هزینه پروتز دندان چقدر است؟

هزینه پروتز دندان چقدر است؟
آنچه می خوانید! ...

هزینه پروتز دندان از سوالات رایج بسیاری از افرادی است که قصد پروتز دندان را دارند. اگر شما نیز به دنبال کسب اطلاعاتی درباره  هزینه پروتز دندان هستید، این مقاله را تا انتها بخوانید. در این مطلب شما را با فاکتورهای موثر در تعیین هزینه ی پروتز دندان آشنا می کنیم.

لیست قیمت پروتز دندان

هزینه انواع دندان مصنوعی به شرح زیر است:

دندان مصنوعی تکه ای 1 الی 7 میلیون
دندان مصنوعی آکریلیکی ( تا 5 دندان) شروع از 3 میلیون
دندان مصنوعی ژله ای به ازای هر فک شروع از 5 میلیون
دندان مصنوعی کروم و کبالت به ازای هر فک شروع از 8 میلیون
دندان مصنوعی کامل ثابت 10 الی 50 میلیون
دندان مصنوعی متحرک به ازای هر فک شروع از 7 میلیون

پروتز دندان

پروتز دندان که همان دندان مصنوعی است از مهم ترین روش های جایگزینی دندان از دست رفته است و ویژگی های این شیوه برای ترمیم دندان به گونه ای است که طرفداران زیادی را به خود جلب کرده است. از جمله این ویژگی ها نیز می توان به هزینه پایین برای تهیه آن اشاره کرد.

مزایای پروتز دندان

آیا دندانهایتان را از دست داده اید و غذا خوردن یا حرف زدن تان با مشکل مواجه شده است؟ پیشنهاد ما به شما پروتز دندان است. پروتز دندان می تواند باتوجه به اندازه و شکل دهان فرد ساخته شود. با پروتز دندان می توانید از شکستگی دندان، سایش یا جابه جایی دندانهای دیگر نیز جلوگیری کنید.

انواع پروتز دندانی

هزینه ی پروتز دندان به عواملی مانند وضعیت دهان و دندان بیمار، نوع پروتز دندان، جنس مواد به کار رفته برای ساخت پروتز، هزینه مرکز دندانپزشکی و تخصص دندانپزشک بستگی دارد. پروتز دندان ناکامل یا پارشیل برای افرادی مناسب است که تنها تعدادی از دندانهایشان را از دست داده اند. اما پروتز کامل برای افرادی مناسب می باشد که دندان های خود را به صورت کامل از دست داده اند.  انواع پروتز ثابت شامل روکش دندان، بریج دندان، پروتز ثابت بر پایه ایمپلنت می باشد. گاهی اوقات امکان استفاده از پروتز ثابت وجود ندارد. در این مواقع، دندانپزشک استفاده از پروتزهای متحرک را پیشنهاد می کند. پروتز متحرک را می توانید هر موقع خواستید داخل دهان بگذارید و بردارید. بنابراین، پروتز متحرک می تواند برای عده ای از افراد بهتر از پروتز ثابت باشد.

انواع پروتز دندانی
انواع پروتز دندانی

مراقبت از پروتز دندان

هنگامی که پروتز دندان در داخل دهان نصب می گردد باید نکات مراقبتی را در نظر بگیرید. در صورت رعایت برخی از نکات می توانید سالها از پروتز دندان به بهترین نحو استفاده کنید. روشهای مراقبت از پروتز دندان شامل موارد زیر است:

  • در صورتیکه پروتز دندان را انجام داده اید باید از جویدن غذاهای سفت و خشک اِجتناب کنید.
  • از مسواک های مخصوص پروتز دندان استفاده کنید.
  • دندان هایتان را بعد از پروتز دندان به مدت دو بار در روز به صورت مرتب مسواک بزنید.
  • بعد از مسواک زدن، از نخ دندان استفاده کنید.
  • به پروتزهای دندان فشار وارد نکنید.
  • به منظور انجام معاینات دوره ای باید به دندانپزشک مراجعه کنید.
  • از دهانشویه های مخصوص تجویز شده توسط دندانپزشک استفاده کنید.
  • به بهداشت دهان و دندان به منظور پیشگیری از بروز عفونت و التهاب لثه توجه داشته باشید.

هزینه ی پروتز دندان

هزینه ی پروتز دندان به طور تقریبی از دو میلیون تومان شروع شده و تا ده میلیون تومان متغیر می باشد. عوامل مختلفی در کاهش یا افزایش این مبلغ نقش دارند.

عوامل موثر بر هزینه پروتز دندان

یکی از خدمات دندانپزشکی برای ترمیم دندانها، پروتز دندان است. قیمت پروتز دندان براساس عوامل مختلفی تعیین می شود. این عوامل موثر بر هزینه پروتز دندان عبارتند از:

مهارت دندانپزشک

یکی از عواملی که در تعیین هزینه های پروتز دندان نقش موثری دارد، مهارت دندانپزشک است. دندانپزشک باید تجربه، تبحر و تخصص کافی در زمینه ی ارائه خدمات درمانی مانند پروتز دندان را به بهترین نحو به بیماران داشته باشد. اگر دندانپزشک مجرب و باسابقه تر باشد، هزینه ی پروتز دندان نیز افزایش می یابد. اما توجه داشته باشید که باوجود فعالیت دندانپزشکان معتبر در مرکز ایمپلنت آپریل، هزینه پروتز دندان در این مرکز دندانپزشکی از سایر مراکز مقرون به صرفه تر است.

کلینیک یا مرکز دندانپزشکی مورد نظر

هر کدام از کلینیک ها یا مراکز دندانپزشکی شهر تهران دارای امکانات و دستگاه های مختلفی می باشند. مرکز ایمپلنت آپریل جزو مراکز شناخته شده در مجهز به دستگاه ها و تجهیزات پیشرفته در شهر تهران است. با وجود اینکه مرکز ایمپلنت آپریل دارای دستگاه های پیشرفته تری است، هزینه ی خدمات این مرکز نسبت به مراکز دیگر پایین تر است.

جنس مواد مورد استفاده برای ساخت پروتز

به منظور تولید و ساخت پروتزهای دندان از مواد مختلفی استفاده می شود. هر چقدر جنس مواد به کار رفته برای ساخت پروتز باکیفیت تر باشد، پروتز دندان کیفیت و ماندگاری بیشتری خواهد داشت. بنابراین، جنس موارد به کار رفته برای ساخت پروتزهای دندان می تواند در افزایش یا کاهش هزینه پروتز موثر باشد.

وضعیت دهان و دندان

در صورتیکه قصد پروتز دندان را دارید باید دندان هایتان توسط دندانپزشک معاینه شود. در صورتیکه دندانهای فرد قبل از استفاده از پروتز دندان کشیده نشده باشد، دندانپزشک باید اقدام به کشیدن دندان ها کند. سپس پس از بهبود سلامت لثه ها باید اقدام به ساخت پروتز دندان کند. بنابراین، بررسی وضعیت دهان و دندان قبل از پروتز دندان حائز اهمیت است.

عوامل موثر بر هزینه پروتز دندان

قیمت پروتز دندان در مرکز ایمپلنت آپریل

اگر قصد ترمیم دندان ها و پروتز دندان را دارید، به شما مراجعه به مرکز ایمپلنت آپریل را پیشنهاد می کنیم. در صورتیکه قصد اطلاع از قیمت پروتز دندان را دارید، می توانید با شماره های درج شده در سایت ایمپلنت آپریل تماس گرفته تا وقت معاینه برای شما تعیین شود. در جلسه ی معاینه، بعد از بررسی و معاینات لازم، هزینه ی پروتز دندان توسط دندانپزشک مشخص می شود.

سخن آخر

هزینه ی پروتز دندان اولین سوالی است که به ذهن مراجعین به مراکز دندانپزشکی خطور می کند. عوامل مختلفی مانند نوع پروتز، مهارت دندانپزشک، وضعیت دهان و دندان،جنس مواد مورد استفاده، مرکز دندانپزشکی مورد نظر و… در تعیین قیمت پروتز دندان نقش دارند. معمولاً در جلسه ی معاینه، دندانپزشک بیمار را از هزینه های پروتز دندان مطلع می کند. مراکز متعددی در زمینه ی ارائه ی انواع خدمات دندانپزشکی در تهران فعالیت می کنند و ایمپلنت آپریل نیز یکی از این مراکز معتبر است. در مرکز دندانپزشکی ایمپلنت آپریل، خدمات دندانپزشکی مانند پروتز دندان به بهترین نحو با قیمتی مناسب به افراد ارائه می شود. پس اگر شما هم به دنبال انجام پروتز دندان با بهترین قیمت هستید این کار را به متخصصین ایمپلنت آپریل واگذار کنید!

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
آنچه می خوانید! ...