هزینه جرم گیری

هزینه جرم گیری در سال 1402
آنچه می خوانید! ...

هزینه جرم گیری در سال ۱۴۰۲ از جمله مواردی است که افراد پیش از انجام خدمات دندانپزشکی باید از آن اطلاع پیدا کنند. البته بهتر است نکته بسیار مهمی را گوشزد کنیم که جرم گیری ایمپلنت دندان با جرم گیری عادی دندان تفاوت بسیار زیادی دارد. خدمات جرم گیری دندان به مجموعه کار هایی گفته می شود که روی دندان ها انجام شده و در نهایت، دندان هایی تمیز و خالی از جرم را به شما تحویل می دهد.

اگر قصد دارید دندان های خود را از شر جرم خلاص کنید، تا ادامه این مطلب با ما همراه باشید تا بیشتر درباره خدمات جرم گیری، فواید و عوارض آن اطلاعات کسب کنید.

جرم گیری دندان

اگر احساس می کنید که دهانتان بوی بدی می دهد یا به تازگی لکه های زردی را روی سطح دندان های خود مشاهده کرده اید، راه حل شما عملیات جرم گیری یا بروساژ دندان است. جرم گیری دندان با توجه به حجم پلاک روی دندان شما با استفاده از دستگاه های اولتراسونیک یا ابزار های دستی توسط دندانپزشک متخصص انجام می شود‌.

جرم گیری در واقع با هدف پاک کردن پلاک ها از روی سطح دندان ها انجام می شود. پلاک ها همان میکروب ها و باکتری هایی هستند که در داخل دهان سطح دهان توسط عوامل گوناگون وارد شده و اگر تا ۴۸ ساعت از روی دندان شسته نشوند با بزاق دهان ترکیب شده و ساختاری مستحکم پیدا می کنند.

انواع جرم گیری دندان

عده‌ای بر این باورند که جرم گیری دندان، مینای دندان را از بین می برد یا دندان بعد از مدتی جرم بیشتری می گیرد و دندان به جرم گیری عادت می کند که باوری کاملا غلط است.

با یک جرم گیری ساده از بوی بد دهان خلاص شده و از مزایای جرم گیری بهره مند می شوید مانند :  جلوگیری از پوسیدگی دندان

  1.  از عصب کشی پیشگیری کرده و شما درگیر عوارض عصب کشی دندان نخواهید شد
  2. سفیدی و زیبای فک
  3. جلوگیری از عفونت لثه
  4. کنترل و جلوگیری از خونریزی لثه
آیا جرم گیری دندان را خراب میکند
آیا جرم گیری دندان را خراب میکند

به طور کلی جرم گیری دندان به ۳ دسته تقسیم می شود:

جرم گیری سطحی

در صورتی که دندان های شما جرم کمتری داشته باشند، جرم گیری با استفاده از دست و ابزارهای ساده و نوک تیزی توسط پزشک انجام می شود. پزشک برای تشخیص پلاک‌های روی دندان از حس لامسه خود استفاده می کند.

جرم گیری پیشرفته(عمیق)

هنگامی که جرم به زیر لثه نفوذ کرده و لثه دچار عفونت و التهاب شده باشد، جرم گیری عمیق انجام می شود. در این نوع جرم گیری، پزشک با استفاده از دستگاه و اسپری آب سرد جرم دندان‌های شما را از بین می برد.

جرم گیری لیزری

جرم گیری با لیزر دارای سرعت عمل و کیفیت بسیار بالایی است که التهاب لثه را از بین می برد که در نهایت دسترسی به ریشه دندان آسان تر می شود.

جرم گیری دندان چه فایده ای دارد؟

بزرگ ترین فایده انجام جرم گیری دندان، تمیز شدن دندان ها از هر گونه جرم و باکتری ها است که این ویژگی به تنهایی باعث می شود تا اعتماد به نفس و لبخند دوباره به چهره شما بازگردد. از دیگر مزایای جرم گیری دندان می توان موارد زیر را بیان کرد:

  • جرم گیری دندان ها باعث می شود تا باکتری های موجود روی دندان ها پاکسازی شوند؛ پس می توان گفت که جرم گیری از پوسیدگی، ایجاد حفره، کرم خوردگی و آسیب دیدگی مینای دندان شما جلوگیری می کند.
  • جرم گیری با از بین بردن باکتری های دهان و دندان، باعث از بین رفتن بوی بد دهان، درمان عفونت و محافظت از ریشه ها می شود.
  • خدمات جرم گیری دندان به شما کمک می کند تا تمامی لکه هایی که در اثر مصرف سیگار یا نوشیدنی های رنگی روی دندان هایتان ایجاد شده اند را از بین ببرید.
  • جرم گیری دندان از بروز بیماری های لثه جلوگیری می کند؛ زیرا یکی از این بیماری ها به نام پریودنتال در اثر وجود باکتری ها در زیر خط لثه به وجود می آید.
مضرات جرم گیری دندان
مضرات جرم گیری دندان

آیا جرم گیری دندان را خراب می کند؟

متاسفانه باوری که در میان عموم مردم شکل گرفته این است که جرم گیری باعث خرابی دندان ها می شود اما باید این نکته را ذکر کرد که همان گونه که انجام جرم گیری دندان با فواید زیادی همراه بوده و سلامت دهان و دندان را تضمین می کند، عوارضی نیز دارد و اثر این عوارض در اثر فقدان مهارت کافی پزشک متخصص ایجاد می شود. برخی از این عوارض عبارتند از:

  • ایجاد آسیب عصبی
  • عدم اتصال مجدد لثه به دندان ها
  • سوزش لثه و عقب کشی لثه
  • بروز عفونت، ورم و خونریزی لثه
  • احساس درد و بروز آلرژی
  • حساس شدن نسبت به مواد غذایی سرد، گرم و قندی

همچنین ممکن است که پس از انجام جرم گیری، باکتری های ناسالم به جریان خون راه پیدا کرده و مشکلاتی نظیر عفونت را ایجاد کنند که در این صورت احتمالا شما جز پشیمانی، ناسزا نیز خواهید گفت. در هر صورت اگر در چنین شرایطی گیر افتادید، پیشنهاد می شود که حتما از دندانپزشک خود بخواهید تا با استفاده از دهان شویه و آنتی بیوتیک ها از این روند جلوگیری کند تا سلامت دهان و دندان شما حفظ شود.


بیشتر بخوانید : ایمپلنت دندان ارزان 


روش‌های جرم‌گیری دندان

دندان‌پزشک جرم‌گیری دندان را با استفاده از روش‌های ابزار دستی، دستگاه اولتراسونیک و لیزر انجام می‌دهد.  هر کدام از این روش‌های جرم‌گیری دندان دارای هزینه متفاوتی هستند که دندانپزشک هر یک از این روش‌ها را با توجه به نوع جرم و وضعیت دندان و لثه، به کار خواهد گرفت.

 استفاده از ابزار دستی

از دیگر روش های جرم‌گیری دندان می توان به استفاده از  ابزار دستی اشاره کرد که معمولا بدون استفاده از ابزارهای برقی و به روش سنتی انجام می‌شود که هزینه این روش نسبتاً کمتر از سایر روش‌ها است.

   استفاده از دستگاه اولتراسونیک

دستگاه اولتراسونیک با استفاده از امواج صوتی، جرم دندان را از روی دندان‌ها برداشته و پلاک‌ها را شستشو می‌دهد. هزینه جرم‌گیری با روش ا.لتراسونیک نسبت به روش ابزار دستی معمولا بیشتر  است.

هزینه جرم گیری
هزینه جرم گیری

جرم‌گیری دندان با لیزر

روش جرم‌گیری با لیزر باعث کاهش درد و خونریزی می‌شود و همچنین بهبودی پیشرفته‌تری را در بافت‌ لثه ایجاد می‌کند. با این حال، پرداخت هزینه این روش نسبت به سایر مواردی که ذکر شد، بیشتر است.

روش های کاهش هزینه جرم گیری دندان

دندان‌ها نقش مهمی در زیبایی، بدن و زندگی انسان‌ها دارند. با رعایت چندین نکته می توانیم از پرداخت هزینه‌های کلان در قبال ترمیم، جرم گیری، عصب کشی و غیره دندان‌ها جلو گیری کنیم. استفاده نکردن از نخ دندان یا شیوع نادرست مسواک زدن می تواندیکی از چندین عاملی باشد که باعث می شود تا جرم مهمان محیط دهان و دندان خایتان شود. شما از طریق بیمه، رعایت نکات بهداشتی، چک کردن دندان‌ها هر ۶ ماه یکبار و غیره می توانید هزینه‌های جرم گیری را کنترل و مدیریت کنید.

 هزینه جرم گیری دندان با بیمه تامین اجتماعی

بیمه سازمان تامین اجتماعی خدمات رایگانی را برای مردم فراهم کرده است. باید بدانید که بیمه نامه تامین اجتماعی تنها شامل تعداد محدودی از افراد می شود.  اما این بیمه تنها شامل بخشی از خدمات دندان پزشکی بوده و در مواردی فقط هزینه های کشیدن دندان، پر کردن‌های معمولی و جرم گیری را به عهده می گیرد.

به هرحال خیلی نمی توان روی بیمه تامین اجتماعی حساب باز کرد. اما یک گزینه مناسبی برای کاهش هزینه جرم گیری است. در هر صورت شما می توانید با نوبت گرفتن از درمانگاه‌های تامین اجتماعی و از طریق معاینه کردن پزشکان، در همان جا و همان لحظه به صورت رایگان دندان های خود را جرم گیری کنید.

هزینه جرم‌گیری دندان

پرداخت هزینه جرم‌گیری دندان برای همه یکسان نبوده و در واقع این هزینه‌ها به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل عبارت‌اند از:

   هزینه تصویربرداری

در برخی موارد، برای تشخیص بهتر وضعیت دندان‌ها و از بین بردن جرم‌ها، تصویربرداری اولین مرحله جرم گیری بوده که هزینه آن به تعرفه جرم‌گیری کردن اضافه می‌شود.

  ویزیت و معاینه دندانپزشک

هزینه ویزیت و معاینه دندانپزشک نیز جزو هزینه های جرم‌گیری دندان است.

  تخصص پزشک معالج

بالا بودن تخصص و مهارت پزشک باعث افزایش هیزنه درمان خواهد شد.

قیمت جرم گیری دندان با لیزر
قیمت جرم گیری دندان با لیزر

  جلسات دوره درمان

بعضی موارد، دندان به چند جلسه جرم‌گیری دندان نیاز دارد و در هر جلسه جرمگیری، هزینه های جداگانه‌ای می بایست پرداخت شود.

میزان جرم روی دندان

هر چه مقدار جرم روی دندان بیشتر باشد، هزینه جرم‌گیری هم به مراتب بیشتر خواهد شد.


بیشتر بخوانید : هزینه ایمپلنت دندان 


جمع بندی

در این مطلب در خصوص  هزینه جرم گیری در سال ۱۴۰۲، عوارض و فواید آن مطالبی ارائه شد و دریافتیم که این خدمات حتما باید توسط فردی متخصص و باتجربه انجام شوند تا عوارض پیش بینی شده به حداقل ترین حالت ممکن خود برسند.

اگر قصد جرم گیری دندان های خود را دارید، می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا راهنمایی های لازم را به شما عزیزان ارائه دهند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...