اوردنچر

هزینه اوردنچر در سال 1402
آنچه می خوانید! ...

هزینه اوردنچر دندان چقدر است؟ چه تفاوتی بین اوردنچر و دندان مصنوعی وجود دارد؟ اوردنچر نوعی پروتز دندانی متحرک یا ثابت است که برای جایگزینی چندین دندان یا کل قوس دندانی در بالا یا پایین فک استفاده می‌شود. اوردنچر بر روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرد و ثبات و استحکام بالایی دارد.

دندان‌های از دست رفته، اعتماد به نفس شما را لرزانده است؟ از هزینه‌های سرسام‌آور ایمپلنت و اوردنچر می‌ترسید؟ نگران نباشید! در این مقاله 

اوردنچر چیست؟

از دست دادن دندان‌ها، تجربه‌ای ناخوشایند است که می‌تواند در هر سنی رخ دهد. بی‌دندانی کامل، بر کیفیت زندگی و سلامت عمومی فرد نیز اثر می‌گذارد. خوشبختانه، روش‌های مختلفی برای ترمیم دندان‌های از دست رفته وجود دارد که اوردنچر یکی از ایده‌آل‌ترین و مقرون به صرفه‌ترین آنهاست. اوردنچر، نوعی پروتز دندانی متحرک است که بر روی پایه‌های ایمپلنت قرار می‌گیرد.

در مقایسه با ایمپلنت کامل، اوردنچر هزینه کمتری دارد و برای افرادی که به دنبال راه حلی مقرون به صرفه هستند، انتخابی ایده‌آل است.

عکس دندان اوردنچر

 

 

 

جدیدترین قیمت اوردنچر دندان در سال 1403

هزینه اوردنچر به شکل تقریبی به شرح زیر است:

نوع خدمات هزینه (به تومان)
هزینه اوردنچر فک بالا (با 3 پایه) 40الی 50 میلیون
هزینه اوردنچر فک بالا (با 4 پایه) 55 الی 65 میلیون
هزینه اوردنچر فک پایین (با 2 پایه) 30 الی 45 میلیون
اوردنچر فک پایین (با 3 پایه) 45 الی 60 میلیون
قیمت اوردنچر ثابت 15 الی 35 میلیون
قیمت اوردنچر متکی بر ایمپلنت 14 الی 40 میلیون

البته توجه کنید که این قیمت بسته به نوع برند و تعداد پایه ایمپلنت برای هر فردی متفاوت از دیگری خواهد بود.

عمر اوردنچر چقدر است؟

عمر اوردنچر به کیفیت آن ها بستگی دارد، که با توجه به این عوامل می توان طول عمر آن ها را بین 18 ماه تا 5 سال دانست. طبق توصیه بهترین متخص ایمپلنت در تهران، اگر فرد برای اصلاح و ترمیم دندان هایش از این روش استفاده کرده باشد، باید هر 18 ماه یکبار اوضاع فرد مورد بررسی قرار گیرد.

اما اگر اوردنچر در فرد کارکرد خوبی داشته باشد، عمر اوردنچر به 5 سال نیز خواهد رسید.

مزایای اوردنچر

از جمله مزایای مهم اوردنچر، می توان به ثابت بودن آن اشاره کرد. ثابت بودن اوردنچر باعث می شود تا شما به راحتی غذا خورده و بدون وجود هیچ گونه مشکلی صحبت کنید. اوردنچر ها برای تمام افراد در تمام سنین مناسب و قابل استفاده هستند. از دیگر مزایا شامل:

  • اوردنچر های ثابت، همانند دندان های واقعی عمل می کنند و همان زیبایی را به لبخند و چهره فرد می بخشند
  • همچنین اوردنچرها هیچ صدمه و آسیبی به لثه فرد وارد نمی کنند.

ممکن است سوالی ذهن شما را درگیر کند، که آیا مزایای اوردنچر برای تمامی افراد یکسان هستند؟ جواب این سوال خیر است. مزایای این کار بسته به شرایط و موقعیت هر فرد قابل تغییر است.

مشکلات اوردنچر

هر جراحی با وجود مزایای بسیار، معایبی  نیز به همراه دارد. اوردنچر هم علاوه بر مزایای قابل توجه، دارای مشکلاتی نیز است.

1 در این روش ممکن است که عقب رفتگی لثه و عفونت ایجاد شود. حفظ بهداشت دهان و دندان در این شیوه درمانی، می بایست سختگیرانه تر انجام شود.
2 در اوردنچر امکان دارد، فرد نیاز داشته باشد تا، پروتز ها را در محدوده زمانی معینی عوض کند
3 در روش درمان با اوردنچر، امکان ترمیم و اصلاح چند دندان به صورت همزمان وجود ندارد.

فیلم اوردنچر متکی بر ایمپلنت

اوردنچر متکی بر ایمپلنت فیلم:

انواع اوردنچر

 

1) اوردنچر ثابت

 

2) اوردنچر متحرک

 

انواع اوردنچرهای متکی بر ایمپلنت

 

1) اوردنچر روی ایمپلنت

در این گونه اوردنچر، اساس استوار شدن و ساکن شدن دندان ها، همان ایمپلنت است. دندان پزشک، پروتز ها را با  توجه به شرایط بیمار و با استفاده از تاج تلسکوپی، روی ایمپلنت ها که به عنوان پایه هستند، قرار می دهد. تعداد پایه های ایمپلنتی نیز به شرایط و نوع فک بیمار، نیرویی که وارد می شود و غیره بستگی دارد.

معمولا برای انجام این کار، پزشک 2 تا 6 پایه را در انتهای فک بیمار نصب می کند. بعد از نصب کردن پایه ها، پزشک متخصص پروتز ها را از طریق اتصالات روی پایه ها قرار می دهد.

2) دندان مصنوعی اوردنچر

 

3) اوردنچر میله ای

4) اوردنچر پارسیل

 

5) اوردنچر توپی شکل

 

مراحل اوردنچر

 

نظرات در مورد اوردنچر

 

سخن پایانی

در این مقاله ما به طور کلی در مورد اوردنچر، انواع آن، خوبی ها و بدی ها و هزینه اوردنچر در سال 1402 صحبت کردیم. همچنین گفتیم که اوردنچر ها بسیار مناسب تر از دندان مصنوعی های قدیمی هستند، زیرا مانند پروتز های قدیمی متحرک نبوده و به لثه فرد آسیبی وارد نمی کنند. علاوه بر آن از قیمت بسیار به صرفه تری برخوردار هستند.

چنانچه در مورد اودنچر نیاز به مشاوره دارید، می توانید با کارشناسان آپریل ایمپلنت تماس گرفته و سوالات خود را مطرح کنید.

آیا اوردنچر تحت پوشش بیمه قرار می‌گیرد؟

این سوالی است که بسیاری از افراد در هنگام بررسی گزینه‌های ترمیم دندان‌های از دست رفته خود می‌پرسند. در حالی که اکثر شرکت‌های بیمه دندانپزشکی، پروتزهای سنتی را پوشش می‌دهند، معمولاً هزینه ایمپلنت یا اوردنچر را به طور کامل پوشش نمی‌دهند.

با این حال، در برخی موارد، بیمه شما ممکن است بخش‌هایی از روش‌های اوردنچر را پوشش دهد: جراحی لثه برای آماده سازی دهان برای اوردنچر پایه‌های ایمپلنت روکش‌های ایمپلنت میزان پوشش بیمه اوردنچر به عوامل مختلفی بستگی دارد، از جمله:

  • نوع طرح بیمه شما
  • شرکت بیمه شما
  • دندانپزشک شما

به طور کلی، برای اینکه بفهمید چه مقدار از هزینه اوردنچر شما توسط بیمه پوشش داده می‌شود، باید با شرکت بیمه خود تماس بگیرید و از آنها سوال کنید.

عکس دندان اوردنچر
عکس دندان اوردنچر

 

انواع اوردنچر را بشناسید!

در حالت کلی اوردنچر چند نوع دارد؟ ویژگی گونه های اوردنچر چگونه است؟ امروزه در علم پزشکی شیوه های گوناگونی برای اصلاح دندان های آسیب دیده موجود است، که هرکدام از این شیوه ها، ویژگی ها و شرایط مختص به خود را دارند.

فردی که دندان های آسیب دیده دارد، با توجه به شرایط موجود برای لثه و دهان او یکی از روش های ترمیم دندان، توسط پزشک انتخاب می شود.

همانطور که در قسمت های قبلی اشاره کردیم، یکی از شیوه های اوردنچر، بر پایه بافت لثه است که همین مورد نیز به چندین بخش مختلف تقسیم می شود.

هزینه اوردنچر
هزینه اوردنچر

1) بر پایه بافت لثه 

این روش شباهت بسیار زیادی به دندان مصنوعی دارد، به گونه ای که پزشک متخصص، پروتز ها را به طور ثابت و بدون تحرک بر روی لثه قرار می دهند. این کار  باید طوری انجام شود که، هیچ واسطه ای بین پروتز های دندانی و لثه فرد بیمار وجود نداشته باشد. لازم به ذکر است که در این روش، کاشت دندان بر روی ایمپلنت اتفاق می افتد.

2) بر پایه ایمپلنت

 

3) بر پایه ایمپلنت و لثه

اوردنچر بر پایه ایمپلنت و لثه، یکی از انواع کاشت دندان است که در این شیوه برای ثابت نگه داشتن دندان،  از ایمپلنت دندان و لثه کمک گرفته می شود. همچنین از تکیه گاه ها به تعداد کمتری استفاده می شود و 2 مورد آن  نیز در محل دندان های نیش قرار می گیرند.

در این شیوه درمانی

میله ای را به عنوان واسطه برای متصل کردن پایه های ایمپلنتی به هم قرار می دهند تا دندان ها روی آن ها محکم واقع گردد. به این گونه اوردنچر، اوردنچر میله ای نیز گفته می شود.

مراحل اوردنچر
مراحل اوردنچر

فرق اوردنچر با ایمپلنت

گاهی ممکن است که افراد در اثر پوسیدگی، 2 یا 3  دندان خود را از دست داده باشند. برای بازسازی این دندان ها و پرکردن جای خالی آن ها، بهتر است از ایمپلنت دندان استفاده کنند. ایمپلنت ها استحکام زیادی داشته و می توانند جایگزین مناسبی برای دندان های از بین رفته شما باشند.

گاهی اوقات نیز امکان دارد که افراد بر اثر تصادف یا اتفاقات دیگر، بیشتر دندان های خود را از دست داده باشند، در این مواقع بهتر است از اوردنچر استفاده کنند. چون فرد بیشتر دندان های خود را از دست داده و اگر از ایمپلنت های تکی استفاده کند،  باید هزینه بسیار بیشتری را پرداخت کند. از این رو بهتر است که دندان های باقی مانده خود را کشیده و از اوردنچر استفاده کند.

در رابطه با فرق بین ایمپلنت و اوردنچر، می توان به این قضیه اشاره کرد که:

ایمپلنت ها برخلاف اوردنچر در استخوان فک قرار می گیرند.

 

 

هزینه اوردنچر فک بالا
هزینه اوردنچر فک بالا

 

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
5 1 رای
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
7 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
نگار عظیمی
5 ماه قبل

سلام روز بخیر هزینه ی اوردنچر فک بالا رولطف میکنید؟

راحله
5 ماه قبل

قیمت کلی اوردنچر به چه صورتی است؟

ریحانه جان
5 ماه قبل

سلام و روز خوش هزینه ی اوردنچربرپایه ایمپلنت درمطب شما چقدر میشه ممنون بابت پاسخگویی

امم اس ام
4 ماه قبل

والله ماکه تواین مقاله حتی هزینه حدودی اوردمچر ندیدیم.شماها دیدید؟
درضمن هزینه اوردنچر رو بگید .بعدا ما باتوجه به تعدادو برند ایمپلنت که خریداری کردیم
محاسبه میکنیم خودمون هزینه کلی اشو

آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید ...