پودر استخوان در ایمپلنت

پودر استخوان در ایمپلنت
آنچه می خوانید! ...

پودر استخوان چیست؟ از پودر استخوان در ایمپلنت چه استفاده ای می شود؟ چه کسانی به پودر استخوان در ایمپلنت نیاز دارند؟ انواع روش های تامین پودر استخوان ایمپلنت چیست؟ اگر هر یک از پرسش های ذکر شده ذهن شما را به خود گرفتار کرده است، با ما تا انتهای این مطلب همراه باشید تا این مساله را برایتان بررسی کنیم.

تمامی کسانی که بخواهند از روش ایمپلنت برای ترمیم دندان استفاده کنند باید شرایط لازم و مناسب برای انجام این کار را داشته باشند که وجود تراکم استخوانی کافی در فک یکی از شرایط مورد نیاز به این منظور محسوب می شود و تمامی متقاضیان باید تراکم استخوانی لازم را داشته باشند تا پزشک قادر به نصب پایه ایمپلنت در فک باشد؛ از این جهت مساله ای همچون پودر استخوان در ایمپلنت اهمیت پیدا می کند.

پودر استخوان چیست و به چه منظور استفاده می شود؟

پودر استخوان همان طور که از نامش پیدا است، استخوان پودر شده است که برای ایجاد تراکم استخوانی کافی در فک انسان مورد استفاده قرار می گیرد. در فک انسان باید تراکم استخوان به میزان کافی وجود داشته باشد تا برای ترمیم دندان به روش ایمپلنت امکان نصب پایه ایمپلنت وجود داشته باشد و پس از قرار گرفتن پایه در فک، استحکام لازم به وجود آید.

در غیر این صورت پایه در مدت زمان کوتاهی دچار مشکل شده یا لق می گردد و نتیجه ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد که در انتهای همه این مسائل هزینه خرج شده برای ایمپلنت نیز به هدر خواهد رفت.

چه کسانی به پودر استخوان در ایمپلنت نیاز دارند؟

بر اساس مطالب ذکر شده در بخش فوقانی، تمامی کسانی که از تراکم استخوانی کافی در فک برخوردار نباشند و قصد ترمیم دندان به روش ایمپلنت را داشته باشند، به پودر استخوان برای ایجاد تراکم استخوانی کافی نیاز خواهند داشت که به این منظور از روش های مختلفی برای تامین استخوان مورد نیاز استفاده می شود.

 

پودر استخوان در ایمپلنت

 

انواع روش های تامین پودر استخوان برای ایمپلنت چیست؟

روش هایی که به این منظور برای تهیه پودر استخوان به کار می روند، از قبیل زیر هستند:

اتوگرافت

اتوگرافت اولین روشی است که از آن به منظور برداشت استخوان و پیوند زدن آن به فک مورد استفاده قرار می گیرد؛ در این روش پودر استخوان مورد نیاز را از بدن خود متقاضی ایمپلنت تهیه می کنند که در این شرایط متقاضی ایمپلنت باید دو جراحی قبل از جراحی ایمپلنت انجام دهند که یکی به منظور برداشت پودر استخوان از بدن او و دیگری برای پیوند زدن آن فک خواهد بود.

آلوگرافت

روش دیگری که برای پیوند استخوان به کار می رود، روش آلوگرافت است؛ در این روش پودر استخوان را از جسد افراد فوت شده تامین می کنند که پس از تهیه پودر استخوان در این روش، آزمایش ها و بررسی های لازم بر روی آن انجام می شود تا از انتقال بیماری های مختلف به افراد بر اساس استفاده از پودر استخوان جلوگیری به عمل آید.

زنوگرافت

سومین روش برای تهیه پودر استخوان در ایمپلنت، روش زنوگرافت است که پودر استخوان در این روش از حیوانات تامین می شود؛ زنوگرافت کمترین میزان کاربرد را در خصوص تهیه پودر استخوان دارد و به میزان بسیار کمی مورد استفاده قرار می گیرد.

بهترین روش تهیه پودر استخوان برای ایمپلنت

در میان روش های ذکر شده در بخش فوقانی، روش اتوگرافت به عنوان بهترین روشی شناخته می شود که برای تهیه پودر استخوان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا در این روش پودر استخوان از بدن خود فرد تهیه می شود و به همین دلیل بیشترین میزان سازگاری را با بدن او خواهد داشت. از این جهت نتیجه پیوند استخوان فک با روش اتوگرافت موفقیت آمیز تر است و احتمال پس زدن پیوند در آن بسیار پایین است.

علاوه بر آن روش اتوگرافت احتمال بروز عفونت نیز کاهش می یابد و پزشکان این روش را به میزان بیشتری توصیه می کنند.

نحوه تشخیص نیاز به پیوند استخوان برای ایمپلنت

شاید با خود بگویید که پزشک چگونه نیاز به پودر استخوان را برای افراد تشخیص میدهد.

در این خصوص باید بگوییم که پزشکان بر اساس آزمایش ها و تصویربرداری هایی که از فک انجام می شود، قادر به تشخیص کمبود پودر استخوان در فک و نیاز به پیوند استخوان برای آن هستند.

در نتیجه با انجام این بررسی ها هر کسی که با این مشکل مواجه باشد، باید پیوند استخوان انجام دهد تا بتواند از ایمپلنت استفاده کند و کسانی که آزمایش های آنها نشان دهنده تراکم استخوانی کافی در فک باشد، نیازی به انجام این جراحی نخواهند داشت.

کمبود پودر استخوان در ایمپلنت و مشکلات آن

اگر اشخاص به پیوند استخوان نیاز داشته باشند و از انجام آن سر باز زنند در صورت استفاده از ایمپلنت با مشکلات ذکر شده در زیر مواجه خواهند شد:

لق شدن پایه ایمپلنت

کمبود پودر استخوان در فک باعث می شود که پایه ایمپلنت لق شود و پس از قرار گرفتن روکش بر روی آن از استحکام کافی برخوردار نباشد. در نتیجه با این وجود در زمان بسیار کوتاهی مقاومت خود را از دست می دهد و با شکست مواجه می شود. از طرف دیگر با بروز این اتفاق ماندگاری و دوام پایه نیز کاهش می یابد.

عدم ایجاد استحکام کافی برای پایه

چنانچه تراکم استخوانی فک برای نصب پایه کافی نباشد، پایه ایمپلنت به استحکام کافی در فک نمی رسد و به خوبی با استخوان جوش نمی خورد که این مساله مشکلات زیادی را به بار می اورد.

کج شدن پایه ایمپلنت

از دیگر مشکلات مربوط به کمبود پودر استخوان در ایمپلنت، امکان کج شدن پایه ایمپلنت و روکش نصب شده بر روی آن است که در این شرایط روکش قرار گرفته بر روی پایه به دندان های دیگر می چسبد و باعث آسیب دیدن آنها می شود.

کلام اخر

پودر استخوان در ایمپلنت و روش تهیه آن از اهمیت زیادی برخوردار است و نتیجه حاصل از ترمیم دندان با این روش به میزان بسیار زیادی به پیوند پودر استخوان و تراکم کافی استخوانی وابسته است. چنانچه به این وضعیت توجهی نشود و از کنار آن عبور شود، نتیجه حاصل از ایمپلنت با شکست مواجه خواهد شد.

برای ترمیم دندان با ایمپلنت و انجام کلیه زمینه سازی های لازم برای آن میتوانید از آپریل ایمپلنت کمک دریافت کنید. به این منظور از طریق تلفن های تماس با ما در ارتباط باشید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
3 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها

سلام وقت بخیر من امروز عکس گرفتم خیلی غافلگیر شدم چون دندونپزشکم بهم گفت که ریشه دندونم کاملاً از بین رفته و حتی بعضی از قسمت‌های استخوون اطرافشم از دست دادم
بهم توصیه کردن از پودر استخوان استفاده کنم ولی چون دندونم خیلیییییییی برام مهم بود ایمپلنت رو قبول کردم
آیا هزینه پودر استخوان خیلی زیاده؟

با سلام برای اطلاع از قیمت ها تماس بگیرید

سلام خواهر من ایمپلنت دندان انجام داده با تزریق پودر استخوان ولی بدون بیهوشی بوده و خیلییییییییی درد داشته

آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا