ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین
آنچه می خوانید! ...

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین چگونه انجام می شود؟ از دست دادن دندان در بزرگسالان رایج است و گزینه های زیادی برای رفع این مشکل ایجاد شده است.  اکثر مردم ترجیح می دهند به جای اینکه با ناراحتی های دندان مصنوعی زندگی کنند، ایمپلنت های تمام دهان یا Dental implant را انتخاب کنند.

آیا شما جزو دسته افرادی هستید که به شرط باقی ماندن دندان های طبیعی خود دست از کار کشیده اند و می خواهند همه آنها را جایگزین کنند؟ یا اینکه روی فک بالا و پایین خود از دندان مصنوعی استفاده می کنید و اکنون می خواهید آنها را جایگزین کنید؟ ایمپلنت کامل فک بالا و پایین برای چه کسانی مناسب است؟ هزینه ایمپلنت کامل چه قدر است؟

در طول این مطلب به بررسی تمامی این مسائل خواهیم پرداخت و از شما عزیزان دعوت می کنیم که برای کسب اطلاع از این موارد تا بخش پایانی همراه ما باشید.

ایمپلنت فک بالا و پایین چیست؟

ایمپلنت های دهان کامل از چندین ایمپلنت ساخته شده روی استخوان فک تشکیل شده است. دندانپزشکان متبحر تمام دندان های از دست رفته در فک بالا و پایین را با چهار یا شش ایمپلنت دندان بسته به بافت استخوان فک شما جایگزین می کنند. از زمانی که روشی به نام ایمپلنت برای ترمیم دندان ها به روی کار آمده است،

جایگاه روش های دیگری همچون دندان مصنوعی را برای ترمیم دندان گرفته است. با وجود آن استفاده از روش های دیگر به میزان زیادی کاهش پیدا کرده اند زیرا ایمپلنت کامل فک بالا و پایین از مزایای بیشتری نسبت به آنها برخوردار است.

قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

هزینه ایمپلنت دندان فک پایین و بالا به شرح زیر است:

نوع کاشت هزینه (به تومان)
هزینه ایمپلنت کامل فک بالا و پایین ( 10 الی 17 پایه ) 120 الی 480 میلیون
قیمت ایمپلنت فک بالا و پایین به شکل جداگانه 65 الی 250 میلیون

تصاویر ایمپلنت فک بالا

در ین بخش عکس ایمپلنت کامل یا جداگانه هر فک آورده شده است:

عکس ایمپلنت کامل فک بالا
عکس ایمپلنت کامل فک بالا

ایمپلنت دندان جلو فک بالا
ایمپلنت دندان جلو فک بالا

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین عکس 2

ایمپلنت فک کامل پایین و بالا عکس 3

نحوه انجام ایمپلنت کامل فک بالا و پایین 

ایمپلنت از جمله روش هایی برای ترمیم دندان محسوب می شود که از آن می توان برای ترمیم تمامی دندان ها و یا چند دندان استفاده کرد. در صورتی که از ایمپلنت برای ترمیم تمامی دندان های فک بالا و پایین استفاده شود، روکش زیابیی دندان جایگزین تمامی دندان ها می شوند.

برای ایمپلنت کامل فک بالا و پایین: نیازی نیست که در بخش ریشه تمامی دندان ها پایه ایمپلنت قرار داده شود. بلکه در این شرایط فقط در استخوان فک برای برخی از دندان ها پایه گذاری انجام می شود و سپس روکش ایمپلنت کامل بر روی همان چند پایه  سوار می شود.

پس این موضوع را به یاد داشته باشید که برای ایمپلنت کامل فک نیازی به قرار دادن پایه برای تمامی دندان ها نیست.

1. معاینه و مشاوره: در اولین جلسه، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را به طور کامل معاینه می‌کند و با بررسی سوابق پزشکی شما، بهترین روش درمانی را برایتان انتخاب می‌کند.

2. عکس‌برداری و اسکن: برای برنامه‌ریزی دقیق جراحی، از دندان‌ها و فک شما عکس‌برداری و اسکن سه بعدی تهیه می‌شود.

3. جراحی: در این مرحله، ایمپلنت‌ها در استخوان فک شما قرار داده می‌شوند. این عمل معمولاً تحت بی‌حسی موضعی انجام می‌شود و حدود 2 تا 3 ساعت طول می‌کشد.

4. دوره نقاهت: پس از جراحی، لازم است که برای چند روز از رژیم غذایی نرم استفاده کنید و از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

5. قالب‌گیری و ساخت پروتز: پس از گذشت چند ماه از جراحی و جوش خوردن ایمپلنت‌ها به استخوان فک، قالب‌گیری از دهان شما انجام می‌شود و پروتز نهایی بر اساس آن ساخته می‌شود.

6. نصب پروتز: در نهایت، پروتز نهایی بر روی ایمپلنت‌ها نصب می‌شود و شما می‌توانید از لبخند جدید خود لذت ببرید.

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین

مراحل انجام ایمپلنت فک بالا و پایین

انجام ایمپلنت برای هر فک مراحل مشابهی دارد. اما تفاوت های جزئی نیز دارند که ما تصمیم گرفتیم هر کدام را جداگانه توضیح دهیم.

مراحل ایمپنت کامل فک بالا

مراحل این نوع ترمیم دندان به شرح زیر است:

جراحی: در فک بالا، به دلیل وجود سینوس، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. این عمل قبل از کاشت ایمپلنت انجام می‌شود.

کاشت ایمپلنت: ایمپلنت‌ها در استخوان فک بالا، در زاویه‌ای خاص و به گونه‌ای قرار داده می‌شوند که از سینوس فاصله داشته باشند.

نصب اباتمنت: پس از گذشت چند ماه از جراحی و جوش خوردن ایمپلنت‌ها، اباتمنت (قطعه‌ای که رابط بین ایمپلنت و پروتز است) بر روی ایمپلنت‌ها نصب می‌شود.

قالب‌گیری و ساخت پروتز: قالب‌گیری از دهان شما انجام می‌شود و پروتز نهایی بر اساس آن ساخته می‌شود.

نصب پروتز: پروتز نهایی بر روی اباتمنت‌ها نصب می‌شود.

مراحل ایمپلنت فک پایین

مراحل این بخش نیز به شرح زیر است:

انجام جراحی: در فک پایین، به دلیل تراکم بیشتر استخوان، معمولاً نیازی به پیوند استخوان نیست.

کاشت ایمپلنت دندان: ایمپلنت‌ها در استخوان فک پایین به طور عمودی و در محل دندان‌های از دست رفته قرار داده می‌شوند.

نصب اباتمنت: پس از گذشت چند ماه در صورتی که ایمپلنت جوش خورده باشد اباتمنت بر روی ایمپلنت‌ها نصب می‌شود.

و بقیه مراحل نیز مشابه ایمپلنت فک بالا انجام خواهد شد.

هزینه ایمپلنت کامل چه قدر است؟

تفاوت‌های مراحل ایمپلنت فک بالا و پایین

از جمله مهم ترین این تفاوت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

وجود سینوس در فک بالا: در فک بالا، به دلیل وجود سینوس، ممکن است نیاز به پیوند استخوان باشد. این عمل در فک پایین انجام نمی‌شود.

زاویه ایمپلنت‌ها: ایمپلنت‌ها در فک بالا باید در زاویه‌ای خاص و به گونه‌ای قرار داده شوند که از سینوس فاصله داشته باشند. در فک پایین، ایمپلنت‌ها به طور عمودی و در محل دندان‌های از دست رفته قرار داده می‌شوند.

نوع پروتز: در فک بالا، پروتز باید به گونه‌ای طراحی شود که به سینوس فشار وارد نکند. این محدودیت در فک پایین وجود ندارد.

روش‌ های ایمپلنت فک بالا و پایین

1. ایمپلنت سنتی: در این روش، ایمپلنت‌ها به طور جداگانه در استخوان فک قرار داده می‌شوند. این روش برای بیمارانی که تراکم استخوانی کافی دارند، مناسب است.

2. ایمپلنت all-on-4: در این روش طبق گفته های سایت glenferriedental، از 4 تا 6 ایمپلنت برای پشتیبانی از یک پروتز کامل دندانی استفاده می‌شود. این روش برای بیمارانی که تراکم استخوانی کافی ندارند یا تمایل به جراحی کمتر دارند، مناسب است.

مزایا و معایب ایمپلنت فک بالا و پایین

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین دارای مزایا و معایبی هایی است که در این بخش به شکل جداگانه در مورد هر کدام توضیحاتی را ارائه می دهیم:

مزایا:

آیا به دنبال راهی ایده‌آل برای بازگرداندن زیبایی و سلامتی به دهان خود هستید؟ ایمپلنت کامل فک، دریچه‌ای به سوی دنیایی از لبخندهای زیبا و اعتماد به نفس بی‌نظیر است. اما قبل از شروع این سفر شگفت‌انگیز، لازم است با مزایای ایمپلنت دندان آشنا شوید. در ادامه، به طور کامل به بررسی این موضوع خواهیم پرداخت و اطلاعات مفیدی را در اختیار شما قرار خواهیم داد.

1) عدم ایجاد مزاحمت در دهان

یکی از بهترین مزیت های ایمپلنت کامل فک بالا و پایین این است که هیچ گونه مزاحمتی در دهان ایجاد نمی کند و با استفاده از آن فرد بسیار راحت است. در حالی که سایر روش هایی که برای ترمیم همه دندان ها استفاده می شوند، مانند: دندان مصنوعی شرایط بسیار سختی را برای افراد ایجاد می کنند و باعث زخم شدن لثه و ایجاد احساس درد می شوند که ایمپلنت کامل از تمامی این مشکلات به دور است.

2) ثابت بودن دندان ها و دائمی بودن انها

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین به صورت ثابت در دهان قرار داده می شود و امکان خارج کردن آن از دهان وجود ندارد و نیازی نیست حتما آن را از دهان خارج کرد. با این وجود ایمپلنت در داخل دهان لق نمی شود و مانند: دندان مصنوعی سر و صدای اضافی ایجاد نمی کند.

3) افزایش زیبایی دندان و طرح لبخند

ایمپلنت کامل به زیبایی دندان ها می افزاید و طرح لبخند را بسیار زیبا و جذاب می کند. زیرا این روش ترمیم دندان بسیار شبیه به دندان های طبیعی است و حتی از دندان های طبیعی هم زیباتر است که از این جهت گزینه بسیار مناسبی در این زمینه محسوب می شود.

4) عدم ایجاد مزاحمت در خوردن غذا

ایمپلنت کامل به هیچ وجه باعث ایجاد مزاحمت در دهان نمی شود و احساس ناخوشایندی را به وجود نمی آورد. زمانی که از ایمپلنت کامل برای فک بالا و یا پایین استفاده شود، به راحتی می توانید انواع مواد غذایی را بدون هیچ مشکلی مصرف کنید.

فقط! باید دقت داشته باشید که پس از استفاده از این روش از شکستن خوراکی های سخت مانند: گردو پس از انجام آن بپرهیزید.

5) عدم ایجاد مزاحمت در زندگی روزمره

شاید فکر کنید که پس از استفاده از ایمپلنت، در زندگی روزمره خود دچار مشکلاتی می شوید اما باید بدانید که: این روش هیچ مزاحمتی را در انواع مراحل زندگی شما به وجود نمی اورد و از هیچ نظر برای شما باعث دردسر نمی شود.

معایب:

در ادامه، می‌توانید به شرح معایب ایمپلنت کامل فک پایین بپردازید:

هزینه بالا: ایمپلنت کامل فک پایین، یک روش درمانی پرهزینه است که ممکن است برای همه افراد مقرون به صرفه نباشد.

جراحی: این روش درمانی شامل جراحی است که می‌تواند با عوارضی مانند درد، تورم و خونریزی همراه باشد.

دوره نقاهت: پس از جراحی، لازم است که برای چند روز از رژیم غذایی نرم استفاده کنید و از فعالیت‌های سنگین خودداری کنید.

احتمال عفونت: در صورت عدم رعایت بهداشت دهان و دندان، ممکن است ایمپلنت‌ها دچار عفونت شوند.

آسیب به عصب: در برخی موارد، جراحی ایمپلنت فک پایین می‌تواند به عصب‌های مجاور آسیب برساند. طولانی بودن درمان: فرآیند ایمپلنت کامل فک پایین، ممکن است چند ماه طول بکشد.

کاندیدای مناسب ایمپلنت کامل فک بالا و پایین 

کسانی به ایمپلنت برای فک بالا و پایین نیاز دارند که:

1 تمامی دندان های خود را در فک بالا و یا پایین و یا هر دو از دست داده باشند.
2 علاوه بر آن کسانی که دندان هایشان خراب شده باشد و نیاز به ترمیم کردن آنها داشته باشند هم می توانند از این روش استفاده کنند.

گروهی دیگر از کاندیدای مناسب برای این روش کسانی هستند که:

5 دندان های انها لب پر و یا شکسته شده باشد
4 یا دندان های نامرتب و کجی داشته باشند

که در این شرایط میتونند با ایمپلنت کردن دندان های فک از زیبایی این روش بهره مند شوند و امروزه بسیاری از افراد به همین منظور از ایمپلنت استفاده می کنند. ایمپلنت کامل فک در بسیاری از مواقع نیز برای اصلاح طرح لبخند مورد استفاده قرار می گیرد. لازم به ذکر است که  سالمندانی که بر اثر کهولت سن دندان های خود را از دست داده اند هم در صورتی که تراکم استخوانی مناسبی داشته باشند، قادر به استفاده از این روش خواهند بود.

عوامل موثر در هزینه ایمپلنت کامل 

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین برای کسانی که از آن استفاده می کنند، هزینه یکسانی ندارد، بلکه هزینه آن بر اساس شرایط متفاوت خواهد بود. در هزینه ایمپلنت دندان برای فک بالا و پایین باید عوامل موثر در هزینه را نیز مد نظر قرار داد.

عوامل موثر بر قیمت ایمپلنت کامل فک بالا و پایین از قبیل زیر هستند:

    • برند ایمپلنت و کشور سازنده آن
    • جنس تاج ایمپلنت
    • روش اتصال روکش و پایه ایمپلنت به یکدیگر
    • دستمزد متخصصی که کاشت را انجام می دهد
    • شهر و استان
    • تجهیزات و هزینه مربوط به دندانپزشکی
    • بیمه خدمات درمانی و نوع آن
    • و….

کلام پایانی

ایمپلنت کامل فک بالا و پایین را حتما در مراکز معتبر انجام دهید و با مشورت پزشک به ترمیم دندان های خود با این روش بپردازید. چنانچه پزشک استفاده از این روش را برای شما مناسب در نظر نگیرد، بهتر است که از روش های دیگر ترمیم دندان استفاده کنید.

در صورتی که قصد مشاوره با کارشناسان آپریل ایمپلنت را دارید حتما با شماره های موجود در سایت تماس حاصل نمایید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
1 دیدگاه
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهنا
5 ماه قبل

سلام وقت بخیر ممنون میشم فیلم ایمپلنت دندان فک بالا رو هم قرار بدین

آنچه می خوانید! ...