هزینه پیوند استخوان

هزینه پیوند استخوان
آنچه می خوانید! ...

هزینه پیوند استخوان در سال ۱۴۰۲ از جمله مواردی است که شما باید پیش از انجام ایمپلنت دندان نسبت به آن اطلاعات لازم را کسب کنید؛ زیرا قیمت هر کلینیک با توجه به متریال مصرفی، تخصص دندانپزشک و دیگر موارد موثر، متفاوت است.

اگر دندانپزشک برای انجام ایمپلنت دندان به شما روش پیوند استخوان را پیشنهاد داده است، بهتر است در ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا درباره مزایای این روش، معایب و هزینه پرداختی آن بیشتر آشنا شوید.

پیوند استخوان برای ایمپلنت

ایمپلنت جدید ترین روش کاشت دندان است که به شما این امکان را می دهد تا به جای دندان های از دست رفته خود، دندان های جدیدی داشته باشید. برخی مواقع نیز استثنا هایی وجود دارد که افراد را ملزم می کند تا پیش از انجام ایمپلنت برای پیوند استخوان اقدام کنند. در اصل برای اتصال ایمپلنت به استخوان های فک لازم است تا حجم استخوان های فک از نظر تراکم وارتفاع، حد استانداردی داشته باشند.

در پیوند استخوان برای ایمپلنت قسمت های لازم لثه برش داده شده و با مواد پیوند استخوان پر می شوند تا در نهایت پس از گذشت بازه زمانی 3 تا 9 ماه عملیات ایمپلنت دندان انجام شود.

قیمت پیوند استخوان دندان

هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت از 2 الی 20 میلیون تومان متغیر است.

به طور کلی برای انجام خدمات دندانپزشکی نمی توان قیمت واحدی را در نظر گرفت؛ چرا که فاکتور های مختلفی هستند که روی قیمت نهایی هزینه پیوند استخوان دندان تاثیر می گذارند‌.

از جمله این موارد می توان به متخصص بودن دندانپزشک مدنظر اشاره کرد؛ زیرا متخصص پیوند استخوان برای ایمپلنت هر چه با تجربه تر باشد و کار با کیفیت تری را ارائه دهد، به همان میزان هزینه بالاتری دریافت می کند. موارد دیگری که در تعیین هزینه جراحی پیوند استخوان نقش دارند شامل:

  •  نوع جراحی
  •  وضعیت بیمار
  •  غیره

که هر کدام از این موارد می توانند هزینه نهایی را افزایش یا کاهش دهند.

قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

هزینه تزریق پودر استخوان برای ایمپلنت به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

نوع پودر استخوان: پودرهای استخوان مصنوعی و طبیعی در بازار موجود هستند که هزینه پودر استخوان در ایمپلنت هر کدام از آنها با هم متفاوت است.

برند پودر استخوان: برندهای مختلفی از پودر استخوان در بازار موجود است که قیمت آنها با هم متفاوت است.

میزان پودر استخوان: قیمت پودر استخوان به صورت گرمی محاسبه می‌شود و هر چه مقدار پودر استخوان بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود.

موقعیت مکانی مطب: قیمت پودر استخوان در شهرهای مختلف و مطب‌های مختلف می‌تواند متفاوت باشد.

به طور کلی، قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت بین 500 هزار تومان تا 2 میلیون تومان است.

علاوه بر قیمت پودر استخوان، هزینه‌های دیگری نیز به این جراحی تعلق می‌گیرد، از جمله:

  • هزینه جراحی ایمپلنت
  • هزینه دستمزد دندانپزشک
  • هزینه عکس‌برداری و آزمایش‌های لازم
  • هزینه داروها و مراقبت‌های پس از عمل

در مجموع، هزینه ایمپلنت با پودر استخوان بین 5 تا 10 میلیون تومان است. 

معایب پیوند استخوان

عوامل موثر بر هزینه های درمان پیوند استخوان

در حالی که نمی توان بدون مشاوره قیمت دقیقی برای درمان ارائه داد، می توانیم عوامل موثر بر هزینه جراحی پیوند استخوان لثه را بیان کنیم. هزینه پیوند استخوان تحت تأثیر عوامل مختلفی است که عبارتند از:

1) میزان رکود لثه

میزان کار مورد نیاز بر روی استخوان فک بیمار در نهایت بر هزینه پیوند استخوان دندان تاثیر می گذارد. با افزایش تعداد مناطقی که نیاز به درمان دارند و میزان تحلیل استخوان افزایش می یابد، هزینه افزایش می یابد.

2) مواد استخوانی مورد استفاده

مواد مختلفی وجود دارد که می توان از آنها برای پیوند استخوان استفاده کرد. آنها را می توان به چهار دسته تقسیم کرد.

اتوگرافت : از استخوان گرفته شده از ناحیه دیگری از بدن شما (اغلب تاج ایلیاک ران) استفاده می کند. استخوان اهدایی از بدن شما می آید، بنابراین این روش ایمن و بسیار موثر است.
این یکی از گران‌ترین روش‌ها است، زیرا این روش به بستری شدن در بیمارستان، جراح ارتوپد و متخصص بیهوشی نیاز دارد.

آلوگرافت : برای این روش از استخوان استریل شده از جسد انسان استفاده می شود. در این روش فقط یک محل جراحی مورد نیاز است، بنابراین گزینه مقرون به صرفه تری است. این جراحی یک روش بی خطر است اما ممکن است خطر رد شدن در آن وجود داشته باشد.

آلوپلاست : ماده زیست سازگار مصنوعی که معمولاً از مواد معدنی طبیعی فسفات کلسیم یا هیدروکسی آپاتیت ساخته می شود. مواد مصنوعی می توانند با استخوان انسان ترکیب شوند اما به اندازه مواد دیگر موثر نیستند.

3) سایر عوامل

هزینه عمل نیز تحت تأثیر تجربه و تخصص پریودنتیست، کلینیک، ایالت یا کشوری که در آن زندگی می کنید، خواهد بود.

4) انجام خدمات دندانپزشکی عمومی اضافی

دندانپزشکان نیاز به عکس برداری با اشعه ایکس دارند و ممکن است نیاز به انجام سی تی اسکن یا سایر آزمایشات برای تعیین کیفیت استخوان شما داشته باشند. آنها همچنین ممکن است نیاز به کشیدن دندان های اطراف داشته باشند.

اگر باکتری یا پلاک قابل توجهی در دهان ایجاد شود، ممکن است برای اطمینان از افزایش شانس موفقیت برای پیوند جدید خود، به تمیز کردن نیز نیاز داشته باشید.

آیا بیمه هزینه پیوند استخوان را پرداخت میکند؟

پیوند استخوان مورد نیاز قبل از کاشت دندان به ندرت تحت پوشش بیمه دندانپزشکی قرار می گیرد زیرا به عنوان یک عمل زیبایی دیده می شود. با این حال، اگر از نظر پزشکی ضروری تشخیص داده شود، ممکن است بخشی از هزینه ها توسط بیمه نامه شما پوشش داده شود.

 قیمت پودر استخوان برای ایمپلنت

جایگزین ارزان تر برای پیوند استخوان

اگر از دست دادن استخوان رخ داده باشد، تنها راه جایگزینی آن پیوند استخوان است. اگر دچار تحلیل استخوان شده اید و دندان های شما هنوز در محل هستند، دندانپزشک ممکن است کشیدن آنها را توصیه کند.

دلایل انجام پیوند استخوان

معمولا ایمپلنت دندان بدون نیاز به پیوند استخوان انجام می شود اما اگر پس از معاینه و بررسی استخوان های فک، دندانپزشک تایید کند که استخوان ها از لحاظ تراکم و حجم برای انجام ایمپلنت مناسب نیستند، روش پیوند استخوان پیشنهاد داده می شود.

از جمله دلایلی که افراد را ملزم به انجام پیوند استخوان می کنند، می توان موارد زیر را نام برد:

  • فرد مدت زمان زیادی است که دندان خود را از دست داده است.
  • فرد از زمان تولد دچار نقص در قسمت دندان ها و فک خود بوده است.
  • شخص مبتلا به بیماری پریودنتال لثه است.
  • صورت فرد آسیب دیده است.
  • فرد دچار عفونتی عمیق در لثه های خود شده است.

در تمامی موارد بالا می بایست حتما پیوند استخوان انجام شود تا استخوان ها تقویت گردند؛ زیرا اگر این اتفاق صورت نگیرد استخوان های فک تراکم کافی را برای نگه داشتن ایمپلنت ها نداشته و درصد شل شدگی آن ها افزایش پیدا خواهد کرد.

انواع پیوند استخوان
انواع پیوند استخوان

مراحل پیوند استخوان برای ایمپلنت

مراحل انجام پیوند استخوان به شکل زیر است:

  • در ناحیه مدنظر ماده بی حسی تزریق می شود.
  •  دهان و ناحیه مدنظر شستشو داده می شوند.
  •  جراح روی لثه برش ایجاد می کند و بافت لثه را به قسمت کناری منتقل می کند.
  • در این مرحله پس از مشاهده شدن استخوان فک، عملیات ضد عفونی کردن آن انجام می شود.
  •  مواد استخوانی در قسمت خالی مورد نظر قرار داده می شود.
  •  مواد استخوانی با استفاده از چسب یا غشا تثبیت می شوند.
  • محل برش خورده شده، بخیه زده می شود.

حتما توجه داشته باشید که پس از انجام عملیات پیوند استخوان به هیچ وجه رانندگی نکنید؛ زیرا ممکن است تحت تاثیر مواد بیهوشی دچار خواب آلودگی شوید.

مزایای پیوند استخوان

انجام پیوند استخوان برای مهیا کردن شرایط انجام ایمپلنت دندان ها ضروری است. در واقع اگر استخوان های فک شما استحکام کافی را نداشته باشند، شما نمی توانید برای ایمپلنت اقدام کنید؛ پس مهم ترین فایده پیوند استخوان، مستحکم کردن استخوان های فک می باشد.

هنگامی که استخوان های فک شما با استفاده از پیوند استخوان مستحکم باشند، شما به راحتی می توانید ایمپلنت انجام دهید و صاحب دندان هایی طبیعی شوید، مانند سایر افراد با اعتماد به نفس لبخند بزنید و لذت غذا خوردن بدون دغدغه را تجربه کنید.

معایب پیوند استخوان

پیوند استخوان نیز مانند سایر خدمات دیگر دندانپزشکی قطعا برخی عوارض را به دنبال خواهد داشت؛ هر چند که این عوارض احتمالی با توجه به تجربه و تخصص دندانپزشک یا مراقبت های شما می توانند کم و زیاد شوند. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • احساس درد
  • خونریزی
  • تورم ناحیه
  • کبود شدن
  • عفونت
  • پس زده شدن بافت توسط بدن
  • بروز آسیب های عصبی
  • تحلیل رفتن لثه ها
  • چرک کردن بخیه ها
  • پوسیدگی ریشه دندان ها
  • حساسیت به گرما یا سرما که معمولا این حالت موقتی است
مراقبتهای بعد از پیوند استخوان در ایمپلنت
معایب پیوند استخوان

مراقبت های ضروری!

مراقبت های پس از پیوند استخوان بسیار مهم هستند تا جایی که اگر به درستی رعایت نشوند می توانند عوارض زیادی را برای شما به وجود بیاورند‌. این مراقبت ها شامل:

  1. در 24 ساعت اول پس از انجام پیوند استخوان از خوردن غذا های سفت و نوشیدنی های داغ نظیر چای و قهوه خودداری کنید و به جای آن ها از غذا های نرم مانند سوپ استفاده کنید.
  2. تا 15 روز پس از انجام پیوند استخوان از استعمال دخانیات خودداری کنید؛ زیرا دخانیاتی نظیر سیگار باعث تجمع باکتری ها روی محل جراحی شده و سبب بروز عفونت ها می شوند.
  3. تا چند روز اول بعد از انجام پیوند استخوان، عطسه و سرفه شدید ممنوع است؛ زیرا این کار ها باعث می شوند که به قسمت جراحی شده فشار وارد شود و استخوان ها جا به جا شوند.
  4. دارو های تجویزی توسط دندانپزشک را به طور منظم مصرف کنید. این دارو ها معمولا شامل مسکن ها و آنتی بیوتیک ها هستند تا از بروز درد و عفونت جلوگیری کنند‌.

جمع بندی

برای انجام خدمات دندانپزشکی ابتدا باید از کیفیت و هزینه آن ها مطلع شد. در این مطلب در خصوص هزینه پیوند استخوان در سال ۱۴۰۲ خواندیم و با انواع روش های انجام آن آشنا شدیم. شاید شما هم پیش از خواندن این مطلب از داشتن دوباره دندان هایی طبیعی و دائمی ناامید بودید اما خوشبختانه با پیشرفت علم دیگر کاشت دندان یک امر محال نیست.

می توان گفت جراحی پیوند استخوان بخش بسیار مهمی از روند ایمپلنت است و باید آن را جدی گرفت؛ زیرا اگر استخوان های فک دارای استحکام کافی نباشند انجام ایمپلنت دندان با موفقیت رو به رو نخواهد شد. در واقع با این جراحی شرایط برای انجام ایمپلنت دندان مهیا خواهد شد.

برای کسب اطلاعات بیشتر در خصوص پیوند استخوان می توانید با مشاوران مجموعه ما در آپریل ایمپلنت ارتباط برقرار کنید و آگاهی خود را افزایش دهید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
5 1 رای
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
4 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
daryoosh
5 ماه قبل

هزینه پیوند استخوان برای ایمپلنت رو ممنون میشم شرح دهید.

عباسعلی
5 ماه قبل

درود هزینه تزریق پودراستخوان رو لطف میکنید.

یوسف
5 ماه قبل

قیمت پیوند استخوان دنددان برای فرد 50 ساله

هلیا
5 ماه قبل

سلام و خسته نباشید هزینه پیوند استخوان فقط برای فک بالا رو لطف میکنید؟

آنچه می خوانید! ...