عوارض عصب کشی دندان

عوارض عصب کشی دندان
آنچه می خوانید! ...

عوارض عصب کشی دندان چیست ؟ آیا عصب‌کشی دندان جلو باعث تورم صورت می‌شود؟ عصب‌کشی دندان‌های جلویی چگونه است؟ اگر دندان پوسیده عصب‌کشی نشود چه می‌شود؟ عوارض عصب‌کشی برای لثه چیست؟ با ما همراه شوید.

عصب کشی دندان همان درمان مشکلات ریشه دندان است که در دندانپزشکی توسط متخصص ریشه دندان انجام گرفته می شود.

این روش درمانی ، درمانی حساس به شمار میرود بنابراین روند درمان باید کاملا استاندارد انجام گیرد بنابراین انتخاب و رفتن به کلینیک دندانپزشکی یک قدم بسیار مهم به شمار میرود تا افراد درمانی بدون نقص و بدون عوارض عصب کشی دندان را تجربه کنند.

این مرکز دندانپزشکی یک انتخاب عالی برای انجام خدمات دندانپزشکی است که درمان عصب کشی نیز در این مرکز شامل میشود و افراد بدون عوارض عصب کشی دندان میتوانند به درمان خود بپردازند.

علت نیاز به عصب کشی دندان

ورود عفونت به ریشه دندان

ضربه خوردن شدید دندان

سوراخ بودن دندان

شکسته و ترک شده بودن دندان

پوسیدگی عمیق دندان

درمان مجدد ریشه

عوارض عصب کشی دندان

عوارض عصب کشی دندان چیست ؟

یکی از شایع ترین عوارض عصب کشی دندان ترس از درمان عصب کشی دندان می باشد که افراد بسیاری با این حس ترس رو به رو هستند. با توجه به اینکه در کلینیک دندانپزشکی، برای  انجام عصب کشی دندان از بی حسی موضعی برای درمان استفاده میشود و فرد هیچگونه دردی را در طول درمان خود احساس نمیکند.

با این وجود افراد از زدن بی حسی موضعی ترس دارند و حس وحشت آن ها از ترس های دوران کودکی نشات میگیرد که این عوارض عصب کشی دندان به ترس فرد مربوط بوده و سبب حس بد و هراس آن ها میشود اما باید بدانند که در این مرکز به علت بی حسی موضعی استاندارد و استفاده از بهترین ابزار دندانپزشکی روز دنیا خبری از درد نبوده و با اطمینان خاطر میتوانند به روند درمانی خود بپردازند.

عصب کشی دندان

در ابتدای درمان  پس از تعیین شدن میزان آسیب و نحوه درمان ابتدا دندان با بی حس موضعی بی حس میشود سپس  شکافی در نسج دندان ایجاد میشود تا راه ورود به ریشه در دسترس قرار گیرد سپس از طریق ابزار مخصوص  به ریشه و کانال ریشه خواهد رسید.

پالپ های دندانی الوده را برداشت کرده و سپس مسیر  کانال ریشه را به کل ضد عفونی میکند و پس از پاکسازی کامل  کانال ریشه با مواد سازگار با محیط ریشه که گیاهی هستند پر خواهد شد  و پس از آن نسج دندان بازسازی میشود و در صورت نیاز دندان فرد روکش خواهد شد.

عموما درمان عصب کشی دندان در  کلینیک دندانپزشکی یک جلسه طول میکشد اما در مواردی نیز با توجه به شرایط دندانی فرد بین دو الی سه جلسه نیز به طول می انجامد.

 مراقبت پس از درمان ریشه دندان

پس از عصب کشی دندان فرد باید داروهای ضد باکتری و مسکن های تجویز شده توسط دندانپزشک را تهیه نماید . مسکن ها  پس از رفع بی حسی حس درد را ایجاد نمیکنند و داروهای ضد باکتری نیز مانع بروز عفونت خواهند شد.

با این وجود احساس درد جزئی  تا ده روز پس از درمان وجود دارد که از عوارض عصب کشی دندان است درد های قابل تحمل که هرروز از مقدار آن کاسته میشود و جای هیچگونه نگرانی را ندارد.

در مواردي نیز  به علت وجود التهاب شديد و يا عفونت های قدیمی  دندان امکان دارد دردهای پس از درمان در افراد  مي توانند حادتر و شديدتر باشند  و همچنین همراه تورم باشد كه نباید بابت این عوارض عصب کشی دندان نگران شد ،  این واكنش ها  طبيعي بوده و پس از  تحريك و درمان دندان  انجام شده مي باشد كه با كمك  مصرف داروهای تجویز شده به موقع  ، به مرور زمان ، اين حالت حاد نیز  از بين خواهد رفت. بنابراين لازم است داروهاي تجويز شده را مطابق دستورالعمل مصرف نمایند.

سخن پایانی

افراد با رعایت موارد لازم میتوانند  عوارض عصب کشی پس از درمان را در خود غیر محال کنند و از دندان تازه درمان شده خود تا آخر عمر استفاده نمانید.

از این موارد میتوان به رعایت بهداشت اشاره کرد افراد پس از درمان عصب کشی باید با دقت و مراعات به زدن مسواک بپردازند و پس از گذشت ده روز  روزانه سه مرتبه دندان را مسواک بزنند خلال دندان را بعد از غذا استفاده نمایند.

همچنین  توصیه میشود پس از انجام عصب کشی دندان  در روز های اول از خوردن غذاهای خیلی داغ پرهیز شود و فقط غذاهای نرم و راحت میل شود و از خوردن غذاهای سفت پرهیز شود و با رعات همین نکات ساده عزیزان میتوانند بدون عوارض عصب کشی دندان از دندان عصب کشی شده خود در کلینیک دندانپزشکی تا آخر عمر خود استفاده نمایند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما

درخواست مشاوره:

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا