داروها می توانند خونریزی را در حین عمل ایمپلنت افزایش دهند.

عفونت: عفونت در محل ایمپلنت می تواند برای افراد مبتلا به بیماری قلبی خطرناک باشد.

عوارض ایمپلنت در افراد دارای بیماری قلبی:

از جمله مهم ترین عوارض انجام ایمپلنت در افراد دارای بیماری قلبی شامل:

خونریزی: احتمال خونریزی در حین عمل ایمپلنت در افراد مبتلا به بیماری قلبی بیشتر است.

عفونت: احتمال عفونت در محل ایمپلنت در افراد مبتلا به بیماری قلبی بیشتر است.

مشکلات قلبی: استرس و اضطراب ناشی از عمل ایمپلنت می تواند مشکلات قلبی را در افراد مبتلا به این بیماری تشدید کند.

ایمپلنت و سرطان

آیا ایمپلنت باعث سرطان می شود؟

آیا ایمپلنت باعث ایجاد سرطان می شود؟ در واقع، مطالعات متعددی این موضوع را بررسی کرده اند و هیچ ارتباطی بین ایمپلنت و سرطان پیدا نکرده اند. شایعاتی مبنی بر ارتباط ایمپلنت با سرطان دهان وجود دارد، اما این شایعات بی اساس هستند.

سرطان دهان علل مختلفی دارد، از جمله مصرف دخانیات، نوشیدن الکل، رژیم غذایی نامناسب و عفونت های ویروسی. ایمپلنت دندان نه تنها باعث سرطان دهان نمی شود، بلکه می تواند به سلامت دهان و دندان شما کمک کند.

درد ایمپلنت دندان

بعد از کاشت ایمپلنت دندان، کمی درد و ناراحتی طبیعی است. این درد معمولاً تا چند روز طول می‌کشد و با مسکن‌های تجویز شده توسط دندانپزشک قابل کنترل است.

درد ایمپلنت دندان

دلایل درد بعد از ایمپلنت:

از مهم ترین دلایل درد ایمپلنت دندان می توان به موراد زیر اشاره کرد:

جراحی: عمل جراحی کاشت ایمپلنت، لثه و استخوان فک را تحریک می‌کند و باعث درد می‌شود.

التهاب: بعد از جراحی، لثه اطراف ایمپلنت ملتهب می‌شود و این التهاب می‌تواند باعث درد شود.

فشار: ایمپلنت در داخل استخوان فک قرار می‌گیرد و ممکن است به اعصاب یا عروق خونی فشار وارد کند و این فشار می‌تواند باعث درد شود.

راه‌های درمان درد ایمپلنت دندان:

برای اینکه از میزان درد این عمل کم کنید، بهتر است که به موارد زیر توجه کنید البته ما در مقاله مرتبط در مورد انواع درد ایمپلنت دندان و نحوه درمان آن به شکل کامل صحبت کرده‌ایم پیشنهاد می‌کنیم حتماً آن را مطالعه فرمایید

مسکن: دندانپزشک مسکن‌هایی مانند ایبوپروفن یا استامینوفن تجویز می‌کند که به کاهش درد کمک می‌کنند.

کمپرس یخ: استفاده از کمپرس یخ در 24 تا 48 ساعت اول بعد از جراحی، به کاهش تورم و درد کمک می‌کند.

دهانشویه: استفاده از دهانشویه‌های ضدعفونی کننده، به جلوگیری از عفونت و درد کمک می‌کند.

غذاهای نرم: خوردن غذاهای نرم و جویدنی، به کاهش فشار روی ایمپلنت و درد کمک می‌کند.

در صورت بروز درد شدید یا طولانی مدت، حتماً به دندانپزشک خود مراجعه کنید.

آیا می توان ایمپلنت دندان های جلو را انجام داد؟

از ایمپلنت برای ترمیم تمامی دندان های فک می توان استفاده کرد و دندان های جلویی نیز قابل ترمیم با این روش هستند؛ اما از انجایی که دندان های جلو بیشتر در معرض دید قرار دارند و زیبایی انها اهمیت بیشتری دارد، برای دریافت نتیجه مناسب از ایمپلنت دندان جلو مواردی را رعایت کرد.

به عنوان مثال:

بهتر است تا برای ایمپلنت دندان جلو از روش چسبی برای اتصال روکش و پایه ایمپلنت استفاده شود زیرا در این روش هیچ شی اضافی بین دندان ها وجود نخواهد داشت و زیبایی دندان ها تحت تاثیر قرار نمی گیرد.

اما اگر برای ایمپلنت دندان های جلو از روش اتصال پیچی روکش و پایه استفاده شود، فلز به کار رفته به این منظور قابل رویت خواهد بود و زیبایی دندان ها کاهش پیدا می کند.

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟

ایمپلنت دندان چند جلسه طول میکشد؟ فرآیند کاشت ایمپلنت معمولاً در دو مرحله انجام می‌شود:

مرحله اول: جراحی کاشت ایمپلنت در استخوان فک انجام می‌شود. این مرحله معمولاً یک تا دو ساعت طول می‌کشد و تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود.

مرحله دوم: پس از چند ماه که ایمپلنت با استخوان فک جوش خورد، روکش یا دندان مصنوعی روی ایمپلنت قرار داده می‌شود. این مرحله معمولاً یک تا دو ساعت طول می‌کشد.

در کل، فرآیند کاشت ایمپلنت دندان از اولین جلسه تا نصب روکش نهایی بین سه تا شش ماه طول می‌کشد. البته این زمان می‌تواند به عوامل مختلفی مانند شرایط بیمار، نوع ایمپلنت و مهارت دندانپزشک بستگی داشته باشد.

هزینه ایمپلنت دندان در تهران

عوامل مؤثر بر هزینه ایمپلنت دندان به شرح زیر است:

برند ایمپلنت: ایمپلنت‌های مختلف با برندهای متنوع در بازار موجود هستند که هر کدام قیمت خاص خود را دارند. به طور کلی، ایمپلنت‌های اروپایی و آمریکایی از قیمت بالاتری نسبت به ایمپلنت‌های کره‌ای و چینی برخوردارند.

جنس ایمپلنت: ایمپلنت‌ها از جنس‌های مختلفی مانند تیتانیوم و زیرکونیا ساخته می‌شوند که جنس ایمپلنت نیز بر قیمت آن تأثیر می‌گذارد.

تعداد ایمپلنت‌ها: هر چه تعداد ایمپلنت‌های مورد نیاز بیشتر باشد، هزینه نهایی نیز افزایش می‌یابد.

هزینه درمان‌های جانبی: در برخی موارد، ممکن است قبل از کاشت ایمپلنت، نیاز به انجام درمان‌های جانبی مانند پیوند استخوان یا کشیدن دندان وجود داشته باشد که این موارد نیز به هزینه نهایی اضافه می‌شوند.

موقعیت جغرافیایی و کلینیک دندانپزشکی: هزینه ایمپلنت در کلان‌شهرها مانند تهران معمولاً بیشتر از شهرهای دیگر است.

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما

درخواست مشاوره:

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
ارسال دیدگاه
5 2 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا