آپریل ایمپلنت

ایمپلنت دندان جلو

آنچه می خوانید! ...

تجربه از دست دادن دندان برای بزرگسالان غیر معمول نیست. تخمین زده شده است که حدود یک سوم تا دو سوم (68%) 35 تا 44 سال حداقل یک بزرگسال دندان خود را تا سن 74 سالگی از دست داده اند که بخشی از آن به دلایل طبیعی مانند ساییدگی، بیماری و … است.

ایمپلنت دندان یک گزینه جایگزین ریشه دندان است و طبیعی ترین دندان ممکن به حساب می آید. این جراحی شامل قرار دادن یک پایه ایمپلنت تیتانیومی در استخوان فک جایی است که دندان از دست رفته در آن قرار داشت. 

با گذشت زمان، تیتانیوم با استخوان ترکیب می شود و به یک تکیه گاه قوی برای یک پروتز دندان تبدیل می شود. با ما همراه باشید تا بیشتر در این مورد با شما صحبت کنیم.

ایمپلنت دندان جلو چیست؟

ایمپلنت دندان جلو ( Front tooth implant) یکی از روش های جایگزین دندان است که از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا ساخته شده و به جای ریشه دندان از دست رفته در استخوان فک قرار می‌گیرد. این ایمپلنت با یک تاج دندان مصنوعی که از جنس سرامیک یا پرسلن ساخته شده، پوشانده می‌شود و ظاهری کاملاً شبیه به دندان طبیعی دارد.

فیلم ایمپلنت دندان جلو

این مطلب به زودی به روز رسانی می شود!

قیمت ایمپلنت دندان جلو

قیمت این نوع ایمپلنت به شرح زیر است: 

نوع خدمات هزینه (به تومان)
ایمپلنت دندان جلو 9.500.000 الی 32.000.000 

این قیمت فقط شامل هزینه ایمپلنت و روکش سرامیکی است و باید هزینه‌های جانبی مانند هزینه جراحی، آزمایشات و عکس‌برداری را نیز به آن اضافه کنید.

عکس ایمپلنت دندان جلو

در این بخش چند مورد از تصاویر ایمپلنت دندان جلو آورده شده است:

ایمپلنت دندان جلو

عکس ایمپلنت دندان جلو 1
نمونه اول
عکس ایمپلنت دندان جلو 2
نمونه دوم
عکس ایمپلنت دندان جلو 3
نمونه سوم
عکس ایمپلنت دندان جلو 4
نمونه چهارم

مراحل ایمپلنت دندان جلو

در این بخش در مورد مراحل انجام این نوع جراحی توضیح داده شده با وجود اینکه از پرداختن به جزئیات اجتناب کرده این:

معاینه و عکس‌برداری: در اولین مرحله، دندانپزشک وضعیت دهان و دندان شما را به طور کامل بررسی می‌کند و از طریق عکس‌برداری‌های مختلف، اطلاعات لازم را برای انجام ایمپلنت به دست می‌آورد.

جراحی ایمپلنت: در مرحله بعد، دندانپزشک با بی‌حسی موضعی یا بیهوشی عمومی، برشی در لثه ایجاد می‌کند و استخوان فک را برای قرار دادن ایمپلنت آماده می‌کند. سپس ایمپلنت را در استخوان فک قرار می‌دهد و لثه را بخیه می‌زند.

قرار دادن تاج دندان: پس از گذشت چند ماه که ایمپلنت در استخوان فک جوش خورد، دندانپزشک آباتمنت را روی ایمپلنت قرار می‌دهد. آباتمنت قطعه‌ای است که تاج دندان مصنوعی به آن متصل می‌شود. د

ر نهایت، تاج دندان مصنوعی که از جنس سرامیک یا پرسلن ساخته شده است، روی آباتمنت نصب می‌شود و فرآیند ایمپلنت به پایان می‌رسد

فیلم ایمپلنت دندان جلو فک پایین

این مطلب به زودی به روز رسانی می شود!

مزایای ایمپلنت دندان جلو

از مهمترین مزایای ایمپلنت دندان جلو ( Advantages of front tooth implants ) می‌توان به زیبایی ظاهری آن اشاره کرد به گونه‌ای که این نوع ایمپلنت‌ها با توجه به ظاهر کاملاً طبیعی خود می‌توانند با دندان‌های طبیعی شما مطابقت داشته و لبخند شما را زیباتر نشان دهند. در ادامه در مورد چند مورد از مهمترین مزیت‌های این ایمپلنت توضیحاتی ارائه کرده‌ایم:

استحکام و طول عمر بالا: ایمپلنت‌های دندان جلو از جنس تیتانیوم یا زیرکونیا هستند که ماده‌ای بسیار محکم و بادوام است. این ایمپلنت‌ها در برابر جویدن و سایش مقاوم هستند و می‌توانند سال‌ها بدون نیاز به تعویض یا ترمیم، مانند دندان‌های طبیعی عمل کنند.

عملکرد طبیعی: ایمپلنت‌های دندان جلو به گونه‌ای طراحی شده‌اند که حس و عملکردی شبیه به دندان‌های طبیعی را برای شما به ارمغان می‌آورند. شما می‌توانید بدون هیچ مشکلی غذا جویده و صحبت کنید و از لبخندتان لذت ببرید.

جلوگیری از تحلیل استخوان فک: ایمپلنت‌های دندان جلو به تحریک استخوان فک کمک می‌کنند و از تحلیل رفتن آن جلوگیری می‌کنند. این موضوع به حفظ سلامت دهان و دندان شما در بلندمدت کمک می‌کند.

افزایش اعتماد به نفس: داشتن لبخندی زیبا و طبیعی می‌تواند اعتماد به نفس شما را به طور قابل توجهی افزایش دهد و به شما کمک کند تا در تعاملات اجتماعی خود با دیگران راحت‌تر باشید.

عوارض ایمپلنت دندان جلو

از عوارض این ایمپلنت می‌توان به عفونت اشاره کرد به گونه‌ای که اگر ایمپلنت به درستی نصب نشود و در صورتی که فرد بهداشت دهان و دندان خود را به درستی رعایت نکند ممکن است که دچار عفونت شود که با مصرف آنتی بیوتیک و در موارد شدیدتر با جراحی از بین خواهد رفت.

علاوه بر آن در صورتی که حین جراحی به عصب آسیبی وارد شود ممکن است که در ناحیه لثه و لب فرد دچار بی‌حسی شود علاوه بر آن درد و تورم همانند هر عوارض دیگری یکی از معایب این ایمپلنت محسوب می‌شوند.

ایمپلنت دندان جلو

افرادی که می‌توانند از ایمپلنت دندان جلو استفاده کنند

ایمپلنت دندان جلو بهترین روشی است که برای ترمیم دندان های جلو می توان به کار برد تا هم به زیبایی دندان های جلویی افزود و هم از دوام و طول عمر بالای آن بهره برد.

1 کسانی که دندان های جلویی آنها شکسته و یا لب پر شده باشد
2 کسانی که دندان های جلویی خود را از دست داده باشند
3 کسانی که ریشه و یا روکش دندان جلوی آنها به هر دلیلی مشکل پیدا کرده باشد
4 کسانی که قصد دارند به اصلاح طرح لبخند بپردازند
5 افرادی که می خواهند دندان های جلویی زیباتری داشته باشند

بهترین روش ایمپلنت دندان جلو

در میان این روش ها اتصال روکش و پایه با چسب مخصوص آن به عنوان بهترین روش برای اتصال روکش و پایه دندان های جلو شناخته می شود. زیرا در این روش چسبی که برای اتصال این دو بخش استفاده می شود، به چشم نمی آید و دیده نمی شود.

اما در صورتی که از روش اتصال پیچی برای دندان های جلو استفاده شود، پیچ به کار رفته در داخل دندان دیده خواهد شد. به همین دلیل پزشکان توصیه می کنند که برای ترمیم دندان های جلو با ایمپلنت از روش اتصال با چسب استفاده شود.

عوامل موثر در هزینه ایمپلنت دندان جلو

هزینه ای که برای ایمپلنت کردن دندان های جلویی باید بپردازید، به مسائل مختلفی وابسته است و بر اساس این مسائل هزینه شما می تواند متفاوت باشد.

مهم ترین مسائلی که در این زمینه تاثیرگذار هستند عبارتند از:

1) تعداد دندان های جلویی

تعداد دندان های جلویی که باید ایمپلنت کنید در هزینه شما بسیار موثر است. به عنوان مثال: هزینه ایمپلنت دندان کردن یک دندان با چند دندان که در بخش جلویی دهان قرار گرفته اند، کاملا متفاوت است و برای استفاده از این روش در خصوص چند دندان به هزینه بیشتری نیاز خواهد بود.

2) روش اتصال روکش و پایه

برای اتصال روکش و پایه در صورتی که از روش چسبی استفاده کنید، هزینه بیشتری را باید بپردازید. اما از آنجایی که این روش برای اتصال دندان های جلویی گزینه بهتری است، کم بودن هزینه آن به منظور پایین آمدن کیفیت کاشت دندان نخواهد بود.

3) جنس روکش ایمپلنت

روکش ایمپلنت همان طور که اشاره شد، در انواع مختلفی قابل تهیه است که نوع روکش انتخاب شده به این منظور در هزینه شما موثر خواهد بود و در این زمینه میتوانید از پزشک مشورت دریافت کنید.

3) برند ایمپلنت و کشور سازنده آن

ایمپلنت توسط کشورهای مختلف تولید می شود که کشور تولید کننده آن و برندی که مد نظر دارید، در هزینه شما موثر است. گران قیمت ترین روکش های ساخته شده در جهان به کشور آمریکا اختصاص دارند و ایمپلنت دندان ارزان یا ارزان قیمت ترین انواع آن به کشور های چین و ایران اختصاص داده می شوند.

سخن پایانی

ایمپلنت دندان جلو را در مجموعه آپریل ایمپلنت که از تخصصی ترین مراکز دندانپزشکی در تهران است مورد بررسی قرار دادیم. برای اینکه ترمیم دندان های خود را در این مجموعه انجام دهید، با ما در تماس باشید.

درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

آنچه می خوانید! ...
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
بیشتر بخوانید ...