جنس ایمپلنت

جنس ایمپلنت و مواد تشکیل دهنده آن
آنچه می خوانید! ...

جنس ایمپلنت دندان و مواد تشکیل دهنده آن از چیست؟ ایمپلنت‌های دندانی شگفت‌انگیز که جزو ابزار های پزشکی مدرن هستند و به بیماران راه‌حلی بالقوه مادام‌العمر برای مشکل دندان‌های از دست رفته ارائه می‌دهند که به همان اندازه کار می‌کنند.

با این وجود اگر چیزی را در فک خود قرار دهید، کاملا منطقی است که مواد تشکیل دهنده آن را بپرسید. با ما همراه باشید تا با جدیدترین دستاوردهای علم دندانپزشکی در زمینه ایمپلنت‌ها آشنا شوید و گامی بلند در جهت دستیابی به لبخندی رؤیایی بردارید!

معرفی بهترین جنس ایمپلنت

به طور قطعی نمیتوان گفت که بهترین جنس ایمپلنت دندان (The best type of dental implant) کدام است و چه جنسی برای چه کسانی مناسب است. با این حال، میتوانیم اطلاعات کلی در مورد رایج ترین جنس های ایمپلنت و مزایا و معایب هر کدام به شما ارائه دهیم:

1. تیتانیوم:

رایج ترین جنس ایمپلنت دندانی، بسیار قوی و بادوام، دارای biocompatibility بالا با استخوان فک، احتمال واکنش آلرژیک کم

مزایا: مناسب برای افرادی که تراکم استخوانی کافی دارند مناسب برای افرادی که به دنبال ایمپلنت با قیمت مناسب هستند مناسب برای افرادی که به دنبال ایمپلنت با ماندگاری بالا هستند

معایب: رنگ فلزی آن ممکن است در زیر لثه قابل مشاهده باشد برخی افراد ممکن است به تیتانیوم آلرژی داشته باشند

2. زیرکونیا:

ظاهری سفید شبیه به دندان طبیعی، استحکام بالا، زیبایی بیشتر، احتمال شکستگی ایمپلنت بیشتر از تیتانیوم

مزایا: مناسب برای افرادی که به دنبال ایمپلنت با ظاهری طبیعی هستند، مناسب برای افرادی که به تیتانیوم آلرژی دارند، مناسب برای افرادی که میخواهند ایمپلنت انها با استخوان فک به طور کامل جذب شود

معایب: قیمت بالاتر از تیتانیوم، استحکام کمی کمتر از تیتانیوم

بهترین جنس ایمپلنت
بهترین جنس ایمپلنت

انواع جنس ایمپلنت دندان

در این بخش، به بررسی دو نوع از رایج‌ترین و مرغوب‌ترین جنس‌های ایمپلنت‌های دندانی، تیتانیوم و زیرکونیا، می‌پردازیم. با مقایسه دقیق مزایا و معایب هر یک، به شما در انتخاب آگاهانه یاری خواهیم رساند.

1) ایمپلنت زیرکونیا

زیرکونیا، ماده‌ای شگفت‌انگیز با ظاهری سفید و درخشان، انقلابی در دنیای ایمپلنت‌های دندانی ایجاد کرده است. این ماده، با ظاهری شبیه به دندان طبیعی، لبخندی خیره کننده و بی‌نظیر را به ارمغان می‌آورد. علاوه بر زیبایی، زیرکونیا از استحکام و پایداری بالایی برخوردار بوده و در برابر ضربه و سایش مقاوم است.

سازگاری زیستی این ماده نیز مانند تیتانیوم، التهابات را به حداقل می‌رساند و آن را به گزینه‌ای ایده‌آل برای افراد با حساسیت‌های خاص تبدیل می‌کند. با این حال، قیمت زیرکونیا از تیتانیوم بیشتر بوده و ممکن است برای برخی افراد، مقرون به صرفه نباشد.

2) ایمپلنت تیتانیوم

تیتانیوم، فلزی ارزشمند با سابقه‌ای درخشان در عرصه پزشکی، به دلیل ویژگی‌های منحصر به فردی مانند استحکام و دوام بی‌نظیر، به عنوان ماده‌ای ایده‌آل برای ایمپلنت‌های دندانی شناخته می‌شود. سازگاری زیستی بالای این فلز، التهابات را به حداقل رسانده و آن را به گزینه‌ای مطلوب برای افراد با حساسیت‌های خاص تبدیل می‌کند.

علاوه بر این، قیمت مناسب تیتانیوم، آن را به انتخابی مقرون به صرفه برای متقاضیان ایمپلنت تبدیل کرده است. با این حال، لازم به ذکر است که رنگ فلزی این ماده، ممکن است در برخی موارد، زیبایی لبخند را تحت الشعاع قرار دهد.

علت استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت

تیتانیوم می تواند نقش پایه ای مستحکم را به جای ریشه ی دندان ها داشته باشد. استخوان طبیعی دندان ‏از طریق ایجاد پیوند با تیتانیوم، ایمپلنت دندان را به صورت مستحکم در جای خود نگه میدارد.

علاوه بر این ‏ایمپلنت های ساخته شده از تیتانیوم باعث بروز آلرژی و حساسیت هم نمی شوند.‏

زیرکونیا یا تیتانیوم؟

انتخاب بین تیتانیوم و زیرکونیا، به شرایط و ترجیحات شما بستگی دارد. اگر به دنبال ایمپلنت با قیمت مناسب و استحکام بالا هستید، تیتانیوم گزینه ایده‌آلی برای شما خواهد بود. اما اگر زیبایی لبخند برایتان اولویت دارد و حاضرید هزینه بیشتری را متحمل شوید، زیرکونیا انتخابی بی‌نظیر خواهد بود.

4 مزیت استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت
استفاده از تیتانیوم در ایمپلنت

آیا مواد کاشت دندان ایمن هستند؟

از آنجایی که ما در مورد خطراتی مانند آلرژی صحبت کرده ایم، ممکن است تعجب کنید که چه استانداردهای ایمنی برای مواد ایمپلنت وجود دارد.  سازمان غذا و داروی ایالات متحده (FDA) مسئول نظارت بر ایمنی سیستم های ایمپلنت دندان است. 

FDA به نوبه خود بر استانداردهای اجماع بین المللی مانند سازمان بین المللی استاندارد (ISO)، ASTM بین المللی و موسسه استاندارد ملی آمریکا (ANSI) در ارزیابی سیستم های جدید ایمپلنت دندان برای بازار متکی است. 

در این آزمایش‌ها ایمپلنت‌ها در حداکثر زاویه اباتمنت (یا بدترین سناریو)، تا حداکثر بار و فراتر از آن، و در محیط‌هایی که شبیه دهان هستند، ارزیابی می‌شوند.  بنابراین آزمایش زیست سازگاری همچنین برای نشان دادن اینکه استفاده از یک ماده باعث ایجاد عوارضی مانند تحریک یا واکنش آلرژیک در اکثر افراد – اما نه همه – افراد نمی شود، انجام می شود. 

ایمن ترین جنس ایمپلنت دندان چیست؟

اگر تمام دندان های طبیعی از دست رفته باشند، معمولاً ایمپلنت تیتانیوم ترجیح داده می شود. در حالی که بیش از نیم قرن است که از تیتانیوم در دندانپزشکی ایمپلنت استفاده می شود، سرامیک به سرعت محبوبیت پیدا کرده است. ایمپلنت های سرامیکی ضد حساسیت، مقاوم در برابر خوردگی هستند و کاملا طبیعی به نظر می رسند.

ایمپلنت دندان ساخته شده از جنس زیرکونیوم

نیاز به مشاوره دارید؟

یکی از بهترین موادی که برای جنس ایمپلنت و مواد تشکیل دهنده آن، ‏تیتانیوم است. در مرکز ایمپلنت آپریل، متخصصان از تیتانیوم برای ساخت ایمپلنت دندان استفاده می کنند.

پس اگر ‏قصد انجام جراحی ایمپلنت دندان را دارید، می توانید به مرکز ایمپلنت آپریل مراجعه کنید. با انجام جراحی ایمپلنت در این مرکز ‏دیگر لازم نیست که نگران ماندگاری و استحکام ایمپلنت دندان باشید!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...