هزینه کاشت نگین دندان

هزینه کاشت نگین دندان در سال 1402
آنچه می خوانید! ...

کاشت نگین دندان تنها با هدف ایجاد زیبایی بیشتر برای دندان ها انجام می شود‌. نگین های دندان معمولا روی دندان هایی کاشته می شوند که هنگام لبخند زدن و  جلوه خاصی به چهره شما ببخشند.

با وجود اینکه کاشت نگین برای اصلاح طرح لبخند نیست اما بسیاری از افراد تمایل دارند از آن ساتفاده کنند. تصور یک لبخند درخشنده و قابل توجه برای هر خانمی لذت بخش است و در واقع همین تصور است که خانم ها را برای کاشتن نگین روی دندان هایشان، ترغیب می کند.

کاشت نگین دندان حتما باید در کلینیک های دندان پزشکی و توسط دندان پزشک های با تجربه انجام شود تا علاوه بر ایجاد لبخندی زیبا، بدون ایجاد کوچک ترین عوارضی به پایان برسد. عملیات چسباندن نگین روی دندان حدودا ۱۵ دقیقه زمان می برد و شما در طی این مراحل، هیچ دردی را احساس نخواهید کرد.

با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد و هزینه ها با شما صحبت کنیم.

قیمت نگین دندان

جدول قیمت ها به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
قیمت کاشت نگین دندان 100 هزار الی 700 هزار

1) قیمت نگین دندان دائمی

هزینه این نوع کاشت نگین نیز از 700 هزار تومان شروع می شود.

2) قیمت نگین دندان چسبی

هزینه این نوع نگین ها از 30 هزار الی 200 هزار تومان است.

3) قیمت نگین دندان برلیان

به طور کلی، قیمت نگین دندان برلیان می تواند از 500 هزار تومان تا چندین میلیون تومان متغیر باشد. در اینجا چند نمونه از قیمت های تقریبی نگین های دندان برلیان آورده شده است:

نگین برلیان کوچک (1 میلی متر): 500 هزار تومان تا 1 میلیون تومان

نگین برلیان متوسط (2 میلی متر): 1 میلیون تومان تا 3 میلیون تومان

نگین برلیان بزرگ (3 میلی متر یا بیشتر): 3 میلیون تومان تا چندین میلیون تومان

نگین دندان از کجا بخریم؟

اگر قصد کاشت نگین دندان به شکل دائمی را دارید، بهتر است که توسط دندان پزشک خود بهترین مدل و جنس نگین های دندان موجود در بازار را خریداری کنید.

اگر قصد کاشت نگین دندان کوتاه مدت را در سر دارید و به دنبال نگین های دندان چسبی هستید می توانید آن ها را از داروخانه ها یا فروشگاه های آرایشی و بهداشتی معتبر سراسر کشور تهیه کنید.

حتما هنگام خرید به نشان استاندارد، تاریخ تولید و تاریخ انقضای محصول توجه کنید تا این نگین ها باعث بروز عوارض در دهان و دندان شما نشوند.

عکس نگین دندان

 چند مورد از تصاویر عکس نگین روی دندان:

عکس نگین روی دندان
نمونه اول
عکس نگین دندان 2
نمونه دوم
عکس نگین دندان 3
نمونه سوم
عکس نگین دندان 4
نمونه چهارم

انواع نگین دندان

نگین هایی که از آن ها برای کاشت روی دندان ها استفاده می شود، معمولا در جنس های طلا، برلیان و کریستال موجود هستند که هر کدام زیبایی و ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند.

شما برای تهیه هر کدام از این نگین ها باید در ابتدا از ویژگی های آن ها اطلاع داشته باشید و سپس اقدام به خرید کنید. به عنوان مثال: اگر ماندگاری نگین های کاشته شده روی دندان هایتان، برایتان در اولویت است از نمونه های کریستالی تهیه کنید؛

زیرا ماندگاری این مدل نگین ها، از سایر مدل های دیگر بیشتر است ولی اگر درخشندگی و زیبایی نگین ها برای شما از ماندگاری آن ها مهم تر است باید به سراغ خرید نگین هایی بروید که جنس آن ها از برلیان است.

کاشت نگین دندان به چه شکل است؟

چگونگی انجام خدمات زیبایی کاشت نگین دندان در ظاهر بسیار ساده است. اما در حقیقت پر از چالش است و حتما باید توسط فرد متخصص صورت بگیرد.

شما برای کاشت نگین دندان در مرحله اول باید یک کلینیک دندان پزشکی معتبر و حرفه ای پیدا کنید تا با خیالی آسوده دندان های خود را به دست آن ها بسپارید.

در مرحله بعدی باید با مشورت دندان پزشک، نگین دندان مدنظر خود را انتخاب کنید‌‌. یک دندان پزشک متخصص حتما باید پیش از انجام کار، دندان های شما را معاینه کند تا از استحکام و سالم بودن مینای دندان شما اطمینان حاصل کند. اگر دندانی که قرار است روی آن نگین کاشته شود، مستحکم و سالم بود دندان پزشک کاشت نگین را شروع می کند‌.

دندان پزشک در ابتدا سطح دندان مورد نظر و قسمت های نزدیک آن را جرم گیری و پاکسازی می کند. سپس نگین دندان را با استفاده از چسب مخصوص روی دندان مدنظر شما می چسباند.

مدل نگین دندان
مدل نگین دندان

اسم چسب نگین دندان

چسب های مورد استفاده برای چسباندن نگین های دندان معمولاً از نوعی رزین کامپوزیت که حاوی اسید فسفریک است، ساخته می شوند. این رزین ها قوی هستند و می توانند به طور محکم به مینای دندان بچسبند. با این حال، مهم است که توجه داشته باشید که همه چسب های نگین دندان یکسان نیستند.

برخی از چسب ها قوی تر از سایرین هستند و برخی از آنها برای دندان های حساس مناسب تر هستند. افراد مبتلا به آلرژی به اسید فسفریک ممکن است در هنگام تماس با چسب، دچار علائمی مانند قرمزی، تورم، خارش و بثورات پوستی شوند. در برخی موارد، واکنش آلرژیک ممکن است شدیدتر باشد و شامل مشکل در تنفس یا تورم صورت باشد.

اگر فکر می کنید که ممکن است به چسب نگین دندان آلرژی داشته باشید، مهم است که قبل از انجام هر گونه اقدامی با یک دندانپزشک صحبت کنید. آنها می توانند آزمایش آلرژی را برای تأیید آلرژی شما انجام دهند و در صورت لزوم، گزینه های جایگزین را برای شما توصیه کنند.

همیشه قبل از استفاده از هر نوع چسب نگین دندان، دستورالعمل های سازنده را به دقت دنبال کنید. همچنین مهم است که فقط از چسب های نگین دندان که برای استفاده در دهان تأیید شده اند استفاده کنید.

2 نکته مهم در مورد کاشت نگین دندان

جالب است بدانید که کاشتن نگین روی دندان های سالم، کار درستی نیست؛ چرا که ریمو کردن این نگین ها به دندان های سالم آسیب می رساند.

یک راه حل برای رفع این مشکل وجود دارد و آن راه حل این است که قبل از انجام کاشت نگین دندان، از دندان پزشک خود بخواهید که اقدامات درمانی را برای دندان شما انجام دهد تا آسیب دندان شما با کاشت نگین دندان، تشدید نشود. همچنین این نکته را باید بدانید که:

نگین های دندان، بسیار ریز و کوچک هستند و ممکن است هنگام غذا خوردن به زیر دندان ها بروند و باعث شکسته شدن آن ها بشوند.

مراکز کاشت نگین دندان در تهران

آپریل ایمپلنت یکی از مراکزی است که با همکاری بهترین پزشکان علاوه بر انجام خدمات ایمپلنت، کاشت نگین دندان نیز انجام می دهد.

گذاشتن نگین روی دندان
گذاشتن نگین روی دندان

عوارض کاشت نگین دندان

این نکته را باید بدانیم که انجام هیچ خدماتی بدون عوارض نمی باشد، اما اگرهمین خدمات توسط افرادی متخصص و کاربلد انجام شوند، عوارض بسیار ناچیز خواهند شد. در غیر این صورت شما مجبور به ترمیم دندان خود می شوید.

به عنوان مثال اگر شما برای کاشت نگین دندان در سالن های زیبایی یا کلینیک های غیر متخصص اقدام به گرفتن خدمات کنید، ممکن است که آن ها سطح دندان شما را سوراخ کنند و باعث نابودی مینای دندان های شما شوند.

به طور کلی عوارض کاشت نگین دندان شامل موارد زیر می شوند:

1 زرد شدن دندان
2 پوسیدگی دندان
3 تراشیدن دندان
4 آسیب دیدن مینای دندان
5 بروز ترک های میکروسکوپی
6 تغییر رنگ دندان
7 شکستن دندان
نگین دندان از کجا بخریم
نگین دندان از کجا بخریم

عمر نگین دندان چقدر است؟

یکی از فاکتور های بسیار مهم که در ماندگاری نگین دندان نقش دارد، چسب استفاده شده هنگام کاشت است.  معمولا برای کاشت نگین دندان از چسب های مرغوب و استاندارد استفاده می کنند که ماندگاری نگین دندان را از ۶ ماه تا ۱ سال تضمین می کنند‌.

این چسب ها ماندگاری بالایی دارند و از نگین دندان حتی در برابر مسواک زدن نیز محافظت می کنند. توجه داشته باشید که: چسب های دیگری هم برای کاشت نگین دندان وجود دارند که ماندگاری آن ها بیشتر است اما در مقابل استفاده از آن ها به هیچ وجه توصیه نمی شود

زیرا این چسب ها با گذشت زمان باعث آسیب رساندن به مینای دندان شما می شوند. فاکتور بعدی که در ماندگاری نگین دندان موثر است، نوع نگین است.

نگین های دندان دارای ۲ مدل یک بار مصرف و دائم هستد. نگین های دندان یک بار مصرف تا ۱ سال ماندگاری دارند و پس از گذشت این مدت زمان، خودشان از روی دندان برداشته می شوند. اما مدل های دائمی باید حتما توسط متخصص ریمو شوند و برای کاشت های بعدی هم قابل استفاده هستند‌.

نحوه نصب نگین روی دندان

برای کاشتن نگین دندان، در ابتدا باید دندان ها با استفاده از یک خمیر بدون فلوراید تمیز شوند و در ادامه خشک شوند‌. سپس دندان هایی که برای کاشت نگین مدنظر هستند باید به محلول اسید فسفریک ۳۷ درصد حدود ۳۰ ثانیه آغشته شوند تا چسبندگی آن ها برای کاشت نگین، افزایش پیدا کند.

قیمت نگین دندان 1403
قیمت نگین دندان 1403

پس از طی کردن این مراحل دندان ها با آب شسته و خشک می شوند تا یک باندینگ روی آن ها مالیده شود و برای نور درمانی آماده شوند. در نهایت با استفاده از کامپوزیت و چسب، نگین را روی دندان می چسبانند و با نور درمانی آن را سر جای خود محکم می کنند.

نگین دندان چسبی

کاشت نگین دندان باید حتما توسط دندان پزشک انجام شود تا دندان ها معاینه شده  و مشکلات احتمالی آن ها رفع شود زیرا کاشت نگین به هیچ وجه نباید روی دندان های پوسیده، دندان های دارای روکش و دندان های ایمپلنت دار انجام شود‌.

اما گاهی پیش می آید که برخی افراد برای مراسم خاصی تمایل دارند که روی دندان های خود نگین بچسبانند و بعد به راحتی آن ها را ریمو کنند؛ در این شرایط نگین دندان چسبی بهترین انتخاب است.

شما می توانید این نگین ها را به همراه یک چسب مخصوص از داروخانه ها تهیه کنید و در منزل اقدام به کاشت نگین دندان کنید. حتما توجه داشته باشید که این نگین های چسبی برای استفاده مداوم مناسب نیستند و در دراز مدت آسیب های جدی را برای دندان های شما به وجود خواهند آورد.

عوامل موثر در هزینه نگین روی دندان

کاشت نگین دندان یکی از خدمات زیبایی در دندان پزشکی ها است و هزینه آن با توجه به موارد خاصی تعیین می شود که این موارد عبارتند از:

  • نوع نگین
  • جرم گیری، تمیز کردن و سفید کردن دندان
  • استفاده از چسب با کیفیت و مرغوب
  • تخصص دندانپزشک مورد نظر
  • و غیره

معمولا در کلینیک های دندان پزشکی هزینه نگین به شکل جداگانه از دستمزد دندان پزشک، محاسبه می شود و قیمت آن با توجه به نمونه های مختلف موجود در بازار، متفاوت است. همچنین این نکته را باید یادآور شد که هر پزشک با توجه به تخصص و کیفیت کار خود، نرخی ویژه دارد.

سوالات متداول

مدت زمان ماندگاری نگین های دندان به چه شکل است؟

نگین های دندان با توجه به عواملی نظیر جنس نگین، کیفیت چسب و میزان مراقبت افراد معمولا تا ۱ سال ماندگار هستند.

آیا نگین کاشته شده با دندان هم سطح می شود؟

به طور معمول کاشت نگین روی دندان با استفاده از چسب انجام می شود، پس کاملا نرمال است که هنگام لمس کردن متوجه آن شوید.

آیا ممکن است که نگین دندان با غذا بلعیده شود؟

بله امکان دارد که نگین های دندان در اثر بی کیفیت بودن چسب استفاده شده، هنگام جویدن غذا جدا شوند و توسط افراد بلعیده شوند، اما به راحتی دفع می شوند.

آیا کاشت نگین های دندان همیشه با آسیب همراه است؟

خیر، اگر برای کاشت نگین دندان به کلینیک های تخصصی دندان پزشکی معتبر مراجعه کنید، هیچ آسیبی برای دندان های شما به وجود نمی آید‌.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
3 2 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...