ایمپلنت دندان بیماران دیابتی

آنچه می خوانید! ...

ایمپلنت دندان بیماران دیابتی چه شرایطی دارد؟ دیابتی ها نیز مانند سایر افراد می توانند سراغ روش کاشت ایمپلنت بروند. اما در صورتیکه دیابت کنترل نشود، امکان شکست ایمپلنت دندان وجود دارد.

 گاهی اوقات دیابت به عنوان چیزی که به راحتی با دارو قابل کنترل است و فقط یک ناراحتی نسبتاً جزئی تلقی می شود، اگر به درستی مدیریت نشود، در واقع می تواند عواقب بسیار جدی برای سلامتی داشته باشد.

ما نمی خواهیم به سایر جنبه های پزشکی دیابت بپردازیم و آن را به متخصصان واگذار می کنیم.

 با این حال

ما اثراتی که دیابت می تواند بر سلامت دهان و دندان افراد داشته باشد را درک می کنیم.

در این مقاله به بررسی اطلاعاتی درباره ی ایمپلنت دندان بیماران دیابتی می پردازیم.

آیا ایمپلنت برای دیابتی‌ها بی خطر است؟

نه تنها ایمپلنت های دندانی برای بیماران دیابتی ایمن هستند، بلکه کنار گذاشتن پروتز برای کاشت های دائمی تر می تواند سلامت افراد دیابتی را بهبود بخشد.

ایمپلنت علاوه بر اینکه به افراد دیابتی‌ کمک می کند تا رژیم غذایی متعادلی را حفظ کنند، التهاب، تحریک و عفونت‌هایی را که در دندان‌های مصنوعی یا دندان‌های بیمار شایع‌تر است، از بین می‌برد. 

در حالی که

این درست است که افراد مبتلا به دیابت ممکن است به مراقبت های ویژه قبل و بعد از ایمپلنت نیاز داشته باشند تا موفقیت را به حداکثر برسانند.

مطالعات اخیر نشان می دهد که ایمپلنت های دندانی برای کسانی که دیابت کنترل شده دارند بی خطر هستند.

دیابتی هایی که قصد ایمپلنت دارند باید بدانند که …

بیماری دیابت احتمال بروز عفونتهای باکتریایی دهان را افزایش می دهد. در صورتیکه بیماری دیابت کنترل نشود فرد در معرض بیماری های پریودنتال قرار می گیرد.

بنابراین

این عفونت های لثه می تواند باعث شکست کاشت ایمپلنت شود. همچنین، دیابتی هایی که بیماری شان کنترل نشده، پس از ایمپلنت دوره ی بهبودی طولانی تری را تجربه می کنند.

مشکلات ایمپلنت بیماران دیابتی

بیماران دیابتی که دیابت کنترل نشده دارند؛ پس از کاشت ایمپلنت دچار مشکلاتی خواهند شد. در مقاله چه کسانی نمی توانند ایمپلنت کنند؟ توضیح داده شده که افراد دیابتی از جزو گروه افرادی هستند که در صورت انجام ایمپلنت با عوارضی رو به رو خواهند شد.

چرا؟

چون ایمپلنت ها مستقیماً داخل استخوان فک کاشته شده و به علت بهبود نیافتن زخم در مدتی طولانی احتمال بروز عفونت بسیار افزایش خواهد یافت.

به همین علت

بیماران مبتلا به دیابت کنترل نشده کاندید مناسبی برای ایمپلنتولوژی نیستند.

دلیل شکست ایمپلنت بیماران دیابتی

یکی از دلایل شکست ایمپلنت برای دیابتی ها، بروز عفونت در ناحیه ی لثه می باشد. بیماری التهاب لثه در دیابتی ها معمولاً پس از کاشت ایمپلنت دندان بروز پیدا می کند.

در صورتی که

بیماری التهاب لثه در دیابتی ها تشدید شود دچار مشکل تحلیل استخوان فک می شوند. اگر شما هم جزو دیابتی هایی هستید که مشکل التهاب لثه دارید، نباید سراغ کاشت ایمپلنت دندان بروید.

اگر دیابتی های دارای التهاب لثه سراغ ایمپلنت بروید، کاشت ایمپلنت با موفقیت صورت نمی گیرد.

 

میزان قند خون برای ایمپلنت

 

کاشت دندان برای دیابتی ها در بهترین کلینیک

در جلسه معاینه، دندانپزشک سابقه بیماری فرد دیابتی را با دقت مورد بررسی قرار می دهد. اگر فرد دچار بیماری های لثه شده باشد، دندانپزشک وی را از کاشت ایمپلنت دندان منع می کند.

بنابراین

با انتخاب بهترین دندانپزشک کاشت دندان به بهترین نحو انجام می شود. مرکز ایمپلنت آپریل جزو بهترین مراکزی است که خدماتی مانند کاشت ایمپلنت دندان برای دیابتی ها را ارائه می دهد.

اگر دیابتی هستید و به دنبال مرکز دندانپزشکی معتبر هستید به شما مراجعه به ایمپلنت آپریل را پیشنهاد می کنیم.

اقداماتی برای موفق آمیز بودن ایمپلنت در دیابتی‌ها

عدم بهبودی بافت لثه، بروز التهاب در اطراف پایه ایمپلنت، جوش نخوردن پایه ایمپلنت در افرادی که کاشت ایمپلنت را انجام داده و دیابت شان کنترل نشده رخ می دهد.

اگر بیماران بتوانند دیابت خود را مدیریت کنند کاشت ایمپلنت موفقیت آمیزتر خواهد بود.

ایمپلنت دندان برای دیابتی‌ها آری یا خیر؟

بله، در بسیاری از موارد.

علیرغم چالش های احتمالی ناشی از دیابت، افراد مبتلا به دیابت نوع 1 یا نوع 2 همچنان می توانند ایمپلنت های دندانی دریافت کنند تا زمانی که بتوانند وضعیت خود را تحت نظر و تحت کنترل داشته باشند.

در طول فرآیند مشاوره، ما می توانیم در مورد گزینه های درمانی شما برای از دست دادن دندان پیشنهاداتی ارائه دهیم. ما همچنین راه هایی را بررسی خواهیم کرد که می توانید شانس موفقیت را در طول درمان ایمپلنت دندان افزایش دهید.

مشکلات بالقوه در زمینه بهبودی پس از جراحی ایمپلنت

افراد دیابتی نسبت به افراد غیر دیابتی بیشتر در معرض خطر عفونت قرار دارند. این به این دلیل است که دیابت میزان توانایی بدن برای مبارزه با عفونت را کاهش می دهد. این امر باعث افزایش خطر ابتلا به بیماری لثه و بروز عفونت پس از عمل جراحی می شود. از آنجایی که ایمپلنت های دندانی از طریق جراحی در داخل دهان قرار می گیرند، خطر عفونت بعد از عمل برای دیابتی ها بیشتر است.

اکثر روش های کاشت دندان برای بیماران دیابتی توصیه می شود

ایمپلنت های دندانی یکی از بهترین گزینه های جایگزینی دندان هستند. بیماران دیابتی می توانند با موفقیت جراحی کاشت ایمپلنت را انجام دهند. البته، دیابتی ها باید سطح قندخون خود را کنترل کرده و غذاهای سالم مصرف کنند. همچنین، دیابتی ها باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه ویژه ای داشته باشند. گزینه های مختلفی برای کاشت ایمپلنت دندان وجود دارد و دندانپزشک می تواند در زمینه هر کدام از روشهای کاشت اطلاعاتی در اختیارتان قرار دهد. فراموش نکنید که در جلسه ی معاینه از دندانپزشک تان در مورد میزان موفقیت و شکست هر روش درمانی سوال بپرسید.

سخن آخر

موفق آمیز بودن کاشت ایمپلنت برای افراد دیابتی به مدیریت و کنترل دیابت بستگی دارد. مرکز دندانپزشکی موردنظر، تبحر دندانپزشک، نوع روش کاشت در موفق آمیز بودن جراحی تاثیرگذار است. اگر قصد جراحی ایمپلنت را دارید باید سراغ دندانپزشک مجرب و متخصص در زمینه کاشت ایمپلنت بروید. دندانپزشکان مرکز ایمپلنت آپریل دارای سوابق متعددی در زمینه کاشت ایمپلنت دندان هستند. بنابراین، با خیال راحت می توانید کاشت ایمپلنت را به متخصصین ایمپلنت آپریل واگذار کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...