درمان ریشه دندان در دردشت

درمان ریشه دندان در سازمان برنامه
آنچه می خوانید! ...

چه زمانی به درمان ریشه دندان نیاز است؟ نحوه انجام و هزینه عصب کشی چقدر است؟ بهترین مرکز درمان ریشه دندان در دردشت کجاست؟ در ادامه با ما همراه شوید.

درمان ریشه دندان در دردشت و یا عصب کشی دندان درمانی تخصصی است که توسط متخصص این امر به اجرا در می آید معمولا افراد با احساس درد های شدید دندان نیاز به این روش درمانی پیدا میکنند چرا که ریشه دندان آن ها درگیر عفونت شده و باید این عفونت ها از بین برده شود.

بهترین مرکز درمان ریشه دندان

مغز دندان و یا همان پالپ دندان مرکزی ترین و حساس ترین بخش دندان است که درصورت بروز میکروب در این نقطه  از دندان ، عفونت های ریشه شکل گرفته و درد های شدید را به همراه دارد و متخصص باید این میکروب ها را از بین برده و تاج دندان را ترمیم کند  این درمان مهم نیازمند کلینیکی کامل و متخصصی ماهر است و افراد برای درمان خود باید دقت بالایی را در انتخاب کلینیک داشته باشند.

یک از بهترین مرکز درمان ریشه دندان در حال حاضر این دندانپزشکی می باشد که افراد با اطمینانی خاطر میتوانند درمان خود را در این مرکز انجام دهند که در ادامه مطلب با نحوه درمان ریشه دندان در بهترین مرکز درمان ریشه دندان آشنا می شویم.

علائم نیاز به درمان ریشه دندان

درد های شدید دندان

درد های نبض دار شبانگاهی

حساس شدن دندان

درد در هنگام نوشیدن و خوردن غذا

و همچنین سیاه شدن دندان  از علائم درگیر شدن ریشه دندان می باشند.

درمان ریشه دندان در سازمان برنامه

چرا دندان به درمان ریشه نیاز دارد؟

معمولا دندان هایی که سوراخ میشوند و یا ترک میخورند و یا دندانی اگر شکسته باشد عفونت را به داخل خود راه میدهد و میکروب وارد شده میتواند خود را به قسمت مغز دندان یعنی ریشه برسند و همین مسئله علائم مانند درد شدید را از خود نشان میدهد.

مقذدار آسیب و مقدار عفونت ریشه در افراد مختلف و متنوع است اما همگی آن ها آسیب ریشه را متحمل میشوند که تنها راه آن درمان ریشه دندان خواهد بود و دندان میتواند عملکرد عادی خود را از طریق این درمان داشته باشد.

نحوه عصب کشی دندان

درمان ریشه دندان در این دندانپزشکی به این صورت است که ابتدا متخصص ناحیه دندان را از طریق بی حسی موضعی بی حس میکند  سپس حفر ای را در تاج دندان ایجاد میکند و به مغز و ریه دندان دست میابد سپس از سوهان های مخصوص برای برداشت و از بین بردن عفونت ریشه دندان استفاده میکند و پس از  آن اقدام به ضد عفونی کردن کامل  کانال ریشه میکند و ریشه دندان عاری از هرگونه عفونت خواهد بود.

سپس  کانال ریشه  با استفاده از مواد مخصوص سازگار با محیط دندانی پر میشود  این مواد دائمی گوتاپرکا نام دارد که کانال ریشه را ایمن کرده و امکان ورود باکتری و عفونت را به ریشه دندان نمی دهد.

مرحله آخر بازسازی تاج دندان است که بستگی به مقدار آسیب دندان فرد دارد گاهی با بازسازی ترمیم شده و گاهی نیازمند استفاده از روکش هستند  که توسط متخصص اعمال می شود.

درد رمان ریشه دندان

با انجام عصب کشی دندان در بهترین مرکز درمان ریشه دندان افراد هیچگونه دردی را در طول درمان احساس نمیکنند و درمان بدون حس درد انجام می شود.

پس از درمان ریشه دندان به علت شکاف و زخم ایجد شده امکان درد و ملتهب شدن لثه اطراف دندان وجود دارد که درد های طبیعی می باشد و با استفاده از مسکن های تجویز شده  توسط متخصص درد ها متوقف شده و جای هیچگونه نگرانی نیست.

بهترین داروهایی که بعد از درمان ریشه به آن ها نیاز میشود و تجویز میشوند ، مسکن ها هستند که پرکاربردترین آن ها پروفن یا ژلوفن خواهد بود  و توصیه میشود  بعد از درمان 6هر  ساعت یک بار مصرف گردد.

همچنین  در صورت وجود تورم های بالا  و درد ممکن است نیاز به مصرف آنتی بیوتیک ها  باشد که عبارتند از  آموکسی سیلین ، مترونیدازول و …  که قطعا  باید طبق دستور متخصص مصرف گردد.

در این دندانپزشکی به علت رعایت کامل اصول درمان امکان بروز عفونت  و مشکلات پس از درمان دندان ، در محل درمان وجود نداشته و جای نگرانی نخواهد بود.

هزینه درمان ریشه دندان

هزینه درمان ریشه دندان به میزان پیچیدگی آسیب و همچنین محل قرار گرفتن دندان آسیب دیده که نیاز به درمان دارد، متغیر است. برای مثال  درمان دندان‌های آسیا و عقب از همه سخت‌تر است که بر هزینه تاثیر گذاشته  و معمولاً هزینه آن بالاتر است.

به طور کلی هزینه درمان ریشه دندان و ترمیم دندان طبیعی به صرفه تر  از گزینه کشیدن دندان است چرا که پس از کشیده شدن دندان به علت نقص ظاهری و همچنین کاربرد دندان فرد نیازمند ایمپلنت خواهد بود  که هزینه بسیاری را دربر دارد اما شخص میتواند با اقدام به موقع برای درمان ریشه دندان ، دندان خود را حفظ کرده و از سلامت مادام العمر دندان خود اطمینان حاصل کند.

عزیزان نیز برای اطلاع دقیق از هزینه درمان ریشه بهتر است به متخصص این دندانپزشکی مراجعه کنند تا با معاینه اولیه هزینه دقیق برای عزیزان گفته شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما

درخواست مشاوره:

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا