مزایای ایمپلنت دندان

مزایای ایمپلنت دندان
آنچه می خوانید! ...

مزایای ایمپلنت دندان چه می باشد؟ آیا ایمپلنت روش مناسبی برای ترمیم دندان از دست رفته خواهد بود؟ خراب شدن دندان و از دست رفتن آن مساله ای است که دیر و یا زود گریبان گیر افراد مختلف می شود و آنها را با مشکلاتی رو به رو می کند؛ به عبارت دیگر هیچ کسی نمیتواند از بروز این مشکل جلوگیری کند و مانع آن شود، حتی کسانی که بهداشت دهان و دندان خود را رعایت کنند نیز روزی با این مساله رو به رو می شوند.

در آپریل ایمپلنت که یک مجموعه تخصصی در زمینه مزایا و معایب ترمیم دندان با ایمپلنت است، به بررسی این موارد خواهیم پرداخت؛ پس به این منظور ما را تا انتهای این مطلب همراهی کنید.

مزایای ایمپلنت دندان چیست؟

مزایای ایمپلنت دندان (Advantages and disadvantages of dental implants) بسیار زیاد هستند که در واقع وجود این مزیت ها باعث شده اند تا ایمپلنت یک روش بسیار پرطرفدار به حساب آید. از مهم ترین مزیت های موجود در این روش میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

1) سازگاری بسیار بالا با بدن انسان و عدم ایجاد عارضه

از مهم ترین مزیت های موجود در ایمپلنت که بسیار مورد توجه قرار گرفته است، سازگاری بسیار بالای آن با بدن انسان و عدم ایجاد عارضه برای بدن است زیرا تیتانیوم استفاده شده در ساخت پایه ایمپلنت از سازگاری خوبی با بدن برخوردار است و پس از اینکه در داخل استخوان فک قرار داده می شود پس از مدتی با استخوان فک جوش می خورد و با آن ادغام می شود. به همین دلیل از تیتانیوم برای ترمیم استخوان شکسته بدن انسان نیز استفاده می شود.

Disadvantages of dental implants
Disadvantages of dental implants

2) دوام و ماندگاری بسیار طولانی مدت

ایمپلنت از دوام و ماندگاری بسیار بالایی برخوردار است و انواع با کیفیت تر آن به گونه ای هستند که حتی تا پایان عمر نیز میتوان از مزیت های آن بهره مند گردید.

به عبارت دیگر هر چه قدر که برند ایمپلنت و کشور سازنده آن بهتر باشد، دوام و ماندگاری آن در مقایسه با سایر برند های ایمپلنت افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال: برخی از برندهای امریکایی و یا اروپایی ایمپلنت را میتوان تا پایان عمر بدون نیاز به ترمیم مجدد مورد استفاده قرار داد.

3) ایجاد جلوه طبیعی و زیبا در دهان

یکی از مزایای ایمپلنت دندان که بسیار مهم است، ایجاد جلوه طبیعی و ظاهری زیبا در دهان است. ایمپلنت در مقایسه با برخی از دندان های طبیعی از زیبایی بیشتری برخوردار است و همین موضوع موجب شده است تا امروزه بسیاری از افراد بیشتر به دلیل زیبایی ایمپلنت از آن استفاده کنند و آن را جایگزین دندان های طبیعی خود کنند.

از این جهت بسیاری از بازیگران کشور نیز به دلیل افزایش زیبایی چهره خود از ایمپلنت استفاده کرده اند.

4) امکان اصلاح طرح لبخند

با توجه به اینکه ایمپلنت در زیبایی چهره موثر واقع می شود، از آن در خصوص اصلاح طرح لبخند نیز استفاده می شود و کسانی که دندان های جلویی بد شکل و نا منظمی دارند و یا دندان های جلویی خود رااز دست داده اند، می توانند از ایمپلنت برای جایگزینی با دندانهای طبیعی خود استفاده کنند.

5) امکان استفاده از این روش برای ترمیم همه دندان ها

ایمپلنت در خصوص ترمیم دندان هیچ محدودیتی ندارد بلکه از آن میتوان برای ترمیم یک الی چند دندان استفاده کرد. علاوه بر آن کسانی که همه دندان های فک بالا و یا پایین خود را از دست داده باشند و یا قصد ترمیم آنها را داشته باشند نیز میتوانند از روش ایمپلنت استفاده کنند و همه دندان های فک بالا و پایین را با این روش ترمیم نمایند.

مزایا و معایب ایمپلنت
مزایا و معایب ایمپلنت

6) امکان تهیه ایمپلنت همرنگ با دندان های طبیعی

یکی دیگر از مزایای ایمپلنت دندان امکان تهیه روکش ایمپلنت همرنگ با دندانهای طبیعی است؛ روکش ایمپلنت با درجه رنگی مختلفی برای همه افراد قابل تهیه است و به همین دلیل هر کسی میتواند رنگ روکش را بر اساس میل خود تهیه کند و یا اگر قصد دارد که از آن در جهت ترمیم چند دندان استفاده کنند، رنگ های مطابق با دندان های طبیعی خود را به کار ببرد تا جلوه طبیعی تری ایجاد شود و کسی متوجه تفاوت دندان ها با هم نشود.

7) ثابت بودن ایمپلنت

زمانی که از ایمپلنت استفاده می شود، قطعات و اجزای تشکیل دهنده آن به صورت ثابت در دهان قرار می گیرند و به صورت متحرک نیستند. از این جهت امکان خارج کردن قطعات ایمپلنت در مواقعی که اشخاص بخواهند وجود ندارد اما این موضوع باعث می شود که ایمپلنت در دهان ایجاد مزاحمت نکند و در حین خوردن غذا و یا صحبت کردن مشکلی را ایجاد ننماید؛ در حالی که بسیاری از روش های دیگر افراد را با این معضل رو به رو می کنند.

8) عدم آسیب رساندن به لثه

حتما تا کنون این موضوع را شنیده اید که دندان مصنوعی باعث آسیب دیدن لثه می شود. اما در خصوص ایمپلنت جای هیچ نگرانی در این زمینه نیست زیرا ایمپلنت پس از قرار گرفتن در فک هیچ آسیبی به لثه وارد نمی کند و دائما لثه های شما را تحت فشار قرار نمی دهد تا تحمل شما را به پایان برساند.

معایب ایمپلنت دندان

از جمله مهم ترین معایب یا عوارض ایمپلنت دندان میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

هزینه: ایمپلنت ها معمولاً گرانتر از سایر گزینه های درمانی مانند بریج یا دندان مصنوعی هستند.

بیمه: ممکن است بیمه شما تمام یا بخشی از هزینه ایمپلنت را پوشش ندهد.

جراحی: ایمپلنت ها با جراحی در استخوان فک کاشته می شوند. این جراحی می تواند برای برخی افراد ناخوشایند باشد.

عوارض احتمالی: مانند هر عمل جراحی، ایمپلنت ها نیز ممکن است با عوارضی مانند عفونت، خونریزی، یا آسیب به عصب همراه باشند.

Advantages of dental implants
Advantages of dental implants

موفقیت بلندمدت: ایمپلنت ها در اکثر موارد بسیار موفق هستند، اما احتمال شکست نیز وجود دارد.

آسیب عصبی: آسیب عصبی ممکن است در اثر قرار دادن ایمپلنت بسیار عمیق یا نزدیک به اعصاب در استخوان فک شما ایجاد شود.

مشکلات سینوسی: مشکلات سینوسی زمانی اتفاق می‌افتد که ایمپلنت‌های فک بالا خیلی به سینوس‌های بیمار نزدیک شوند.

آیا ایمپلنت دندان شکست می خورد؟

تحقیقات نشان می دهد که شکست ایمپلنت دندان یک احتمال واقعی است. مطالعات نشان داده که ایمپلنت دندان دارای نرخ شکست طولانی مدت 5-10٪ به طور کلی است. کلید کاهش احتمال شکست ایمپلنت دندان، انتخاب یک دندانپزشک مجرب است که فرآیند کاشت دندان را انجام دهد.

بخش پایانی

مزایای ایمپلنت دندان را در آپریل ایمپلنت تحت بررسی قرار دادیم تا در صورتی که قصد استفاده از این روش را دارید، با مزیت های آن آشنا باشید و با در اختیار داشتن اطلاعات کافی به استفاده از این روش بپردازید.

چنانچه می خواهید از ایمپلنت در خصوص ترمیم دندان ها در آپریل ایمپلنت استفاده کنید، باید از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید تا برایتان نوبت ویزیت تعیین شود.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...