هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

هزینه دندانپزشکی در سال 1402
آنچه می خوانید! ...

هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ چقدر است؟ ترمیم ریشه دندان شکسته چطور انجام می شود؟ مطمئنا بیشتر افراد برای اینکه لبخندی زیبا  داشته باشند نیاز به خدمات دندانپزشکی دارند. برای اینکه دندان های سالم و زیبایی داشته باشید، باید رعایت اصول بهداشتی را جدی بگیرید. یکدستی دندان ها برای داشتن یک لبخند زیبا حائز اهمیت است. در ادامه مقاله ابتدا با خدمات دندانپزشکی آشنا می شویم و سپس به عوامل موثر در هزینه ها اشاره می کنیم.

آشنایی با انواع خدمات دندانپزشکی

خدمات دندانپزشکی در کلینیک ها ارائه می شود. برخی خدمات ترمیمی و بعضی خدمات درمانی هستند. بعضی افراد برای داشتن دندان های زیبا به دندانپزشکی مراجعه می کنند. علت مراجعه افراد به دندانپزشکی اغلب به دلیل دندان درد ، بیماری لثه ، عفونت ریشه ، جرم گرفتگی و سایر مشکلات است.

برخی درمان ها نیز در آسیب های شدید به فک دهان و دندان ممکن است به درازا بکشد. البته برای بهبود ظاهر دندان ها و زیبایی آن ها خدمات زیبایی ویژه ای ارائه می شود. مرتب بودن دندان ها ، سفیدی و چنین مواردی از جمله خدمات دندانپزشکی به شمار می آیند.

در ادامه با جزئیات بیشتری خدمات دندانپزشکی را بررسی می کنیم.

خدمات دندانپزشکی

درمان های دندانپزشکی

با رعایت اصول بهداشتی ، رژیم غذایی سالم که حاوی قند کمتر و اسید کم باشد، استفاده  از محافظ مخصوص دندان در شرایطی که ورزش سخت انجام می دهید و مراجعه به موقع به دندان پزشک می تواند  عفونت های لثه و پوسیدگی دندان ها و خطر از بین رفتن آن ها را کاهش داد.

به همین سبب بیشترین بخش مهم در انواع  خدمات دندان پزشکی مربوط به شیوه های درمان دندان ها  و بهبود مشکلات لثه می باشد. هر کدام از این خدمات در پی پوسیدگی ، شکستگی و دندان درد خواهد بود.

از جمله خدمات ترمیمی و درمانی را در ادامه مشاهده می کنید.

معاینات دندانپزشکی

برای کاهش انواع مشکلات مربوط به  دهان و دندان بهتر است در کودکی و خردسالی  خصوصاً در بازه سنی 2 سال به کلینیک های  دندانپزشکی برای انجام معاینات دندان مراجعه کنید. هنگام مراجعه به دندانپزشکی برای دریافت خدمات درمانی، دندانپزشک سوالاتی در مورد دندان هایتان از شما می پرسد تا اطلاعاتی که نیاز دارد به دست آورد.

سپس متخصص دندانپزشک با ابزاری مانند آینه و پروب تک به تک دندان ها را  بررسی می کند تا بتواند مشکلات دندان های شما مثل پوسیدگی، عفونت های لثه و دیگر موارد را پیدا کند. همچنین دندانپزشک می تواند مشکلات احتمالی را با معاینه قسمت های نرم  همچون لب ها، لثه، کام، زبان و در برخی موارد غده های لنفاوی یا مفاصل فک را از نظر داشتن سرطان دهان برسی کند.

گاهی امکان دارد مشکلات دهان و دندان مثل بیماری لثه یا پوسیدگی با چشم خیلی سخت  تشخیص داده شود. در چنین شرایطی در دندانپزشکی  با استفاده از عکس‌برداری که  توسط اشعه ایکس انجام می شود  بررسی خود را به صورت دقیق تری انجام می دهد. و دندانپزشک با توجه به نوع مشکل شما گزینه درمانی را پیشنهاد می دهد.

معاینات دندانپزشکی
معاینات دندانپزشکی

جرم گیری دندان ها

جرم گیری دندان یکی دیگر از روش های مروبط به خدمات دندانپزشکی است.  در جرم گیری، مواد جمع شده روی دندان را حذف می کنند. این مواد جمع شده شامل باقی مانده غذا یا پلاک هایی است که حامل باکتری های درحال رشد بوده یا  این امکان وجود دارد که جرم سخت ‌باشند.

جرم و پلاک ها باعث ایجاد عفونت لثه می شوند و همچنین ظاهر دندان ها را نیز نا خوشایند می کنند. به همین علت این نوع خدمات در دندانپزشکی را جز خدمات زیبایی دسته بندی می کنند.  این روش کمکی برای درمان عفونت لثه و پیشگیری از آن است. دندانپزشک با کمک یک برس چرخنده به همراه خمیر پولیش دندان ها را تمیز می کند.

پر کردن شکاف بین دندان ها

از دیگر روش های درمانی می توان به Dental fissure sealants اشاره کرد. در این نوع روش حفره های بین دندان را پر می کنند. این فاصله با متریال خاصی پر می شود. از دیگر روش های درمانی می توان به Dental fissure sealants اشاره کرد که نوعی ترمیم  به حساب می آید.

سیلانت از پوسیدگی دندان محافظت می کند. هر دندان که شکاف یا حفره عمیقی داشته باشد، پر کردن آن را با این ماده انجام می دهند. سیلانت ماده ای از جنس پلاستیک با دوام است که به صورت محلول و مایع روی سطح دندان می‌ریزند. این ماده مانند یک سد عمل می کند و  مانع جمع شدن باکتری ها و مواد غذایی بین شکاف دندان می شود .

برای کودکان نیز فیشور سیلانت پیشنهاد می شود به این دلیل که  خطر پوسیدگی را تا حد زیادی کاهش می دهد.


بیشتر بخوانید: هزینه لمینت


عصب کشی دندان ها

از دیگر خدمات دندانپزشکی درمان ریشه است. در عصب کشی، پالپ آسیب دیده را پر می کنند. پالپ که همان عصب دندان است، وظیفه  اکسیژن رسانی و انتقال مواد غذایی به دندان را دارد. البته پالپ تنها نبوده و همراه با رگه های خونی و عصبی است.

عصب کشی دندان ها
عصب کشی دندان ها

پر کردن دندان

درمان پوسیدگی دندان با پرکردن انجام می گیرد. این آسان ترین روش درمانی است. در واقع برای اینکه دندان ها را پر کنند، از مواد متفاوتی  استفاده می کنند. انتخاب این مواد بر حسب شکل و  اندازه دندان و همچنین محل پر کردن متفاوت است. در مورد  انتخاب بهترین نوع مواد، می توانید با کارشناسان ما مشورت کنید.

کشیدن دندان

این روش درمانی برای درمان دندان درد ، به ویژه در کودکان و افراد مسن که با پوسیدگی دندان و التهاب لثه شدید مواجه هستند، ضروری است. برای درمان، دندان‌های معیوب باید خارج شوند. این روش درمانی بسیار رایج است و با توجه به نوع دندان و شدت عفونت، روش درمانی مشخص می‌شود.

روکش دندان

دندانپزشک یرای درمان، لایه‌ای نازک از جنس رزین به طور مداوم در جلوی دندان‌ها می چسباند. در برخی موارد، دندان‌ها باید کمی شکل‌شان تغییر کنند تا فضای کافی برای روکش ایجاد شود. این شیوه درمانی، یکی از روش‌های ترمیمی است که برای دندان‌هایی که آسیب دیده‌اند، به کار می‌رود.

همانطور که از نامش مشخص است، انگار کلاهی روی دندان قرار گرفته‌است. با وجود آسیب‌های جدی و مداوم، این تاج‌ها آسیب می‌بینند و ظاهری کمتر جذاب خواهند داشت. به طور طبیعی، انگار کلاهی بر روی دندان قرار دارد. در روش تاج‌گذاری، کلاهک‌های دائمی بر روی دندان‌ها مانند سیمان متصل می‌شوند و تمام دندان‌ها را به صورت یکپارچه پوشش می‌دهند.

این روش درمانی، به دندان‌های آسیب دیده یک زندگی جدید می‌بخشد و ظاهر دندان‌ها را بهبود می‌بخشد. با این روش، شما می‌توانید دندان‌های خود را بازگردانید و با اطمینان بخشی به لبخند خود برگردید.

دندان مصنوعی

دندان‌های مصنوعی می‌توانند جایگزین دندان‌ شما شوند. . استفاده از دندان‌های مصنوعی، یکی از گزینه‌های رایج در خدمات دندانپزشکی است و معمولاً افراد مسن بیشتر مایل به استفاده از آن هستند. اما در حالت کلی، استفاده از دندان مصنوعی جزو پروتز دندان محسوب می‌شود.

البته توصیه بسیار مهمی که بیشتر پزشکان به بیماران خود می‌کنند این است که هنگام خواب یا تایم‌های استراحت سعی کنید که دندان ‌های مصنوعی خود را درآورده تا مطمئن شوید که هیچ آسیبی به آن ها نخواهد رسید.

اگر هنوز یک یا چند دندان از دندان‌های شما نریخته است، می‌توانید از پروتز فوری استفاده کنید. پروتز فوری می‌تواند به راحتی به عنوان دندان استفاده شود. البته بهتر است به این موضوع دقت کنید که با گذر زمان ممکن است استخوان فک شما تغییر کرده و لازم باشد که پروتز دندانی خود را ترمیم کنید.

بریج دندان

بریج دندان چیست؟ اگر به دلیل افتادن دندان‌های خود، شکافی بین آنها ایجاد شده است، استفاده از بریج دندان روشی موثر برای جایگزینی دندان‌های از دست رفته است. در واقع با آشنایی بیشتر با این روش، بهتر میتوان به هزینه دندانپزشکی در سال 1402 پی برد. ار طرفی بریج زمانی قابل استفاده خواهد بود که تعداد دندان‌های جایگزینی شما در کمترین حد خود باشد.

هزینه خدمات دندانپزشکی
هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲

محافظ دهان و دندان

استفاده از روش‌های محافظ دهان و دندان، بهترین روشی است که می‌توانید با آن دندان‌های خود را از وجود آسیب‌های مختلفی حفظ کنید. این روش‌ها، شامل استفاده از مسواک‌های الکتریکی و دسته‌ای، نخ دندان، آب دهان‌شویی و محافظ دندان شبانه‌روزی هستند.

لازم به ذکر است که برای حفظ دندان‌های خود، باید به بهداشت دهان و دندان خود توجه کنید و هر 6 ماه یکبار به دندانپزشک مراجعه کنید. با این کار، می‌توانید از پیشرفت بیماری‌های دهان و دندان جلوگیری کنید و دندان‌های خود را تا حد امکان، سالم و قوی نگه دارید.

ایمپلنت دندان

روش موثری برای پر کردن دندان‌های خالی بوده که طبق آمار، جزو روش‌های پر تقاضای خدمات دندانپزشکی است. ایمپلنت دستگاه بسیار پیچیده‌ای است و معمولا از تیتانیوم ساخته می ‌شود و گاهی لازم است که جراحی چند ساعته ای انجام شود تا پیچ‌ های آن داخل لثه قرار گیرند چرا که شرایط برای انجام ایمپلنت دندان متفاوت از روش های دیگر است. و هزینه ایمپلنت دندان را به دلیل محدودیت در این مقاله به صورت مفصل در بخش دیگری از سایت توضیح داده ایم.

البته پزشک چندین جلسه را برای درمان شما ست می‌کند تا نتایج درمان به بهترین شکل ممکن اتفاق بیوفتد.


بیشتر بخوانید: کاشت دندان بدون ایمپلنت


جمع بندی

امیدواریم که با خواندن این مقاله توانسته باشیم به سوالات ذهنی شما پاسخ دهیم و با توجه به اینکه هزینه‌ها از جمله هزینه عصب کشی دندان  مدام در حال تغییر هستند؛ بنابراین نمی توان به شکل واضحی قیمت دقیق را مشخص کرد. چنانچه قصد دارید از هزینه دندانپزشکی در سال ۱۴۰۲ اطلاعاتی کسب کنید با شماره هایی که در سایت درج شده اند تماس حاصل کنید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید ...