ایمپلنت برای کودکان انجام می شود؟

آنچه می خوانید! ...

این روش درمانی برای کودکانی مناسب است که دندانهای شیری خود را کشیده اند. ساختار استخوانی زنان به طور معمول سریعتر از مردان بالغ می شود. به همین دلیل، حداقل سن برای کاشت ایمپلنت در دختران 15سال و در پسران نیز 17سالگی است. آیا قصد دارید که برای دندان های از دست رفته کودک تان، روش ایمپلنت را انتخاب کنید؟ این مقاله را تا انتها بخوانید تا به شما اطلاعاتی درباره کاشت ایمپلنت برای کودکان ارائه دهیم.

ایمپلنت برای کودکان

ایمپلنت‌های دندانی در کودکان با شکست مواجه می شود چون فک‌ آنها به طور کامل رشد نکرده است. ایمپلنت های دندانی به دلیل عدم داشتن رباط پریودنتال مستقیماً در استخوان قرار می گیرند. به همین دلیل است که ایمپلنت ها به راحتی دندان های طبیعی حرکت نمی کنند. از 15 سالگی به بعد معمولاً رشد فک به حدی رسیده است که ایمپلنت ها مانع رشد فک نمی شوند. به همین دلیل ایمپلنت دندان برای کودکان زیر 15 سال توصیه نمی شود.

علت عدم کاشت ایمپلنت برای کودکان

ایمپلنت های دندانی حاوی تیتانیوم و روکش مصنوعی هستند. اکثر افراد تصور می کنند که چون ایمپلنت ها از جنس تیتانیوم یا آلیاژهای فلزی هستند برای کودکان مناسب نمی باشند. اما در واقع اینطور نیست. تیتانیوم و آلیاژهای فلزی، ایمن و محکم هستند و به دهان آسیب نمی رسانند. کودکان به دلیل اینکه رشدشان متوقف نشده، قادر به کاشت ایمپلنت نیستند. رشد فک کودک با رشد بدن وی اتفاق می اُفتد. بنابراین تا بدن کودک رشد کامل نداشته باشد، کاشت ایمپلنت نیز صحیح نیست.  در کل، ایمپلنت های دندانی را فقط از 15 سال به بعد می توان گذاشت زیرا رشد فک متوقف شده است.

در صورت کاشت ایمپلنت در دهان کودک چه اتفاقی می اُفتد؟

دندانپزشکان مجرب از کاشت ایمپلنت برای کودکان استفاده نمی کنند. علت عدم انتخاب روش کاشت ایمپلنت برای کودکان، رشد غیرطبیعی فک است. در صورتیکه فک رشد نکند امکان قرار گرفتن دندانها به صورت فشرده در داخل دهان وجود دارد. به علاوه امکان رشد نامتقارن فک در صورت کاشت ایمپلنت برای کودکان نیز وجود دارد.

ایمپلنت کودکان

اخیراً نوع خاصی از ایمپلنت تیتانیوم برای کودکان استفاده شده است. ایمپلنت های تیتانیوم مخصوص را می توان همراه با بریس ها برای بهبود حرکات دندان استفاده کرد. این ایمپلنت ها فقط به صورت موقت استفاده می شوند و بنابراین رشد فک نگران کننده نیست.

ایمپلنت دندان در چه سنی مجاز است؟

هنگامی که رشد فک کودک به پایان رسید، به طور کلی کاندید مناسبی برای کاشت ایمپلنت است. معمولاً از بازه سنی به بعد رشد استخوان فک کامل می شود.  برای خانم ها، فک به طور کامل در سن 15 سالگی رشد کرده، در حالی که برای مردان دو سال بعد در سن 17 سالگی رخ می دهد.

بهترین جایگزین های ایمپلنت برای کودکان

به خاطر داشته باشید که اگر کودکی دندان های شیری خود را از دست داده باشد، دندان های جدید رشد می کنند. انتخاب جایگزین دندان در کودکان فقط باید برای مواردی باشد که دندان دائمی خود را از دست داده اند.

جایگزین های ایمپلنت های دندانی

وقتی کودک زیر 15 سال سن دارد چه باید کرد؟ آیا کودک باید با فاصله بین دندان هایش تا زمانی که به سن بلوغ برسد زندگی کند؟ بسیاری از نوجوانان دوست ندارند با دندان های از دست رفته به خصوص در قسمت جلویی، زندگی خود را ادامه دهند. در چنین مواردی، آنها ممکن است تمایل به امتحان روشهای جایگزین دیگر را داشته باشند. برخی از این روشها عبارتند از:

  • پروتزهای متحرک: پروتزهای متحرک هیچ تفاوتی با دندان های طبیعی از دست رفته ندارند. بنابراین، بهترین انتخاب برای دندان های از دست رفته هستند.
  • بریس های دندانی: از بریس‌ها می توان برای نزدیک‌تر کردن فضای بین دو دندان استفاده کرد یا اغلب یک دندان مصنوعی را می‌توان به بریس‌ها متصل کرد. گاهی اوقات نیازی به جایگزینی دندان از دست رفته نیست و می توان از یک نگهدارنده کوچک به عنوان فضای نگه دارنده برای نگه داشتن سایر دندان ها در موقعیت خود استفاده کرد تا زمانی که رشد آنها تثبیت شود.
  • فضا نگهدارنده: هنگامی که دندان های شیری می اُفتند، دندان دائمی کودک به عنوان جایگزینی دندان قدیمی رشد می کند و این شکاف را پر می کند. با این حال، ممکن است همه چیز آنطور که می خواهید  پیش نرود. فضا نگهدارنده  ممکن است گزینه مناسبی باشد. فضا نگهدارنده توسط دندانپزشک یا متخصص ارتودنسی ساخته می شود و حاوی مواد فلزی یا اکریلیک است. فضا نگهدارنده ممکن است قابل جابجایی یا ثابت باشد. باتوجه به وضعیت دندان کودک تان و اینکه کدام دندان از بین رفته است، فضا نگهدارنده قابل جابجایی و ثابت موجود است. فضا نگهدارنده کمک می کند تا اطمینان حاصل شود که فضای باقی مانده از دندان شیری برای رشد دندان دائمی مناسب و کافی است.

مزایای انتخاب بهترین روش جایگزین دندان

امروزه از روشهای مختلفی برای جایگزینی دندان های از دست رفته کودکان استفاده می کنند. مزایای انتخاب روشهای جایگزین دندان های از دسته عبارتست از:

  • افزایش میزان اعتماد به نفس کودک
  • بهبود تکلم
  • رشد صحیح فک
  • رفع مشکل جویدن غذا
  • زیبایی طرح لبخند
آیا ایمپلنت گزینه مناسبی برای کودکان است؟

خیر. کاشت ایمپلنت بهترین روش جایگزین دندان های از دست رفته در کودکان نیست. به دلیل عدم رشد فک در کودکان امکان شکست پروسه کاشت ایمپلنت در افراد زیر 15 سال وجود دارد. در سنین کودکی پس از افتادن دندان های شیری، دندانهای دائمی رشد می کنند. به همین دلیل، در کودکی قبل از افتادن دندان دائمی انتخاب روش کاشت ایمپلنت پیشنهاد نمی شود.

رفع مشکل دندان های کودک تان در مرکز ایمپلنت آپریل

اگر کودک تان به تازگی دندان خود را از دست داده است، هیچ جای نگرانی نیست. حتی اگر ایمپلنت دندان برای کودک امکان پذیر نباشد، روشهای جایگزین دیگری وجود دارند. بهترین کار این است که برای بررسی انواع روشها نوبت معاینه دندانپزشکی دریافت کنید. شما می توانید برای معاینه دندان های کودک تان توسط بهترین متخصصان به مرکز ایمپلنت آپریل سری بزنید. در مرکز ایمپلنت آپریل خدماتی مانند روشهای جایگزین دندانهای از دست رفته کودک به شما ارائه می شود. دندانپزشک پس از بررسی وضعیت دندانهای کودک و انجام تصویربرداری های لازم، بهترین روش جایگزین دندان های از دست رفته را انتخاب می کند.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
تماس با ما
ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
دکمه بازگشت به بالا