ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای؟

ایمپلنت چطور انجام می شود؟
آنچه می خوانید! ...

 

در میان انواع برندهای کره‌ای و آمریکایی که در بازار موجود هستند، کدام یک کیفیت مناسبی دارند و شما از لحاظ هزینه به چه میزان می‌ توانید خرج کنید؟  اگر از هر جراح فک و صورتی در مورد جراحی ایمپلنت بپرسید، اسم مارک‌های متفاوتی را برای شما ارائه می‌دهند که هر کدام وضعیت کاملاً منحصر به فردی دارند. اما همیشه این سوال مطرح بوده که کدام یک از ایمپلنت ‌آمریکایی و کره‌ای بهتر است و کدام یک از لحاظ قیمت اقتصادی تر بوده و علاوه بر آن عمر بالایی نیز دارد؟ ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای؟

در ادامه قصد داریم در مورد هر کدام از این برندها صحبت کنیم و به شما کمک کنیم تا انتخاب بهتری داشته باشید؛ بنابراین، پیشنهاد می‌کنیم تا ادامه مطالب را با ما همراه باشید.

ایمپلنت چه بوده و چطور انجام می‌ شود؟

قبل از اینکه برند ایمپلنت را انتخاب کنید، بهتر است اقدام به انتخاب بهترین دندانپزشک کنید. چرا که حتی اگر شما محصول با کیفیتی انتخاب کنید، اگر متخصص ایمپلنت به اندازه کافی تبحر نداشته باشد، ممکن است کاشت شما به اندازه کافی موفق نباشد. از طرفی، اگر حتی جراح دندانپزشک از تجربه بسیار خوبی برخوردار باشد، چنانچه شما از اجزای ایمپلنت دندان بی کیفیتی استفاده کنید، همچنان قسمتی از قضیه دچار مشکل خواهد شد و نمی توانید به درستی به جواب سوال ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای دست پیدا کنید.

نحوه انجام ایمپلنت
ایمپلنت آمریکایی یا کره ای

در حالت کلی ایمپلنت، فلزی است که از جنس تیتانیوم بوده و شما به جای دندان از دست رفته خود می‌ توانید از چنین ابزاری در داخل لثه خود استفاده کنید. بعد از گذشت ۳ ۴ ماه، ایمپلنت با استخوان فک شما جوش می‌خورد و ظاهر آن همانند دندان طبیعی خواهد بود.

ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای و تفاوت های آن ها

ایمپلنت ‌های آمریکایی کیفیت بسیار بهتری نسبت به ایمپلنت‌ های کره‌ای دارند. اما همانطور که می‌دانید، کیفیت بالاتر همراه با هزینه بیشتر است؛ بنابراین اگر می‌ خواهید از برند آمریکایی استفاده کنید، باید هزینه بیشتری را در نظر بگیرید. برند های کره‌ای همچنین این محصولات را در انواع مختلفی تولید می‌کنند و قیمت‌های متغیری نیز دارند. در جدول زیر، قیمت و کیفیت ساخت و دیگر موارد مربوط به این دو برند را مقایسه می‌کنیم:

 

ایمپلنت آمریکایی ایمپلنت کره ای مقیاس
کیفیت بالا کیفیت مطلوب کیفیت ساخت ایمپلنت
زیاد اقتصادی قیمت
در حد متوسط بسیار زیاد میزان در دسترس بودن
بسیار بالا بالا درصد موفقیت

 

لازم به ذکر است که این جدول فقط به عنوان یک مثال ارائه شده و بر اساس شرایط خاصی که در هر موقعیت وجود دارد، ممکن است تفاوت ‌های دیگری نیز وجود داشته باشد.

تفاوت ایمپلنت آمریکایی و کره ای
تفاوت ایمپلنت آمریکایی و کره ای

ایمپلنت آمریکایی

برند آمریکایی ایمپلنت‌ ها را در انواع متفاوتی تولید می‌کند، اما به طور حتم نمی‌ توان از بین آن‌ها بهترین برند را انتخاب کرد؛ چرا که هر کدام ویژگی‌های خاص خود را دارند. کشورهای آمریکایی بیشتر از تکنولوژی‌های پیشرفته ای در تولید محصولات خود استفاده می‌کنند، که این موضوع باعث می‌شود کیفیت آن‌ها به شدت افزایش پیدا کند. به عنوان مثال، شرکت زیمر، ایمپلنت خود را از فلزی به نام تراباکولار می‌سازد. این فلز، سطح متخلخلی دارد و باعث می‌شود که روند جوش خوردن استخوان با سرعت بسیار بیشتری انجام شود و استحکام آن نیز افزایش پیدا می‌کند. البته به این موضوع دقت کنید که این برندها با قیمت بالایی همراه هستند. اگر همچنان در مورد این سوال که آیا ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره‌ای، شک دارید، بهتر است به ادامه مقاله دقت کنید و در پایان تصمیم بگیرید که ترجیح می‌دهید از کدام یک از برندها استفاده کنید.

بهترین انتخاب برای دندان

امروزه، انتخاب بهترین مارک ایمپلنت برای بسیاری از افراد جزو یکی از دغدغه‌های جدی است. اما برای اینکه بین برندهای آمریکایی و کره‌ای سرگردان نشوید، بهتر است مزایا و معایب هر کدام را بررسی کنید. برند آمریکایی درصد موفقیت بسیار زیادی داشته و رضایت بسیاری از مشتریان خود را جلب کرده است. اما به دلیل نوسانات قیمتی که شرکت‌های ایمپلنت ‌سازی کشور آمریکا از خود نشان داده‌اند، همه افراد قادر به خرید این ایمپلنت نیستند.

از سوی دیگر، برند کره‌ای با وجود اینکه از قیمت مناسبی برخوردار است و حتی ارزش خرید نیز دارند، باید به این موضوع توجه کنید که همه ایمپلنت‌های مربوط به این کشور کیفیت مطلوبی ندارند. بنابراین، قبل از درمان، به دقت تحقیقات لازم را انجام داده و با توجه به نیاز خود، مزایا و معایب هر برند را بررسی کنید تا از انتخاب ایمپلنت خود اطمینان خاطر داشته باشید.

ایمپلنت آمریکایی یا کره ای
بهترین انتخاب برای ایمپلنت دندان

برند های ایمپلنت امریکایی

همانطور که در قسمت بالا به آن اشاره کردیم، برند های متفاوتی در کشور آمریکا اقدام به تولید ایمپلنت کرده اند که هر یک در شرایط مختلفی قابل استفاده هستند. در ادامه به صورت مختصر در مورد چند مورد این برند ها توضیح می‌دهیم تا گامی برداریم که شما بتوانید با مقایسه ویژگی ها، مزایا و معایب هر کدام از برند ها علاوه بر پاسخ به چنین سوالی که ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای، به نتایج خیلی بهتری دست پیدا کنید.

ایمپلنت زیمر

یکی از بهترین برند های کشور آمریکا و حتی دنیا، ایمپلنت امریکایی زیمر است که این شرکت خلاقیت بسیار زیادی را در تولید محصولات خود به کار گرفته و این شرکت در سال ۱۹۲۷ توسط فردی به نام زیمر، تاسیس شده است

ایمپلنت Nobel BioCareا

یمپلنت های نوبل بیوکر کیفیت بسیار بالایی دارند و علاوه بر اینکه در کشور کانادا و شمال آمریکا بسیار محبوب شده، در ایران نیز از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار است، اما با توجه به اینکه قیمت آن به دلیل نوسانات نرخ ارز تغییر می کند، این موضوع باعث شده تا افراد در خرید این ایمپلنت دچار مشکلات بسیاری شوند

ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت اینترالاک  در بازار ایران و حتی جهان از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار است که این شرکت از تکنولوژی های بسیار خاصی استفاده کرده است تا ایمپلنت‌های خود را تولید کند و علاوه بر آن تنوع محصولات آن باعث شده تا بسیاری از افراد ترجیح ‌دهند از این برند استفاده کنند.

برند های ایمپلنت امریکایی
ایمپلنت اینترالاک

ایمپلنت کره ای

اخیراً در بازار های ایران متخصصان و دندانپزشکان از ایمپلنت های کره‌ای بیشتر استفاده می کنند؛ چرا که با توجه به خدماتی که این ایمپلنت  ها ارائه می‌دهند، از قیمت نسبتا خوبی نیز برخوردار هستند. اما شما باید به این موضوع توجه کنید که کشور کره ایمپلنت ها را در برند های مختلفی تولید می کند که هر کدام ویژگی ها و مزایای مخصوص به خود را دارند که در ادامه در مورد برخی از این برند ها صحبت می کنیم.

برند های ایمپلنت کره‌ای

ایمپلنت کره ای در برند های متفاوتی تولید می شود که ما فقط در این مقاله به 5 مورد آن اشاره می‌کنیم اما اگر شما قصد دارید که از چنین برند هایی استفاده کنید توصیه می‌کنیم در انتخاب آن ها دقت و حساسیت بیشتری به خرج دهید؛ چرا که این محصولات در بدن انسان کاشت می ‌شوند و بهتر است قبل از درمان با آگاهی کامل اقدام کنید و چنین سوالی را که ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای را از چند متخصص متبحر بپرسید.

ایمپلنت مگاژن

یکی از برند های بسیار خوب کره ای، ایمپلنت مگاژن است که چون توسط شرکت اشترومن خریداری شده، در بین مردم از محبوبیت بسیار خوبی برخوردار بوده و در حال حاضر علاوه بر کشور کره، در کشور های اروپایی نیز اقدام به تولید آن کرده اند. البته این شرکت محصول دیگری به نام ایمپلنت اشترومن تولید کرده است که از مزایای بسیار زیادی برخوردار است؛ به طوری که رضایت بسیاری از بیماران را به همراه داشته است.

ایمپلنت یوفیت

این ایمپلنت جزو رده های متوسط کشورکره محسوب شده و امروزه نمایندگی آن در کشور ایران بر عهده شرکت رویش نوین مد است.

ایمپلنت Dentis

ایمپلنت Dentis  نیز جزو رده های متوسط کشور کره بوده و اخیرا سطح آن به اس ال ای ارتقا پیدا کرده که نمایندگی آن در ایران بر عهده شرکتی به نام دوستکام است.

برند  DIO

مالکیت برند دی او را شرکت معروفی به نام دنس پلی امریکا بر عهده گرفته که یکی از معروف ترین برند های کشور کره محسوب شده و جزو زیرمجموعه شرکت  DSIاست. اما با وجود همه این تعاریف، این برند در ایران جزو گران ترین ایمپلنت هایی  است که در اختیار کلینیک ها قرار می گیرد

برند  Osstem

این برند در کشور کره لقب الین ایمپلنت دندانی را به خود اختصاص داده است. اما این تنها برندی است که توسط انجمن غذا و داروی آمریکا به تایید رسیده و می تواند با برند های مطرح اروپا رقابت کند و در حال حاضر جزو ۱۰ برند برتری است که در جهان تولید شده و تنوع بسیار بالایی نیز دارد.

ایمپلنت های برند کره ای
ایمپلنت Osstem

عمر ایمپلنت آمریکایی بیشتره یا کره ای؟

عمر یک ایمپلنت به  موارد بسیار زیادی بستگی دارد اما همانطور که اشاره شد یکی از مهم ترین موارد کیفیت است؛ بنابراین اگر می ‌خواهید عمر ایمپلنت های شما بیشتر باشد سعی کنید برند هایی را انتخاب کنید که کیفیت بسیار بالایی دارند.

نحوه محاسبه هزینه های مربوط به ایمپلنت

شاید این سوال برای شما پیش بیاید که قیمت ایمپلنت‌ کره‌ای یا آمریکایی ، هزینه های کاشت و غیره چطور محاسبه می‌شود؟ از کجا می توان ایمپلنت دندان ارزان پیدا کرد؟ در حالت کلی، هزینه‌های مربوط به نصب ایمپلنت شامل هزینه مشاوره و بررسی پزشکی قبل از جراحی، هزینه خود عمل جراحی و نصب ایمپلنت، هزینه تست‌ ها و تصویربرداری‌ های قبل و بعد از جراحی، هزینه داروها در طول درمان و هزینه ‌های مربوط به دوره بازدید های پس از جراحی می ‌شوند. البته هزینه‌های درمانی ممکن است بسته به شرایط هر فرد و نوع ایمپلنت انتخابی متغیر باشد. لازم به ذکر است که قبل از اقدام به درمان با ایمپلنت، مشاوره با متخصصان جراحی دندانپزشکی الزامی است.

سخن پایانی

کمپانی‌های بسیار زیادی اقدام به تولید ایمپلنت دندان کرده‌اند که بیش از ۶۰۰ کمپانی در این حوزه مدل‌های مختلف از ایمپلنت را ارائه کرده است. با توجه به چنین تنوعی که وجود دارد، چگونه می‌توان بهترین ایمپلنت را انتخاب کرد و به سوال بسیار مهمی مثل ایمپلنت آمریکایی بهتره یا کره ای دست یافت؟ شاید این موضوع برای شما جالب باشد که زمانی یک برند محبوب می ‌شود که میزان موجودی آن در بازار بیشتر باشد و قطعات آن در بازار به نسبت بیشتری پیدا می شود  و پزشکان و بیماران به راحتی به آن دسترسی پیدا خواهند داشت.

با وجود اینکه برند کره ای به راحتی در بازار پیدا می شود و قیمت مقرون به صرفه ای دارد، اما برند آمریکایی از کیفیت بسیار بالایی برخوردار بوده و قیمت بیشتری نیز دارد. در هر حال، طبق مقایسه‌ هایی که ما در این مقاله انجام دادیم، انتخاب نوع ایمپلنت به عوامل مختلفی مانند بودجه شما بستگی دارد. اما اگر قصد دارید که به صورت تخصصی در این حوزه مشاوره بگیرید یا بدانید که قیمت ایمپلنت سال 1402 چه قدر است؟ پیشنهاد می‌کنیم که به سایت ما مراجعه کرده و با کارشناسان ما تماس حاصل کنید. چرا که ما به شما کمک می‌کنیم بهترین ایمپلنت را انتخاب کنید تا مجبور به تعویض آن نشوید.

Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
درخواست مشاوره

"(*)" indicates required fields

نام و نام خانوادگی(*)

ارسال دیدگاه
0 0 رای ها
امتیازدهی
اشتراک در
اطلاع از
2 نظرات
قدیمی‌ترین
تازه‌ترین بیشترین رأی
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها
مهیا
9 ماه قبل

سلام وقت شما بخیر
ریشه دندون من خیلی وضعیتش خرابه و فردا قراره که برم مطب برای کاشت ایمپلنت دندان
ولی میخواستم بهم بگید لطفا قیمت کدوم اقتصادیه؟ کیفیت ایمپلنت کره ای واقعا خوبه؟

آنچه می خوانید! ...
بیشتر بخوانید ...