ایمپلنت اندو استیل

آنچه می خوانید! ...

افزایش سن، پوسیدگی دندان و سایر مشکلات مربوط به دندان می تواند باعث از دست دادن دندان شود. از دست دادن دندان می تواند باعث مشکلات جویدن، گفتار و کاهش عزت نفس شود. خوشبختانه، طیف گسترده ای از گزینه های جایگزینی دندان وجود دارد. یکی از این گزینه ها ایمپلنت دندان است. رایج ترین انواع ایمپلنت های دندانی، ایمپلنت دندان اندو استیل می باشد.

ایمپلنت دندان اندواستیل مانند سایر ایمپلنت ها دارای مزایا و عوارضی است. در این مطلب به بررسی اطلاعات کاربردی درباره ایمپلنت اندو استیل می پردازیم.

ایمپلنت اندو استیل چیست؟

ایمپلنت های اندواستیل جزو انواع ایمپلنت دندان هستند که شامل گرافت های دندانی بوده به طوری که در استخوان فک قرار می گیرند تا به عنوان یک ریشه مصنوعی برای دندان های جایگزین عمل کنند. آنها عمدتا در مدل ها رزوه دار،  تیغه ‌ای و پیچی موجود هستند. ایمپلنت های تیغه ای حاوی قطعات نازک و صاف تیتانیوم هستند که در صورت فرسودگی استخوان فک می توانند دندان ها را نگه دارند.

مزایای ایمپلنت اندو استیل

ایمپلنت اندو استیل دارای مزایایی است که مورد توجه دندانپزشکان قرار گرفته است. از جمله مزایای ایمپلنت دندان عبارتند از:

  • این نوع ایمپلنت به خوبی به استخوان متصل شود. بنابراین، این نوع ایمپلنت به خوبی در داخل دهان محکم خواهد شد. در صورتی که ضربه ای به ایمپلنت وارد نشود، با مشکل شل شدن ایمپلنت اندو استیل مواجه نخواهید شد.
  • یکی از مزایای قابل توجه ایمپلنت های اندو استیل این است که دندانپزشک برای نصب گرافت ها به دندان های مجاور نیاز ندارد.
  • این ایمپلنت لبخند شما را زیباتر و استخوان فک را تقویت می کنند.
  • ایمپلنت های اندو استیل می توانند تا پانزده سال دوام بیاورند.
  • کاشت این نوع ایمپلنت های دندان نسبت به سایر روش های دندانپزشکی ترمیمی راحت تر است.
  • پروسه کاشت این نوع ایمپلنت دارای حداقل ناراحتی و درصد موفقیت بالایی است.
    کاشت ایمپلنت اندو استیل ممکن است به بازیابی و بهبود گفتار کمک کند.
  • کاشت این نوع ایمپلنت می تواند به تقویت استخوان آلوئول کمک کند.
  • از مزایای دیگر ایمپلنت اندو استیل می توان به ‏کاهش خطر شکستگی و بهبود توانایی جویدن اشاره کرد.
  • این نوع ایمپلنت ها سلامت کلی دهان شما را تقویت می کند. این ایمپلنت‌ های ثابت با دندان های اطراف تداخلی ندارند و فضای کافی برای مسواک زدن و نخ دندان کشیدن موثر باقی می‌گذارند. در نتیجه استفاده از مسواک و نگهداری ایمپلنت راحت تر است و احتمال پوسیدگی دندان را نیز کاهش می دهد.

ایمپلنت اندو استیل

دوام ایمپلنت اندو استیل

‏ معمولاً هزینه زیادی را باید صرف کاشت ایمپلنت دندان کنید. به همین دلیل، طول عمر ایمپلنت های دندانی ‏آنها برای شما اهمیت زیادی دارد. شما می توانید با در نظر گرفتن نکات مراقبتی از ایملنت مراقبت ‏کرده و طول عمر این ایمپلنت ها را افزایش دهید. به منظور افزایش ماندگاری ایمپلنت ها باید حداقل تا 2 هفته ‏اول پس از کاشت ایمپلنت اندو استیل به دستورات دندانپزشک به خوبی عمل کنید.‏

به منظور افزایش میزان دوام این ایمپلنت ها باید هر شش ماه یکبار به دندانپزشک برای بررسی وضعیت ایمپلنت مراجعه کنید. استفاده از نخ دندان و مسواک زدن به صورت مرتب نیز در افزایش طول عمر ایمپلنت های اندو استیل نقش موثری دارد. برای جلوگیری از شکستگی و لق شدن ایمپلنت از مصرف آجیل های سفت و خشک خودداری کنید.

کاندیدهای مناسب کاشت ایمپلنت 

چه کسانی می توانند کاشت ایمپلنت انجام دهند؟ هر فردی که با مشکل از دست دادن دندان مواجه شده است، کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت اندو استیل نیست. دندانپزشکان و جراحان دهان می توانند پس از ارزیابی بیمار نوع روش جایگزین دندان را به وی پیشنهاد دهند. در کل افراد دارای ویژگی های زیر بهترین کاندید کاشت این نوع ایمپلنت هستند:

  • فرد باید از سلامت عمومی خوبی برخوردار باشد تا واجد شرایط انجام این جراحی باشد.
  • استخوان فک افراد باید مستحکم و قوی باشد.
  • یکی دیگر از الزامات کاشت این نوع ایمپلنت این است که بیمار باید بافت لثه سالمی داشته باشد.
  • افرادی که از بیماری های لثه مانند التهاب لثه رنج می برند، نباید این جراحی را انجام دهند.
  • افرادی که تنباکو مصرف می کنند نیز کاندید مناسبی برای کاشت این ایمپلنت نیستند چون روند بهبودی پس از جراحی نیاز به زمان طولانی دارد.

عوارض ایمپلنت اندو استیل

کاشت ایمپلنت اندواستیل مانند هر نوع ایمپنت دیگری عوارض جانبی را به همراه خواهد داشت. در این بخش به بررسی عوارض ایمپلنت دندان می پردازیم.

  • شکستگی بدنه: یکی از عوارض این ایمپلنت ها، شکستگی در بدنه است. این شکستگی ترمیم پذیر نیز نمی باشد.
  • لق شدن و افتادن روکش: در صورت کاشت ایمپلنت اندواستیل امکان لق شدن یا افتادن روکش دندان به مرور زمان وجود دارد. اِعمال فشار و ضربه به دندان ها باعث بروز عارضه لق شدن ایمپلنت می شود. همچنین، به دلیل استفاده از ‏چسب موقت امکان افتادن روکش نیز وجود دارد.‏
  • بروز عفونت: کاشت این نوع ایمپلنت شاید باعث بروز عفونت شود. البته شما می توانید با رعایت بهداشت دهان از بروز عفونت پیشگیری کنید.
  • شل شدن پیچ داخلی: پس ازکاشت ایمپلنت در صورت بروز دندان قروچه امکان دارد پیچ داخلی دچار مشکل شل شدگی شود.

با مراجعه به مرکز ایمپلنت آپریل در ظاهرتان تغییراتی ایجاد کنید

روش های دندانپزشکی ترمیمی، مانند کاشت ایمپلنت اندو استیل می تواند باعث ایجاد تغییر در ظاهر شما شوند. با کاشت این نوع ایمپلنت لبخندی جذاب و چهره ای زیباتر خواهید داشت. ما در مرکز ایمپلنت آپریل خدمات ایمپلنت دندان را ارائه می دهیم. دندانپزشکان این مرکز دندانپزشکی به منظور حفظ سلامت دهان و دندان به شما اطلاعاتی در زمینه نکات مراقبتی ارائه خواهند داد.

جهت دریافت وقت مشاوره و معاینه می توانید با شماره های درج شده در وبسایت تماس بگیرید. در جلسه معاینه، دندانپزشک به صورت مفصل درباره ایمپلنت مناسب برای شما و مزایای این نوع ایمپلنت اطلاعاتی در اختیارتان قرار می دهد.

سخن آخر

درمان مشکلات دندان در قرن جدید بسیار موثرتر از چندین دهه پیش است. یکی از مهم ترین پیشرفت ها در عصر جدید، اختراع ایمپلنت های دندانی با کیفیت بالا بوده است. ایمپلنت های اندو استیل محبوب ترین نوع ایمپلنت هایی هستند که دندانپزشکان از آن ها استفاده می کنند. علت استفاده از ایمپلنت های اندواستیل، ایمن بودن این نوع ایمپلنت ها است. به علاوه، کاشت این نوع ایمپلنت ها باعث زیبایی ظاهر، بهبود قدرت جویدن و تکلم می شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا