عصب کشی

درد عصب کشی دندان

آیا دندان من نیاز به عصب کشی دارد؟ آیا عصب­ کشی دندان درد دارد؟ هزینه عصب کشی دندان چقدر است؟ درد عصب کشی دندان چقدر است ؟ در ادامه با ما همراه شوید.

عصب کشی دندان، درمانی برای رفع مشکلات و آسیب ریشه دندان است که توسط متخصص انجام میشود و از طریق این درمان عفونت از ریشه برداشته شده و راه  ورود عفونت جدید نیز گرفته میشود . یکی از سوال هایی که متقاضیان این درمان دارند این است که درد عصب کشی دندان چقدر است ؟ در ادامه مطلب به جواب این سوال میپردازیم با ما همراه باشید.

عصب کشی دندان

درمان عصب کشی دندان نیازمند شرایط ایده آل درمان است چرا که رعایت نشدن استاندارد های لازم در درمان میتواند  منجر به عوارض شدید در دندان و دندان های مجاور شود و درد های شدید و  ضرر های جبران ناپذیر برای دندان ایجاد کند به همین خاطر توصیه میشود تا افراد از بهترین کلینیک دندانپزشکی برای درمان ریشه دندان خود انتخاب نمانید یکی از بهترین کلینیک عصب کشی دندان، این مرکز می باشد که توسط بهترین متخصص با بهترین ابزار دندانپزشکی انجام میگیرد و بهترین نتایج را برای افراد به همراه دارد.

نحوه انجام درمان ریشه دندان

در این مرکز متخصص پس از معاینات لازم  دندان مورد نظر را با تزریق بی حسی موضعی در ناحیه دندان بی حس میکند سپس با ابزار مخصوص لایه ای از دندان را برداشته و سوراخ میکند پس از  آن که به ریشه دندان دست پیدا کرد  پالپ درون کانال ریشه را تخلیه کرده و سپس کلیه کانال ریشه را ضد عفونی میکند و پس از ضد عفونی کامل ریشه کانال های ریشه  را با مواد مخصوص و سازگار محیط دندانی پر کرده و مانع ورود دوباره باکتری و استحکام سازی ریشه دندان میشود سپس  لایه سوراخ شده دندان ترمیم میشود و در صورت نیاز دندان روکش خواهد شد.

عصب کشی دندان در کلینیک های دندان پزشکی بین یک الی دو جلسه طول میکشد و مقدار درمان به نوع دندان فرد و مقدار  آُسیب  آن بستگی دارد.

درد عصب کشی دندان

همانطور که در مطلب بالا به آن اشاره شد در این مرکز  برای درمان عصب کشی دندان از بی حسی استفاده میشود بنابراین مراجع کننده دردی را در طول درمان احساس نمیکند و نباید هیچگونه ترس و استرسی از این بابت داشته باشد.

به طور کلی درد عصب کشی دندان از درد پر شدن دندان پوسیده کمتر می باشد  اما ممکن است بعد از درمان عصب کشی دندان فرد کمی احساس درد و ناراحتی  لثه را داشته باشد  دلیل آن هم رفع بی حسی دندان خواهد بود.

اما به این نکته اشاره داشته باشیم این درد ها قابل تحمل بوده و کوتاه است و با داروهای مسکن تجویز شده از سمت متخصص برطرف میشود بیشترین مقدار ناراحتی و به جواب این سوال که درد عصب کشی دندان چقدر طول میکشد باید جواب داد که معمولا درد های ناشی پس از عصب کشی دندان سه روز الی دو هفته با توجه به شدت مشکل دندان و پیچیدگی درمان طول میکشد  و این درد ها با داروهای تجویز شده کنترل شده و برطرف میشوند در زمانی که این درد ها از دو هفته بیشتر طول بکشد و درد های غیر قابل تحمل به همراه داشته باشد باید با متخصص مشورت شود و در میان گذاشته شود.

مراقبت پس از عصب کشی دندان

مراقبت هایی پس از درمان ریشه دندان  توسط متخصص به مراجعین توصیه میشود تا عمر دندان درمان شده بالاتر رود و درد ذا نیز برای افراد جلوگیری کند برای مثال توصیه میشود تا روز های اولیه پس از درمان عزیزان از خوردن غذاهای سفت اجتناب بپذیرند و غذاها و نوشیدنی های داغ را میل نکنند و در مقابل به خوردن غذاهای نرم و سرد بپردازند.

داروهای آنتی بیوتیک برای جلوگیری از عفونت را طبق  دستور متخصص میل نمایند و مسکن های تجویز شده را سر ساعت مشخص میل نمایند.

به بهداشت دهان و دندان خود بپردازند  و پس از گذشت دوره مراقبت به زدن مسواک روزی سه مرتبه و کشیدن نخ دندان بعد غذا جدیت به خرج دهند و از شکستن اجیل با دندان و باز کردن درب وسایل با دندان اجتناب ورزند و خوردن غذاهای سرد و گرم همزمان را انجام ندهند  تا طول عمر دندان خود را افزایش دهند و همچنین طول زمان درد پس از عصب کشی دندان را به حد اقل برسانند.

سخن پایانی

در این مطلب ما عصب کشی دندان را به شما عزیزان شرح داده و مواردی را در مورد نحوه انجام آن ، درد عصب کشی دندان و همچنین مراقبت های پس از انجام درمان ریشه دندان را بیان کردیم از این رو در صورتی که پس از مطالعه این مطلب سوال شما عزیزان بی پاسخ مانده باشد می توانید همه روزه با مشاورین ما در ارتباط باشید تا بتوانند به سوالات شما به بهترین شکل ممکن پاسخ دهند.