ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

آنچه می خوانید! ...

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

تحلیل رفتن لثه به از بین رفتن بافت لثه در امتداد خط لثه اشاره دارد. اگر تحلیل لثه اتفاق بیفتد، دچار بیماری های مختلف دهان و دندان می شوید. در واقع، تحلیل لثه می تواند خطر شکست ایمپلنت دندانپزشکی را افزایش دهد. در این مطلب به بررسی اطلاعات بیشتر درباره ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته می پردازیم.

تحلیل لثه چیست؟

تحلیل لثه زمانی رخ می‌دهد که بافت لثه از دندان ‌ها جدا و  ریشه‌ های زیرین دندان‌ ها نمایان می‌ شود. در این مواقع، حساسیت دندان ها به ویژه هنگام خوردن نوشیدنی گرم و سرد و مسواک زدن بیشتر می شود. به علاوه، دندان ها در برابر پوسیدگی نیز آسیب پذیرتر می شوند. تحلیل لثه می تواند خفیف، متوسط ​​یا شدید باشد و یک یا چند دندان را تحت تاثیر قرار دهد. تحلیل لثه در صورت عدم درمان می تواند منجر به از دست دادن دندان شود. نشانه های تحلیل لثه شامل موارد زیر است:

  • حساسیت دندان های شما افزایش یافته است
  • به نظر می رسد دندان های شما بلندتر از قبل است
  • خط لثه شما دارای یک بریدگی است
  • با مشکل بوی بد دهان مواجه شده اید
  • لثه های شما قرمز و متورم است
  • لثه های شما دچار خونریزی می شود

ایمپلنت برای لثه تحلیل رفته

علل تحلیل لثه

تحلیل لثه ممکن است که به دلایل مختلف رخ دهد. برخی از علل رایج تحلیل رفتن لثه عبارتند از:

بیماری پریودنتال

بیماری پریودنتال به عفونت بافت لثه اشاره دارد. این بیماری به دلیل افزایش میزان باکتری ها در دهان رخ می دهد. در صورت پیشرفت، این عارضه باعث تحلیل رفتن لثه و بروز مشکلات دندانی بدتر می شود.

مصرف تنباکو و الکل

عدم ترک سیگار و تنباکو باعث بروز بیماری پریودنتال و تحلیل لثه می شود. اگر می خواهید از لثه های خود در برابر آسیب محافظت کنید، مصرف سیگار و الکل را محدود یا قطع ‏کنید‎.‎ برای داشتن لبخندی سالم و حفظ سلامت دندان ها، اعتیاد را ترک کنید.

دندان قروچه

دندان قروچه فشار زیادی روی دندان ها، لثه ها و مفصل فک وارد می کند. با گذشت زمان، دندان قروچه می ‌تواند باعث تحلیل لثه و بسیاری دیگر از مشکلات دیگر مربوط به دهان و دندان شود.

بهداشت نامناسب دهان و دندان

باید شیوه صحیح استفاده از مسواک را یاد داشته باشید. افرادی که شیوه استفاده و نخ دندان به شکل صحیح را یاد ندارند با خونریزی لثه مواجه می شوند. بنابراین، استفاده بیش از حد و اشتباه از مسواک می تواند مضراتی هم به همراه داشته باشد.

از دست دادن دندان

اگر یک دندان یا چند دندان تان رت از دست داده اید، احتمالاً با مشکل تحلیل لثه مواجه خواهید شد. علت تحلیل لثه این است که ساختاری برای حمایت از فک یا خط لثه وجود ندارد.

عدم تعادل هورمونی

یکی دیگر از عواملی که روی سلامت لثه تأثیر می گذارد، عدم تعادل هورمونی است. این مشکل بیشتر برای خانم ها رخ می دهد. خانم ها به دلیل قاعدگی، بارداری و یائسگی بیشتر با تغییرات هورمونی مواجه می شوند. نوسانات هورمونی در زنان باعث بروز مشکلاتی مانند تحلیل لثه می شود. به دلیل عدم تعادل هورمونی، میزان پروژسترون و استروژن تغییر کرده و لثه ها حساس می شوند. همچنین روند جریان خون در لثه تحت تاثیر قرار گرفته و لثه خونریزی می کند. تنها راه جلوگیری از تحلیل لثه در این مواقع، تنظیم هورمون با تغذیه سالم، ورزش، کاهش استرس و مصرف دارو است.

تحلیل لثه پس از جراحی ایمپلنت دندان

حتی اگر پس از کاشت ایمپلنت دندان، لثه های سالمی داشته باشید، باز هم خطر تحلیل لثه وجود دارد. اگر تحلیل لثه رخ دهد، می تواند منجر به شکست ایمپلنت دندان و خطرات جدی دیکر شود. هنگام کاشت ایمپلنت های دندان حتماً به طور مرتب مسواک بزنید و نخ دندان بکشید و تمام دستورالعمل ها را برای بهداشت و مراقبت مناسب از دهان و دندان رعایت کنید.

کاشت ایمپلنت در هنگام تحلیل لثه

علائم رایج تحلیل لثه‌ ها شامل خونریزی، تورم، درد، سوزش، بوی بد دهان و کوچک شدن خط لثه است. اگر هر یک از این علائم را دارید، به دندانپزشک مراجعه کنید تا وضعیت دندان هایتان را بررسی کند. به طور کلی سلامت لثه عامل مهمی برای موفقیت ایمپلنت است. بنابراین، مهم است که قبل از کاشت ایمپلنت از سلامت لثه‌های خود اطمینان حاصل کنید، زیرا لثه ها به عنوان پایه دندان عمل می‌کنند.

تحلیل لثه در افراد دارای ایمپلنت

لثه ها در اطراف ایمپلنت می توانند دچار تحلیل شوند. تحلیل لثه می تواند باعث شکست ایمپلنت نیز شود. به همین دلیل، حفظ مراقبت دهان و دندان پس از کاشت ایمپلنت نیز ضروری است.

نحوه جلوگیری از تحلیل لثه بعد از کاشت ایمپلنت

اگر ایمپلنت دندان دارید، جلوگیری از تحلیل لثه بسیار مهم است چون باعث شکست ایمپلنت می شود. اول از همه، اگر شب ها دارای عادت دندان قروچه و سایش دندان هستید، باید از محافظ دندان استفاده کنید. فشردن و ساییدن دندان ها باعث تحلیل لثه و بروز علائمی مانند سردردهای مکرر، درد فک و … می شود.  سلامت دهان و دندان مانع تحلیل لثه ها می شود. بنابراین، با استفاده از مسواک نرم می توانید از تحلیل رفتگی لثه جلوگیری کنید.

تاثیر تحلیل لثه بر ایمپلنت دندان

ایمپلنت‌های دندانی مستقیماً به استخوان فک و بافت لثه متصل می ‌شوند و مانند ریشه‌ های دندان طبیعی عمل می کنند. اگر بافت لثه کافی نباشد، احتمال شکست ایمپلنت افزایش پیدا می کند. در واقع، تحلیل شدید لثه یا از دست دادن استخوان فک باعث می شود که کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت نباشید.

کاشت ایمپلنت در افراد دارای بیماری لثه

به منظور کاشت ایمپلنت دندان به لثه های سالم و قوی نیاز دارید. بیماری لثه، بافت و استخوان را ضعیف و دچار فرسایش می کند. بنابراین حتی پس از درمان بیماری، بافت لثه و استخوان فک تان ممکن است به اندازه کافی برای محافظت از ایمپلنت قوی نباشد. برای کاشت ایمپلنت، استخوان فک باید به اندازه کافی ضخیم و پهن باشد تا به طور ایمن از ایمپلنت پشتیبانی کند. بافت لثه نیز باید به طور کامل از ایمپلنت مراقبت کند. پس اگر مشکل تحلیل لثه دارید باید قبل از کاشت ایمپلنت سراغ درمان بیماری بروید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...